Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är tydligen för ful för bildtråden :rofl:
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20220305-171136_Chrome.webp
    Screenshot_20220305-171136_Chrome.webp
    41,7 KB · Visningar: 191
Jag klippte mitt nationella ID, det var så dåligt foto att när jag skulle legitimera mig en gång när jag skulle hämta ut ett paket att expediten frågade om mitt leg. Han trodde jag var ombud och ville se bägge två innan han lämnade ut paketet. :laugh:
 
Fast det här har väl diskuterats här innan, och det finns väl inget specifikt datum för när detta kommer att hända?
Nej, men de har börjat göra nya sorts pass och nationella ID-kort nu fr.o.m årsskiftet. Gissar att det görs gradvis för att de inte ska behöva göra nya till hela befolkningen på en gång.
Alltså att de bestämmer ett datum senare när de flesta redan har de nyare passen/ID-korten.
 
Stör mig på att hemdeli va på gatan å markndsförde sig så vi va å titta, tänkte köpa lite räkor, jag trodde vi skulle betala runt 400kr men priset var närmare 1000kr för 3kg räkor (då va ändå dom rabatterade med typ 300kr), hade inte riktigt tänkt mig så mycket, gjort är gjort kommer inte handla av dom igen.

Killen har pikat mig för detta. Fick även med några jättehamburhare av anguskött som kom från Irland, inte jätteimpad jag som gärna vill ha svenskt.

Dyrköpt läxa och nu får vi äta räkorna med andakt.
 
Stör mig på att hemdeli va på gatan å markndsförde sig så vi va å titta, tänkte köpa lite räkor, jag trodde vi skulle betala runt 400kr men priset var närmare 1000kr för 3kg räkor (då va ändå dom rabatterade med typ 300kr), hade inte riktigt tänkt mig så mycket, gjort är gjort kommer inte handla av dom igen.

Killen har pikat mig för detta. Fick även med några jättehamburhare av anguskött som kom från Irland, inte jätteimpad jag som gärna vill ha svenskt.

Dyrköpt läxa och nu får vi äta räkorna med andakt.

Om det är någon tröst så köpte jag också räkor därifrån häromdagen, har bara köpt lax därifrån en gång förut så vet att de är dyra men samtidigt var den jäkligt god och stora fina bitar. Nu var de i trakterna igen och nu hade jag bestämt mig för att kosta på mig att köpa bitar av torskrygg, men blev tjatad på att ta räkorna också så orkade inte stå emot. Kött köper jag från annat håll så där lyckades han i alla fall inte kränga något.

Tog faktiskt upp några av räkorna från frysen i kväll och de ser ju väldigt stora och fina ut - men med det priset blir det ingen vana här heller att köpa dem, utan de som ligger i frysen nu får vara till mkt högtidliga tillfällen.
 
Min pannlampa kastade in handduken när jag skulle hämta hästarna :arghh: det var jävligt svart kan jag lova.
Så nu letar jag efter en ny bra lampa som inte kostar multum, som går att blända av (hästarna vägrar komma fram om det är för starkt ljus), minst 400 lumen och ska inte behöva laddas via usb.
 
Om det är någon tröst så köpte jag också räkor därifrån häromdagen, har bara köpt lax därifrån en gång förut så vet att de är dyra men samtidigt var den jäkligt god och stora fina bitar. Nu var de i trakterna igen och nu hade jag bestämt mig för att kosta på mig att köpa bitar av torskrygg, men blev tjatad på att ta räkorna också så orkade inte stå emot. Kött köper jag från annat håll så där lyckades han i alla fall inte kränga något.

Tog faktiskt upp några av räkorna från frysen i kväll och de ser ju väldigt stora och fina ut - men med det priset blir det ingen vana här heller att köpa dem, utan de som ligger i frysen nu får vara till mkt högtidliga tillfällen.
Jo vi fick se laxbitarna me, men sa nej till dom då jag inte kan göra dom rättvisa med att tillaga.
Räkorna såg också stora ut och då tog vi inte dom största ändå.

De hade även entrecôte och ryggbiff, fina köttbitar men inte ens där kände jag att jag kunde göra de rättvisa med tillagningen.

Fortfarande lite störigt men men får som sagt ta det som en lärdom och inte göra om det. 😅
Glad att jag sa nej till att se skulle höra av sig nästa gång de är i området.
 
Stör mig på att de underlakan vi tänkte köpa på Ikea idag var slut. Var tydligen andra som också tyckte de verkade bra.
 
Plocksalladerna i min mataffär har fått dåliga lock. För säkerhets skull hade jag satt på fyra tejpbitar samt lagt det i en påse. Skönt med påsen för trots de fyra tejpbitarna hade det läckt ordentligt och pappburken var alldeles uppluckrad.
Riktigt tröttsamt!

Dessutom är fåtöljen här på sjukhusbevakningen urusel och för att sitta och äta så måste jag sitta dubbelvikt. Därför har jag nu väldigt ont i ryggen och i bröstkorgen :meh:
 
Plocksalladerna i min mataffär har fått dåliga lock. För säkerhets skull hade jag satt på fyra tejpbitar samt lagt det i en påse. Skönt med påsen för trots de fyra tejpbitarna hade det läckt ordentligt och pappburken var alldeles uppluckrad.
Riktigt tröttsamt!

Dessutom är fåtöljen här på sjukhusbevakningen urusel och för att sitta och äta så måste jag sitta dubbelvikt. Därför har jag nu väldigt ont i ryggen och i bröstkorgen :meh:
Jag häller alltid över i en egen burk om det går.. Jag tycker locken är bedrövliga många gånger.
 
Stör mig på att de underlakan vi tänkte köpa på Ikea idag var slut. Var tydligen andra som också tyckte de verkade bra.

Var där i januari och då var det också väldigt utplockat på lakan
Jag köpte lakan förra sommaren, och då var det också så. Hade kollat upp vilken sort och vilken färg jag skulle ha, men i slutänden fick det bli något lite annorlunda. De verkar ha leveransproblem, och har haft sedan pandemin.
 
Hästen, i full kondition, behandlades i knäna för två veckor sedan, hade vilat två veckor innan i väntan på veterinär. Har nu bara promenerats och skrittats under tiden och han har ÖVERSKOTTSENERGI. Reagerar på allt och flyger i luften. Det har ändå gått bra hittills, han har lugnat sig fort och hållt sig runt mig i sitt studsande men igår brast det. Mötte en stallkompis som varit ute och ridit på väg ut så stannade och pratade lite mellan hagarna. En häst i hagen bredvid började provocera min häst, som inte verkade bry sig, han kollade lite med sänkt huvud tills han helt plötsligt reser sig och blir helt tokig. Hästarna I hagarna runt om började springa så vi kunde inte vända utan tog oss förbi hagarna. Tog oss ut på grusvägen bortanför hagarna och då kommer två människor som promenerar bakom vilka också var totalt livsfarliga. Hästen snurrar runt mig, stegrar och bockar. Slutade med att vi tog oss runt hagarna genom ett steg framåt, stopp, ett steg, stopp osv... ska vi behöva promenera runt runt i ridhuset tiden som är kvar för att kunna göra det säkert? Känns både skittråkigt och jag vill variera underlaget 😩
 
Nej, men de har börjat göra nya sorts pass och nationella ID-kort nu fr.o.m årsskiftet. Gissar att det görs gradvis för att de inte ska behöva göra nya till hela befolkningen på en gång.
Alltså att de bestämmer ett datum senare när de flesta redan har de nyare passen/ID-korten.
Ett sådant beslut kommer det garanterat vara en tilltagen övergångstid på. De tänker sig väl på sikt att körkorten ska bli elektroniska också, så då kommer man ha enbart ett ID istället? Bekymrar mig inte om saken innan det faktiskt kommer några konkreta beslut på nya regler.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 561
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 850

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp