Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som inte har barn men ändå har åsikter. Håll tyst! Inte har jag åsikter om tex hur en fårbonde ska sköta sina får.
Jag tycker inte att frågan är riktigt så svartvit. För den som inte själv är fårbonde, eller förälder, kan det vara svårare att veta om det är motiverat att lägga sig i. Men som jag ser det är det inget villkor att vara förälder, eller fårbonde för den delen, för att ha synpunkter på olämplig skötsel.
 
Jag tycker inte att frågan är riktigt så svartvit. För den som inte själv är fårbonde, eller förälder, kan det vara svårare att veta om det är motiverat att lägga sig i. Men som jag ser det är det inget villkor att vara förälder, eller fårbonde för den delen, för att ha synpunkter på olämplig skötsel.
Uppenbarligen har du varken barn eller får?
 
Absolut inte, citera gärna vart jag skrivit det?
Tycker mest att det du hittills skrivit går emot sig självt(inte få ha åsikter om förälderns behandling av barn som barnlös men få ha åsikter ändå om barn ifall det far illa av förälderns behandling)

Och ja, jag har hört att man som barnlös inte ska säga något många gånger, särskilt när jag arbetade som elevassistent till ett autistiskt barn som for rätt illa hemmavid p.g.a föräldrarnas okunskap om hur hen fungerade. Så nej, ibland är det befogat att någon annan kan se utifrån och berätta, oavsett om denne har barn eller inte.
 
Tycker mest att det du hittills skrivit går emot sig självt(inte få ha åsikter om förälderns behandling av barn som barnlös men få ha åsikter ändå om barn ifall det far illa av förälderns behandling)

Och ja, jag har hört att man som barnlös inte ska säga något många gånger, särskilt när jag arbetade som elevassistent till ett autistiskt barn som for rätt illa hemmavid p.g.a föräldrarnas okunskap om hur hen fungerade. Så nej, ibland är det befogat att någon annan kan se utifrån och berätta, oavsett om denne har barn eller inte.
Fortfarande, vart har jag skrivit det?
 
Så typisk detta forum att en inte kan ha åsikter om barn mm, allt ska vara så feministiskt och jämlikställt. Alla tycker inte så.
Du hade en åsikt, och uttryckte den i ett inlägg. Så du kan visst ha en åsikt om "barn mm".
Jag och en handfull andra har en annan uppfattning än du har, och har uttryckt det i andra inlägg.
Det förloppet inte är typiskt för Buke utan förekommer generellt på internetforum.

Hur du får in feminism och jämlikhet(?) i frågan känns litet oklart bara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 559
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 844

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp