Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig (ur en högst egoistisk synvinkel) på nära familjemedlemmar som väljer att skicka grattishälsningar på Facebook istället för att ringa eller smsa direkt till mig som fyller år. Jag är typ aldrig aktiv på Facebook annars, så varför ska jag behöva logga in där för att få ett grattis på min födelsedag..?
 
Jag stör mig (ur en högst egoistisk synvinkel) på nära familjemedlemmar som väljer att skicka grattishälsningar på Facebook istället för att ringa eller smsa direkt till mig som fyller år. Jag är typ aldrig aktiv på Facebook annars, så varför ska jag behöva logga in där för att få ett grattis på min födelsedag..?
Vet de om att du inte är aktiv på Facebook?
 
Fortsätter att störa mig på att det ska vara så hysteriskt svårt att hitta ett par vettiga friluftsbyxor om man inte är typ storlek small/medium med noll kurvor...
Kikar just nu på en storleksguide (tacka gudarna för att jag faktiskt tog mig tid att göra det innan jag beställde) och blir så... Frustrerad, ledsen... Less?
Guiden har 4 kategorier; längd, vikt, stuss och byxstorlek i siffror.
Längd: Guiden börjar på 164cm = jag är 3cm för kort för minsta storleken.
Vikt: Borde ha ungefär någonstans mellan 4 och 6xl (de slutar sälja storlekar vid 3xl)
Stuss: vet ej mitt mått
"Vanlig byxstorlek": hamnar antagligen på xl/2xl.

Så jag ligger alltså någonstans mellan XL och 6XL enligt deras skala. Rimligt.
 
Fortsätter att störa mig på att det ska vara så hysteriskt svårt att hitta ett par vettiga friluftsbyxor om man inte är typ storlek small/medium med noll kurvor...
Kikar just nu på en storleksguide (tacka gudarna för att jag faktiskt tog mig tid att göra det innan jag beställde) och blir så... Frustrerad, ledsen... Less?
Guiden har 4 kategorier; längd, vikt, stuss och byxstorlek i siffror.
Längd: Guiden börjar på 164cm = jag är 3cm för kort för minsta storleken.
Vikt: Borde ha ungefär någonstans mellan 4 och 6xl (de slutar sälja storlekar vid 3xl)
Stuss: vet ej mitt mått
"Vanlig byxstorlek": hamnar antagligen på xl/2xl.

Så jag ligger alltså någonstans mellan XL och 6XL enligt deras skala. Rimligt.
Storleksguider kan vara helt puckade. På jobbet behövde man typ gorillaarmar för att passa i en M :laugh: det var rimligare när man väl beställde.
 
Storleksguider kan vara helt puckade. På jobbet behövde man typ gorillaarmar för att passa i en M :laugh: det var rimligare när man väl beställde.
Kom nu på att jag faktiskt är någonstans mellan 2XS och 6XL om man ska gå efter tabellen :P

Det är säkert vettigare när man väl beställer, men är så less på att prova tusen modeller och alltid är det något som inte stämmer...
 
Stör mig lite på att nya ponnyn inte töltar, nu måste jag ju trava på de fina töltsträckorna istället och det är både jobbigare och tråkigare :cautious:
Inte för att jag förväntade mig att lille irländaren skulle tölta men ändå :laugh:
 
Sen 2 veckor tillbaka har jag fått en sån sjuk klåda av min Paroxetin. Det kliar på benen, på armarna, rygg och axlar samt på övre bröstkorgen, jag ser ut som att jag varit i slagsmål med 10 katter... Hoppas att detta släpper så småningom som de tidigare biverkningarna jag haft.
Har du provat att ta en allergitablett? Om inte, kolla med din läkare om du kan prova det.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Sjukt störigt, stannar på rastplatsen för jag är grymt kissenödig. Möts av två lappar där det står att dörrarna är låsta pga någon snott lampan på den ena och den andra saknade lampan.
Jaha, men jag kan ju använda min ficklampa och gå på den som inte är låst… trodde jag båda var låsta. Tack och lov var handikapps toan orörd, men det stör mig dels på att någon snor lampor och dels på att toaletterna var låsta, de var inte toan som va sönder, men men antar de är någon säkerhetsgrej, men ändock störigt.
Speciellt med tanke på att det inte finns så många möjligheter att gå på toa som tjej längs vägarna om man inte vill visa hela röven, där har killarna det bättre och lättare. 😮‍💨

CA497963-02FD-4444-B7A3-66B68A7D3A32.webp
 
Fortsätter att störa mig på att det ska vara så hysteriskt svårt att hitta ett par vettiga friluftsbyxor om man inte är typ storlek small/medium med noll kurvor...
Kikar just nu på en storleksguide (tacka gudarna för att jag faktiskt tog mig tid att göra det innan jag beställde) och blir så... Frustrerad, ledsen... Less?
Guiden har 4 kategorier; längd, vikt, stuss och byxstorlek i siffror.
Längd: Guiden börjar på 164cm = jag är 3cm för kort för minsta storleken.
Vikt: Borde ha ungefär någonstans mellan 4 och 6xl (de slutar sälja storlekar vid 3xl)
Stuss: vet ej mitt mått
"Vanlig byxstorlek": hamnar antagligen på xl/2xl.

Så jag ligger alltså någonstans mellan XL och 6XL enligt deras skala. Rimligt.

Finns typ inga friluftsbyxor som är tillräckligt långa i grenen för att dom ska gå till min midja, såvida jag inte köper 2-3 storlekar för stort. Har typ gett upp och lever i tränings-tights för det mesta. Borde verkligen lära mig att sy byxor själv.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Har du provat att ta en allergitablett? Om inte, kolla med din läkare om du kan prova det.
Äter Atarax i ångestdämpande syfte och det är även en form av allergimedicin och klådan är oförändrad. Har även testat att smörja mig med kortisonsalva och det hjälper heller inte. Troligen är det en påverkan på nerverna snarare än ett problem som sitter i själva huden. Enligt FASS så är klåda en av biverkningarna. Om det inte blivit bättre efter denna veckan så ska jag prata med läkaren.
 
Finns typ inga friluftsbyxor som är tillräckligt långa i grenen för att dom ska gå till min midja, såvida jag inte köper 2-3 storlekar för stort. Har typ gett upp och lever i tränings-tights för det mesta. Borde verkligen lära mig att sy byxor själv.
Man kan sy om byxor :up:
Vilket min mamma brukar få göra åt mig :)
 
Finns typ inga friluftsbyxor som är tillräckligt långa i grenen för att dom ska gå till min midja, såvida jag inte köper 2-3 storlekar för stort. Har typ gett upp och lever i tränings-tights för det mesta. Borde verkligen lära mig att sy byxor själv.
Jag är ganska päronformad och vill ha midjan högt uppe där min faktiska midja är, men det verkar inte tillverkare tycka är en bra idé.. Funderar på att prova att beställa från detta ställe ändå, skam den som ger sig... För långa ben känns det bara som att jag är dömd att få stå ut med, men så länge de är bekväma i midja/över höft och stuss känns det ändå okej.
 
Jag är ganska päronformad och vill ha midjan högt uppe där min faktiska midja är, men det verkar inte tillverkare tycka är en bra idé.. Funderar på att prova att beställa från detta ställe ändå, skam den som ger sig... För långa ben känns det bara som att jag är dömd att få stå ut med, men så länge de är bekväma i midja/över höft och stuss känns det ändå okej.
Storlekar är besvärligt om man inte är skapad enligt normen.

Minns en diskussion där vi diskuterade var vi vill ha linningen på byxor.
En av oss sa att det var ungefär en handsbredd nedanför naveln. Jag replikerade att jag då skulle behöva raka mig för att inte blotta håret..:rofl:
 
Storlekar är besvärligt om man inte är skapad enligt normen.

Minns en diskussion där vi diskuterade var vi vill ha linningen på byxor.
En av oss sa att det var ungefär en handsbredd nedanför naveln. Jag replikerade att jag då skulle behöva raka mig för att inte blotta håret..:rofl:
Är bara så förvånad över att det ska vara så jäkla svårt att hitta just ett par friluftsbyxor! Köper ju jeans/byxor på Cubus, Lindex, Kapahl, Åhléns... Men så fort de är gjorda för att vara ute i skogen så är det körtO_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 559
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 849

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp