Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Platsbanken kan inte längre visa fler sidor med jobb. Man kan max se 100 jobb. Så kul då när det kommit fler än 100 nya jobb och det inte går att se alla.
Måste vara något lokalt problem, går att se fler än 100.

Screenshot_20220224-174422_Chrome.webp
 
På att första lediga tiden för att skaffa pass på min ort (eller någon av de inom rimligt avstånd) är 14/7 :eek: Lyckades efter en massa om och men hitta en tid 1/6.. På en ort nästan 20mil hemifrån.
Tänkte att det nog ändå är ok, då har man en anledning att besöka orten och äta på favoritrestaurangen.. Men nej, då visar det sig att det är stängt varenda nedrans onsdag :arghh: :cry:
 
Jag stör mig på mig själv! Köpte ett presentkort på Ikea till mig själv i julas då det var rea, för att köpa tre skåpluckor jag väntat på i ett halvår. Jag beställde dom äntligen förra veckan. Kom på nu att jag hade köpt ett presentkort som jag inte använde :laugh:
 
Jag stör mig på mig själv! Köpte ett presentkort på Ikea till mig själv i julas då det var rea, för att köpa tre skåpluckor jag väntat på i ett halvår. Jag beställde dom äntligen förra veckan. Kom på nu att jag hade köpt ett presentkort som jag inte använde :laugh:
Har gjort samma! Har presentkort på ett köpcentrum. Köpte lite kläder, muttrade att det var lite dyrt men att jag behövde unna mig lite. Hemma låg presentkortet… :meh:
 
Att jag måste säga hejdå till mitt försök att övervintra paprika och chiliplantor. :(
Dom lever och den ena har börjat sätta blad, men tyvärr har ohyran tagit över. Så nu ger jag upp. Har försökt hela vintern men nu får det vara nog. Så nära...
 
Min antivaxer- coronabesservisser- bekanta.
Nu har hon tydligen fått ett nytt intresse, och skriver långa utläggningar på facebook om varför det är Ukrainas fel att de blir anfallna och att de kan skylla sig själv osv. Vad är det för fel på folk, och varför anser den här människan att hon är expert på allt och därför bör uttala sig.:rage::nailbiting::cry::banghead::confused:
 
Min antivaxer- coronabesservisser- bekanta.
Nu har hon tydligen fått ett nytt intresse, och skriver långa utläggningar på facebook om varför det är Ukrainas fel att de blir anfallna och att de kan skylla sig själv osv. Vad är det för fel på folk, och varför anser den här människan att hon är expert på allt och därför bör uttala sig.:rage::nailbiting::cry::banghead::confused:

En sån hade jag helt enkelt bara tagit bort som "vän".
 
Min antivaxer- coronabesservisser- bekanta.
Nu har hon tydligen fått ett nytt intresse, och skriver långa utläggningar på facebook om varför det är Ukrainas fel att de blir anfallna och att de kan skylla sig själv osv. Vad är det för fel på folk, och varför anser den här människan att hon är expert på allt och därför bör uttala sig.:rage::nailbiting::cry::banghead::confused:
"Min" antivaxxer (ungdomsvän) har också övergått till att skriva om Ukraina. Dock tror jag inte att hon skyller på Ukraina, men det känns som om hon också behöver ett nytt projekt att grotta ner sig i..... :cautious:
 
En sån hade jag helt enkelt bara tagit bort som "vän".
Jag har regelbundet funderat på det, men sedan tänkt att det kanske på ett vis är nyttigt att ha lite koll på hur tongångarna går i knäppgökarnas led. Då det talats en hel del om att folk blir isolerade i sina nyhetsbubblor, då man gärna rensar bort folk ur sitt flöde som man inte är överens med.

Så jag tror hon får hänga kvar, bara för att påminna mig om att folk inte är riktigt kloka.
 
"Min" antivaxxer (ungdomsvän) har också övergått till att skriva om Ukraina. Dock tror jag inte att hon skyller på Ukraina, men det känns som om hon också behöver ett nytt projekt att grotta ner sig i..... :cautious:

Märker också samma tendenser hos antivaxxarna jag stött på i olka grupper, nu är de plötsligen ukrainaexperter (hittills har jag docj inte sett någon skylla på ukraina heller)
 
Att elbolag ska vara så jävla dumma i huvudet. Har flyttat. I mitten av december hörde jag av mig till gamla elbolaget (A) och meddelade flytten, och att jag ville ta med avtalet till nya boendet. Fick bekräftelse via mejl på att mitt avtal skulle gälla nya adressen från årsskiftet. Hörde av mig till bolaget på nya adressen (B) och meddelade att jag ville säga upp avtalet med dem då jag har en annan leverantör. Fick bekräftelse via mejl på att de var ledsna att jag bytt leverantör, men välkommen tillbaka om jag ångrar mig, typ.

Tror ni jag lyckats byta leverantör? :meh:
B skickar fortfarande fakturor, när jag försöker bestrida säger de att de inte har en aaaaning om att jag bytt för det har ingen sagt till dem. När jag copy pastar min tidigare konversation med dem ångrar de sig men säger att jag har tre månaders uppsägningstid på avtalet. Meddelar att jag har övergångsavtal och således aldrig tecknat något avtal med dem över huvud taget, då backar de från uppsägningstiden också.
Hos A har jag sett att min gamla adress står kvar på mina sidor, så mejlar dem och frågar varför. Har nu nästan två veckor senare fortfarande inte fått något svar utöver ett automatgenererat "vi besvarar din fråga så snart vi kan" :banghead:
 
Min antivaxer- coronabesservisser- bekanta.
Nu har hon tydligen fått ett nytt intresse, och skriver långa utläggningar på facebook om varför det är Ukrainas fel att de blir anfallna och att de kan skylla sig själv osv. Vad är det för fel på folk, och varför anser den här människan att hon är expert på allt och därför bör uttala sig.:rage::nailbiting::cry::banghead::confused:

En sån hade jag helt enkelt bara tagit bort som "vän".

"Min" antivaxxer (ungdomsvän) har också övergått till att skriva om Ukraina. Dock tror jag inte att hon skyller på Ukraina, men det känns som om hon också behöver ett nytt projekt att grotta ner sig i..... :cautious:
Sjukt hur mycket sanning som ligger i denna bilden ändå
aNPwQM6_460s.webp
 
Jag skulle få min Smakbox levererad idag. Väljer som vanligt utan kontakt och med leverans utanför dörren. Det har funkat toppenbra i ett år.

Idag får jag följande:
Screenshot_20220225-185435_Messages.webp


Jag ringde till kundservice som skulle kolla och återkomma. Har inte hört ett ljud. Så när får jag mina saker tro?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 559
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp