Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det här har väl diskuterats här innan, och det finns väl inget specifikt datum för när detta kommer att hända?Dags att skaffa nationellt id-kort snart då för körkort kommer bli ogiltiga som legitimation.
Hittar ingen info om det, bara att det inte duger att resa med.Dags att skaffa nationellt id-kort snart då för körkort kommer bli ogiltiga som legitimation.
Nej, men de har börjat göra nya sorts pass och nationella ID-kort nu fr.o.m årsskiftet. Gissar att det görs gradvis för att de inte ska behöva göra nya till hela befolkningen på en gång.Fast det här har väl diskuterats här innan, och det finns väl inget specifikt datum för när detta kommer att hända?
Stör mig på att hemdeli va på gatan å markndsförde sig så vi va å titta, tänkte köpa lite räkor, jag trodde vi skulle betala runt 400kr men priset var närmare 1000kr för 3kg räkor (då va ändå dom rabatterade med typ 300kr), hade inte riktigt tänkt mig så mycket, gjort är gjort kommer inte handla av dom igen.
Killen har pikat mig för detta. Fick även med några jättehamburhare av anguskött som kom från Irland, inte jätteimpad jag som gärna vill ha svenskt.
Dyrköpt läxa och nu får vi äta räkorna med andakt.
Vi förnyade bank id för några veckor sedan utan problem. Med bankdosa som hjälp.Det behövde inte jag heller förra gången. Jag använder även min personliga bankdosa. Det går bra på själva banken men inte på bank-ID appen.
Jo vi fick se laxbitarna me, men sa nej till dom då jag inte kan göra dom rättvisa med att tillaga.Om det är någon tröst så köpte jag också räkor därifrån häromdagen, har bara köpt lax därifrån en gång förut så vet att de är dyra men samtidigt var den jäkligt god och stora fina bitar. Nu var de i trakterna igen och nu hade jag bestämt mig för att kosta på mig att köpa bitar av torskrygg, men blev tjatad på att ta räkorna också så orkade inte stå emot. Kött köper jag från annat håll så där lyckades han i alla fall inte kränga något.
Tog faktiskt upp några av räkorna från frysen i kväll och de ser ju väldigt stora och fina ut - men med det priset blir det ingen vana här heller att köpa dem, utan de som ligger i frysen nu får vara till mkt högtidliga tillfällen.
Trevligt för er.Vi förnyade bank id för några veckor sedan utan problem. Med bankdosa som hjälp.
Var där i januari och då var det också väldigt utplockat på lakanStör mig på att de underlakan vi tänkte köpa på Ikea idag var slut. Var tydligen andra som också tyckte de verkade bra.
Jag häller alltid över i en egen burk om det går.. Jag tycker locken är bedrövliga många gånger.Plocksalladerna i min mataffär har fått dåliga lock. För säkerhets skull hade jag satt på fyra tejpbitar samt lagt det i en påse. Skönt med påsen för trots de fyra tejpbitarna hade det läckt ordentligt och pappburken var alldeles uppluckrad.
Riktigt tröttsamt!
Dessutom är fåtöljen här på sjukhusbevakningen urusel och för att sitta och äta så måste jag sitta dubbelvikt. Därför har jag nu väldigt ont i ryggen och i bröstkorgen
Jag häller alltid över i en egen burk om det går.. Jag tycker locken är bedrövliga många gånger.
Stör mig på att de underlakan vi tänkte köpa på Ikea idag var slut. Var tydligen andra som också tyckte de verkade bra.
Jag köpte lakan förra sommaren, och då var det också så. Hade kollat upp vilken sort och vilken färg jag skulle ha, men i slutänden fick det bli något lite annorlunda. De verkar ha leveransproblem, och har haft sedan pandemin.Var där i januari och då var det också väldigt utplockat på lakan
Ett sådant beslut kommer det garanterat vara en tilltagen övergångstid på. De tänker sig väl på sikt att körkorten ska bli elektroniska också, så då kommer man ha enbart ett ID istället? Bekymrar mig inte om saken innan det faktiskt kommer några konkreta beslut på nya regler.Nej, men de har börjat göra nya sorts pass och nationella ID-kort nu fr.o.m årsskiftet. Gissar att det görs gradvis för att de inte ska behöva göra nya till hela befolkningen på en gång.
Alltså att de bestämmer ett datum senare när de flesta redan har de nyare passen/ID-korten.