Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag såg reklam för kläder som är korsett-liknande där folk i kommentarerna skrev att man dels dög som man är och så var det en dom skrev att man skulle äta mindre, det sista fick inte helt oväntat mothugg, men en kommentar störde mig extra mycket. Det var en som drog rasism kortet, det tyckte jag var lite väl långsökt när det diskuterades kroppsstorlek snarare än raser. 🙄
Så ja jag störde mig på det.
 
Sko som viker sig precis mitt över stortån.:crazy: Jag har en fullt utvecklad skavsårsblåsa som ett streck tvärs över tån! O_o

Om det inte går att få vecket att flytta på sig kommer jag få leva med plåster på tån som halvpermanent feature.:meh: Skon på andra foten klarar att vika sig på annat sätt som inte skaver. Varför...? :cautious:
 
Minsta lilla penna man beställer ger uppdateringar om når den packats, vilka terminaler den passerar och börsen beräknas komma fram

Har man ett årende hos Försäkringskassan så försvinner det in i ett oklart svart hål
Hallå, jag vill veta om jag kan betala räkningar och köpa mat!
Hade jag vetat vem som var min handläggare hade jag kunnat ringa hen Inga sådana uppgifter finns på hemsidan
 
Att elbolag ska vara så jävla dumma i huvudet. Har flyttat. I mitten av december hörde jag av mig till gamla elbolaget (A) och meddelade flytten, och att jag ville ta med avtalet till nya boendet. Fick bekräftelse via mejl på att mitt avtal skulle gälla nya adressen från årsskiftet. Hörde av mig till bolaget på nya adressen (B) och meddelade att jag ville säga upp avtalet med dem då jag har en annan leverantör. Fick bekräftelse via mejl på att de var ledsna att jag bytt leverantör, men välkommen tillbaka om jag ångrar mig, typ.

Tror ni jag lyckats byta leverantör? :meh:
B skickar fortfarande fakturor, när jag försöker bestrida säger de att de inte har en aaaaning om att jag bytt för det har ingen sagt till dem. När jag copy pastar min tidigare konversation med dem ångrar de sig men säger att jag har tre månaders uppsägningstid på avtalet. Meddelar att jag har övergångsavtal och således aldrig tecknat något avtal med dem över huvud taget, då backar de från uppsägningstiden också.
Hos A har jag sett att min gamla adress står kvar på mina sidor, så mejlar dem och frågar varför. Har nu nästan två veckor senare fortfarande inte fått något svar utöver ett automatgenererat "vi besvarar din fråga så snart vi kan" :banghead:
Detta störningsmoment blev visst en följetong. A har efter påminnelser svarat:
De kunde inte verkställa avtalet i nya lägenheten då det inte tecknats samma dag som nätavtalet (nätägarens fakturor har jag betalat i ett halvår så vän av ordning undrar ju varför de prompt måste börja samma dag :cautious:).

Dessutom tyckte de inte att jag sagt upp avtalet i min gamla lägenhet. Jag har ju bara följt instruktionerna på deras hemsida för hur man flyttar sitt befintliga avtal, och fått bekräftelse på att avtalet är flyttat. Då måste jag väl förstå att jag egentligen inte alls flyttat avtalet, utan bara tecknat ytterligare ett? :banghead:

Summan av det hela är väl att jag inte vill ha avtal med någondera i fortsättningen. Framförallt inte Vattenfall.
 
Nu stör jag mig på postmord.
När jag bokade varan hos kund, kunde jag endast välja hemleverans, ville egentligen inte ha det men gick inte att välja något annat (hade föredragit paketutlämning då varan ej e stor). Stod även att man kunde ändra dag, va bra då kan jag ändra till en dag jag är ledig och kan ta emot.

Nähä, byta dag gick inte, sen var det redan ibockat om kontaktfri leverans, bockade ur den och sen provade att bocka i igen, då kom det upp text med att de avsade sig allt ansvar va som händer med paketet efter de ställt av det. Det hade jag inte vetat om jag inte bockade ur från början.
Den bockades ur igen, vill gärna va hemma när de kommer. Dock kommer ja inte va hemma idag och kunde inte ändra leveransen till imorgon när jag är ledig så nu funderar jag på va som kommer hända när de inte kan leverera. Störigt är det.
 
Nu stör jag mig på postmord.
När jag bokade varan hos kund, kunde jag endast välja hemleverans, ville egentligen inte ha det men gick inte att välja något annat (hade föredragit paketutlämning då varan ej e stor). Stod även att man kunde ändra dag, va bra då kan jag ändra till en dag jag är ledig och kan ta emot.

Nähä, byta dag gick inte, sen var det redan ibockat om kontaktfri leverans, bockade ur den och sen provade att bocka i igen, då kom det upp text med att de avsade sig allt ansvar va som händer med paketet efter de ställt av det. Det hade jag inte vetat om jag inte bockade ur från början.
Den bockades ur igen, vill gärna va hemma när de kommer. Dock kommer ja inte va hemma idag och kunde inte ändra leveransen till imorgon när jag är ledig så nu funderar jag på va som kommer hända när de inte kan leverera. Störigt är det.
Gick inte att byta dag som sagt. Fick ett sms där det stod att de inte kunde leverera… nä det är klart ni inte kunde, jag är inte hemma och ville bytt leveransdag men fick inte ens en dags förvarning.
Fick första sms efter 22 när ja gått å lagt mig igår, kollade på morgonen, vet inte om jag hade kunnat ändra dag om ja kollat då, men om så är fallet är det sjukt dåligt. Många sover vid den tiden.

Nu får jag åka och hämta den på terminalen imorgon efter 16:00… oh well. Fördelen är stt jag sticker hem till killen efter jag hämtat, inte lönt att åka hem.
Något störigt. Tror jag ska passa på å fråga när jag hämtar hur man kan byta leveransdag på hemleveranser med så kort varsel. :/
 
stör mig på kollegan som nämner en sak på messenger och när jag sedan frågar va de gäller nä då kan man inte ta det på messenger utan endast telefon. Precis som om det inte får finnas skriftliga spår, och gällde bara skvaller, så ja skiter i det, inte intresserad av att ringa på min lediga dag imorrn, då får de va, ja e inte lika nyfiken å förveten som den kollegan som skrev.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 559
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 849

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp