Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är det för skillnad i nuläget? Jag menar, körkorten "blippas" ju också. Till exempel när man hämtar ut paket. Hittills har det känts som att nationell id-kort har man bara behövt bekymra sig över om man INTE har haft körkort. Känns ju märkligt om jag ska behöva bära runt på både körkort och id-kort för att kunna identifiera mig?
Hittade detta.

https://www.swedishbankers.se/repos...fiering-det-foersta-steget-i-kundkaennedomen/

Har haft både nationelltid och körkort länge. Inte speciellt svårt att släpa med båda. Mycket smidigare än att ta med ett pass.
 
Tandvärk. Haft det sedan i torsdags, en av visdomständerna som spökar. Det är tillräckligt illa för att jag ska ha svårt att sova av smärtan (vaknar alltid runt 5 på morgonen och kan inte somna om efter det). Börjar inse att jag nog måste kontakta en tandläkare om detta då det inte blivit bättre än. Känns lite som att dö av infektionen är ett rimligt alternativ :)
 
Jag stör mig på personer som inte kan säga "lycka till", "grattis" eller "bra jobbat".

Om man ska göra något eller har gjort något och så pratar man om det och de säger ingenting.
Alltså man kan väl säga det för den andras skull även om man inte bryr sig? Det gör inte ont?

Och nej, egentligen ska man väl inte "behöva" den bekräftelsen, men jag tycker det är dåligt hyfs.
Nu menar jag alltså från såna man känner, inte såna där det räcker med en gilla på fb typ.
 
Jag stör mig på personer som inte kan säga "lycka till", "grattis" eller "bra jobbat".

Om man ska göra något eller har gjort något och så pratar man om det och de säger ingenting.
Alltså man kan väl säga det för den andras skull även om man inte bryr sig? Det gör inte ont?

Och nej, egentligen ska man väl inte "behöva" den bekräftelsen, men jag tycker det är dåligt hyfs.
Nu menar jag alltså från såna man känner, inte såna där det räcker med en gilla på fb typ.
För att inte tala om folk som inte kan säga tack eller förlåt :crazy: Är vanligt hyfs ovanligt idag?
 
Okej, dieselpriset. 25:-/litern. Really?!?

Screenshot_20220307_154310.webp
 
Beställde ny hjälm. Inte den jag hade tänkt mej men den blir minst lika bra och var dessutom några kronor billigare. Ändå så får jag ångest, bara för att den i mina ögon är dyr och jag får alltid ångest av att köpa dyra prylar.
 
Stör mig enormt på den idiot till lastbilschaufför som körde närmare och närmare för att sedan hänga sig på tutan och köra om på heldragen linje. Jag körde i 80 och det var en 80 väg. Tyvärr såg jag varken regnummer eller vad företaget hette. Hoppas hen enbart kör ihjäl sig själv och inte tar någon annan med sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 567
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 850

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp