Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu stör jag mig på postmord igen.
Igår fick jag sms där det stod "kan hämtas nästa vardag efter kl 16" det tolkade jag som idag efter kl 16 kan jag hämta det, så planerade in att hämta det runt den tiden och åka så jag inte hamnar mitt i lämmeltåget (rusningstrafiken) och sen åka till killen.
Nu idag strax efter 9 får jag ett nytt sms där det säger att jag kan hämta mitt paket, inga tider eller någonting vilket jag tolkar som att om jag hade velat hade jag kunnat åka och hämta det på studs, vilket jag inte kommer göra. Stör mig mest på att det är olika information i sms, hade inte stört mig om det stått i senaste sms att jag kunde hämta det idag men efter kl 16 t ex.
I-landsproblem som det kallas. 🙈
 
Screenshot_20220303-153018_Instagram.webp

Villhöver
 
Nån amerikansk topp-person (lyckades inte uppfatta vem) har sagt att Ryssland siktar på Finland och Sverige efter Ukraina.

Det äter på mig. :arghh:

edit: Amerikansk FN-ambassadör.
Tyckte jag hörde på radion imorse att Ryssland hade varit in i vårat flygområde som en varning till oss. Men eftersom att jag var nyvaken jag kan ha haft fel.
 
Nån amerikansk topp-person (lyckades inte uppfatta vem) har sagt att Ryssland siktar på Finland och Sverige efter Ukraina.

Det äter på mig. :arghh:

edit: Amerikansk FN-ambassadör.
Varför äter det på dig?
Utrikespolitiska institutets forskningsledare Jan Hallenberg är skarpt kritisk till utspelet.– Jag tycker det är olyckligt och fruktansvärt överdrivet utifrån svenskt perspektiv. Det är många som är oroliga. Man måste skilja på vad som är känslomässigt och vad som är rationellt. Att Putin skulle kunna attackera halva Västeuropa är fullständigt befängt, säger han och fortsätter:– Det här är onödig krigsretorik där man vill ha Sverige på sin sida och visa hur illa ryssarna beter sig.

Malena Britz, docent och universitetslektor på Försvarshögskolan ifrågasätter också uttalandet.– Det är slarvigt uttryckt i ett läge som är spänt politiskt. USA vill tydligt visa att det ryska hotet är mer omfattande än enbart riktat mot Ukraina, men om det inte bygger på några specifika underrättelser är det för svepande, säger hon och fortsätter:– Jag tycker att man ska tona ner det. Det här kan sprida oro som vi i dagsläget inte uppfattar som bebefogad.
 
Varför äter det på dig?
För att det blir så nära.
Jag har (hade) föräldrar som levt i krig. Min far låg vid fronten i fem år - eftersom han hade oturen att inte bli sårad. (hans ord)

Jag har ett gäng fotolbum med ryska lik, uppställningar av soldater med kors över huvudena för de som stupat etc.
Jag minns min fars mardrömmar. Om nån sköt på TV så stängde han omedelbart av. Han sa spydigt "om kulorna viner runt huvudet är de total ofarliga. Är de farligt nära är de tysta." Jag fick inte sikta på nån lekkamrat med en banan ens.

Jag har helt enkelt matats med tillvaron i krig hela uppväxten.
 
För att det blir så nära.
Jag har (hade) föräldrar som levt i krig. Min far låg vid fronten i fem år - eftersom han hade oturen att inte bli sårad. (hans ord)

Jag har ett gäng fotolbum med ryska lik, uppställningar av soldater med kors över huvudena för de som stupat etc.
Jag minns min fars mardrömmar. Om nån sköt på TV så stängde han omedelbart av. Han sa spydigt "om kulorna viner runt huvudet är de total ofarliga. Är de farligt nära är de tysta." Jag fick inte sikta på nån lekkamrat med en banan ens.

Jag har helt enkelt matats med tillvaron i krig hela uppväxten.
FN-människan förde fram sin egna lilla propaganda och målet är just att skrämma upp och oroa.

Tyvärr får det också den effekten hos många eftersom domedagprofeter har en tendens att verka mer trovärdiga än de som dementerar.
 
Jag stör mig på att jag stör mig på att det är så länge till januari, när Tress of the Emerald Sea blir tillgänglig, efter att ha fått läsa de första kapitlen idag.
 
Jag la in om förnyelse på recept på 1177. Astma- och allergimediciner. Av någon anledning förnyades bara hälften av dom och de andra fick jag bara ett uttag vardera på.

Jag skulle väldigt gärna ha mina mediciner när säsongen börjar 😡
 
Längtar efter den dagen de gör sådana man inte får kväljningar av...!
Jag hade Mitt val kvinna, funkade fint! Läkaren konstaterade dock att jag kunde byta till Apoteket kvinna om jag vill, och då gå från två tabletter om dagen till en vilket halverar månadskostnaden, så jag gjorde det. Men som de nya smakar får jag fan byta tillbaka snarast :yuck:
 
Jag hade Mitt val kvinna, funkade fint! Läkaren konstaterade dock att jag kunde byta till Apoteket kvinna om jag vill, och då gå från två tabletter om dagen till en vilket halverar månadskostnaden, så jag gjorde det. Men som de nya smakar får jag fan byta tillbaka snarast :yuck:

Kolla om det kan fungera med Topformulas multivitamin för kvinnor. Billig och inga problem att ta.
 
Intressant, jag har inte vågat prova deras järn eftersom min mage blir koko av de järntabletter jag tagit tidigare :up:
Jag har samma erfarenhet av Topformula, enda järntabletterna som inte min mage brakar ihop av. Har provat tamesjutton varenda järntillskott som finns, men inte ens de (snordyra!) som skulle vara extra magvänliga fungerar.

Är galet glad i Topformula 's. Visserligen innehåller de lägre mängd järn, men de är lättare att vänja in och dessutom salta höja antal.
Svensktillverkat och urbilliga gör det inte sämre heller 😃
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 559
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 849

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp