Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på inte bo kvar i Skara, det saknar jag mest. Men älskar Oxelösund är ungefär samma anda jag är van vid :heart

Sen stör mig otroligt svårt hitta kläder jag vill ha till konsert, men hitta något till slut efter timmars letande på nätet :rofl:

@Youma Bor gå avstånd till det, men ja precis håller med :rofl:
 
Varför i H-e :rage: sover jag inte nu?
😅
<3

1646459333538.webp
 
Att vi på något sätt blivit tonårssonens och hans kompisars personliga taxi. Att det ingår skjutsande hit och dit när man har tonårsbarn är väl en sak, men deras kompisars föräldrar kunde köra också någon gång
Det hade jag aldrig ställt upp på. Att skjutsa sitt eget barn är en sak, men att skjutsa andras nix definitivt inte nu när bränslepriset är så högt.
 
Det hade jag aldrig ställt upp på. Att skjutsa sitt eget barn är en sak, men att skjutsa andras nix definitivt inte nu när bränslepriset är så högt.
Ja, det är ju en tid när man verkligen borde sätta sig ner och komma överens om en turordning. För att ALLA kör sina respektive barn är inte heller optimalt egentligen. Bättre då att man pratar ihop sig och turas om!
 
Men! Sidospåret har kanske fortsatt lite för långt här i tråden. :)
Håller med om det. :)

Nu har jag efter mycket om och men även sovit fler timmar och ska ta itu med att den här dagen känns knäpp för den börjar sent. Men det tänker jag inte störa mig på så det är dessutom OT. :D
 
Ja, det är ju en tid när man verkligen borde sätta sig ner och komma överens om en turordning. För att ALLA kör sina respektive barn är inte heller optimalt egentligen. Bättre då att man pratar ihop sig och turas om!
Inte alltid det behöva skjutsas heller. Tonåringen här tar ibland bussen eller cyklar. Finns undantag också orkar inte skriva ner alla då jag inte tyckte det behövdes om när man kan skjutsa andras barn osv.
 
Jag är väldigt intresserad av avel.
Just nu pågår SWBs bruksprov på Strömsholm, dit jag kör på dryga timmen istället för 60 mil till Skåne och hotellboende. I år får publiken vara på plats.
I onsdags morse vaknade jag upp sjukare än vad jag varit på länge.

Jag tycker att jag får tycka lite synd om mig själv. Hade en förhoppning om att bli frisk till idag och kunna se sista dagen, men den infriades dessvärre inte.
 
Jag är väldigt intresserad av avel.
Just nu pågår SWBs bruksprov på Strömsholm, dit jag kör på dryga timmen istället för 60 mil till Skåne och hotellboende. I år får publiken vara på plats.
I onsdags morse vaknade jag upp sjukare än vad jag varit på länge.

Jag tycker att jag får tycka lite synd om mig själv. Hade en förhoppning om att bli frisk till idag och kunna se sista dagen, men den infriades dessvärre inte.

Du får absolut tycka synd om dig själv! :heart Fy vad surt :down:
 
Kan tilläggas med tanke på inlägget om att skjutsa barnen, att lokaltrafiken här är en jäkla katastrof, så vid den tiden går det inga bussar överhuvudtaget
 
Det hade jag aldrig ställt upp på. Att skjutsa sitt eget barn är en sak, men att skjutsa andras nix definitivt inte nu när bränslepriset är så högt.
Ska de ändå åt någorlunda samma håll, så är bränslepriset ett ickeproblem..

-----
Man får helt enkelt prata med vederbörande tonåringars föräldrar. Antingen kommer man överens om att alternera transporterna eller så får övriga chippa in med en slant åt de som kör, för även om det inte blir dyrare att transportera flera än en så är det ett omak.
 
Stör mig på att min efterlängtade sovmorgon inte blev någon sovmorgon när yngsta tyckte det var dags att vakna 6:15
Vi kom precis hem efter hans träning och jag borde börja med maten men ENERGIN är borta.

Jag vill ju ut i solen och hitta på roligheter, inte fastna i soffan :down:
Längtar lite bittert efter den energin som fanns innan barn och utmattning.

(Ilandsproblem, jag VET att jag är lyckligt lottad. Jag har det bra. Men ibland sörjer jag orken som försvann)
 
Stör mig på att min efterlängtade sovmorgon inte blev någon sovmorgon när yngsta tyckte det var dags att vakna 6:15
Vi kom precis hem efter hans träning och jag borde börja med maten men ENERGIN är borta.

Jag vill ju ut i solen och hitta på roligheter, inte fastna i soffan :down:
Längtar lite bittert efter den energin som fanns innan barn och utmattning.

(Ilandsproblem, jag VET att jag är lyckligt lottad. Jag har det bra. Men ibland sörjer jag orken som försvann)
Du är inte ensam, jobbat för mycket den här veckan och nu ligger jag pall. Försökt göra mindre grejer, men blir så himla yr.
Det är verkligen en sorg att behöva acceptera att man inte kan göra det man alltid gjort innan det tog stopp.
 
Har fått hem en ny mobil. Ska fixa bank-ID som behövs till i stort sett allt. Då måste jag tydligen ha pass eller nationellt-ID? Har varken eller eftersom jag så sällan reser. Dessutom är min banks kundtjänst inte öppen på helger. Så jävla störande.
 
Ska ha kalas för barnet idag. Har städat, gjort oss i ordning, fixat fika osv men kalkylerade helt fel på tiden. Dottern satt i 45min i köket, tittande ut på grinden och frågade ”när kommer dom?”. Nu har hon tröttnat på att vänta och leksakerna börjar plockas fram igen. 🙈 🙃
 
Du är inte ensam, jobbat för mycket den här veckan och nu ligger jag pall. Försökt göra mindre grejer, men blir så himla yr.
Det är verkligen en sorg att behöva acceptera att man inte kan göra det man alltid gjort innan det tog stopp.
Ja.. acceptansen är så viktig. Och kunna se allt som fortfarande fungerar, allt som faktiskt är bra. Och allt som faktiskt blir bättre .
Men ibland svämmar sorgen över. Jag saknar den jag var, även om den jag är nu är riktigt bra också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 560
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 849

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp