Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Levererade bänkskivor i sten till kund idag tillsammans med min chef. Ett vanligt jobb vi ofta gör. Kund bidrog med två mannar som hjälpte till att bära.

Vikt: 150 kg + 250 kg
Antal trappor: 2
Tidsåtgång: 2 timmar
Antal misstag gjorda av kund under inbärning: 3
Antal missar gjorda av mig: 0
Antal sexistiska och nedsättande kommentarer från kund till mig: 9 st
 
Intressant, jag har inte vågat prova deras järn eftersom min mage blir koko av de järntabletter jag tagit tidigare :up:
Du vågar! Det är de enda jag kan ta utan några som helst problem och min mage är ju också lite trasig. En period (något år eller så) tog jag 10-12 om dagen (jag hade pågående blodförlust så det behövdes) och inte ens då fick jag problem. Jag gillar att det är lite lägre järninnehåll i dem. Då går de att vänja in sakta. Hellre ta många än inte kunna ta några alls. Jag tror @Enya också klarade dem om jag inte minns fel.
 
Ont i kroppen och mentalt helt slut efter gårdagen. Hade planerat för att sluta jobba vid 19. Men behövde vara kvar pga sjukdom så kom inte därifrån förrän efter 22. Så 11 timmars arbetsdag blev det tillslut.

Ska försöka vara ledig lite extra framöver och se om mitt mående stabiliserar sig lite. Är rädd att det kommer bli ännu mer intensivt på jobbet närmaste tiden, så lika bra och försöka plocka ut lite timmar när jag väl kan.
 
Du vågar! Det är de enda jag kan ta utan några som helst problem och min mage är ju också lite trasig. En period (något år eller så) tog jag 10-12 om dagen (jag hade pågående blodförlust så det behövdes) och inte ens då fick jag problem. Jag gillar att det är lite lägre järninnehåll i dem. Då går de att vänja in sakta. Hellre ta många än inte kunna ta några alls. Jag tror @Enya också klarade dem om jag inte minns fel.
Nej tyvärr inte, min mage reagerade på även dem, men inte lika mycket som vanligt. Den reagerar även på det lilla järn som är i multivitamintabletter så det är kanske så att den är extra känslig för järn. Den är väldigt känslig, så nu när den börjar ha fler lugna dagar än omöjliga kanske det hade fungerat att testa, men nu behöver jag så pass stor mängd att det inte är görbart riktigt av den anledningen.
 
Att vi på något sätt blivit tonårssonens och hans kompisars personliga taxi. Att det ingår skjutsande hit och dit när man har tonårsbarn är väl en sak, men deras kompisars föräldrar kunde köra också någon gång
 
*gnäll* glömde naturligtvis att köpa bacon vilket gjorde att jag inte kan göra min sabla paj. Hungrig men absolut ingenting jag har hemma lockar. Kokar spaghetti och bryter mitt löfte till min kära läkare grovt att det inte ska vara pasta mer än en gång i veckan.
 
Oxelösund är vackert! Sörmland älskar jag, det är liksom "hemma" för mig trots varandes skåning, och favoritplatsen för mig över allt är Femöre.

Om jag stör mig på något i skrivande stund är det förstås att jag inte bor där längre. :)
Jag kan bara hålla med. Flyttade ner till Småland för 10 år sen från Björnlunda, Gnesta.
 
Tro mig, det gör vi. Men det är svårt att göra när man åker för att hämta sonen och helt plötsligt ska kompisarna också med, då kan deras föräldrar inte hämta längre. Kan ju inte gärna lämna dem 1 mil hemifrån.

Ptja, jo?
Jag utgår från att det inte är småbarn det handlar om utan ungdomar som i ganska hög utsträckning bör ta eget ansvar. Om inte föräldrarna tycker att hämtning är nödvändigt så föreslår jag cykel eller apostlahästarna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 560
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 849

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp