Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på handfallna människor. Alltså sådana som aldeles bra hade klarat av att fixa saker och ting själva, alternativt köpt hjälp, men som utgår från att alla andra ska hjälpa dem.

En bekant til mig som har barn i samma klasser och jag lägger varje vecka, eller oftare upp något rop på hjälp på Facebook. Nu ska hon flytta, och alla de som hjälpte henne senast (mindre än ett halvår sedan) är tydligen upptagna. 🙄 Undrar varför... Och så behöver hon låna en lastbil. Med chaufför givetvis. Paketbil dög inte.

För ett par veckor sedan frågade hon ifall det fanns någon som kunde ta sig an att sköta hennes bil, dvs byta olja regelbundet, byta däck, mindre reparationer. Hon skulle bjuda på kaffe.

Då det ska samlas till klasskassan har hon förhinder varje gång. Då vi några mammor har gått ut och fika behöver hon alltid skjuts och har sen glömt bankkortet hemma. Och så vidare.

Hon har jobb som är helt ok betalt, och inga sjukdomar hon i varje fall pratat om, men verkar ta för givet att alla hjälper till hela tiden. Om man säger att det inte passar nu, så kräver hon detaljerade förklaringar på varför, och om det verkligen är helt omöjligt för mig att hjälpa?

Egentligen borde jag ju inte störa mig, utan bara ta bort henne på facebook.
 
Har suttit inne hela förmiddagen och skrivit prov. Ute har det varit så sjukt fint väder. Svinhungrig skulle jag bara åka hem och kasta i mig lite mat innan jag tänkte ge mig ut springa. Lagom till jag ätit klart har solen gått i moln och ute blev det plötsligt svinkallt.
Typiskt, hoppas att det gick bra på provet!
 
Telefonförsäljare! Först tar det en halv evighet innan de kommer till sak, jag bara sitter och väntar på deras ”erbjudande” som de bakar in i massa blaj och sen när man inte tyckte deras erbjudande passar en, så vägrar de ta ett nej. Känner mig så otrevlig när man ”nej tack, hej då”.
 
Telefonförsäljare! Först tar det en halv evighet innan de kommer till sak, jag bara sitter och väntar på deras ”erbjudande” som de bakar in i massa blaj och sen när man inte tyckte deras erbjudande passar en, så vägrar de ta ett nej. Känner mig så otrevlig när man ”nej tack, hej då”.

Jag brukar lägga på utan att ens säga något när jag hör att det är en telefonförsäljare, sparar både min och deras tid 🤷‍♀️

Förut, när jag orkade säga något, så var ett "talar du svenska?" efter att de haft sin minutlånga intro på finska ofta ett väldigt effektivt sätt att få dem att lägga på 😂
Funkar ju mindre bra i Sverige iofs :D
 
Jag brukar lägga på utan att ens säga något när jag hör att det är en telefonförsäljare, sparar både min och deras tid 🤷‍♀️

Förut, när jag orkade säga något, så var ett "talar du svenska?" efter att de haft sin minutlånga intro på finska ofta ett väldigt effektivt sätt att få dem att lägga på 😂
Funkar ju mindre bra i Sverige iofs :D
Du får lära dig frasen talar du finska på finska :D
 
Jag brukar lägga på utan att ens säga något när jag hör att det är en telefonförsäljare, sparar både min och deras tid 🤷‍♀️

Förut, när jag orkade säga något, så var ett "talar du svenska?" efter att de haft sin minutlånga intro på finska ofta ett väldigt effektivt sätt att få dem att lägga på 😂
Funkar ju mindre bra i Sverige iofs :D

Hur säger en "Talar du finska?" på finska? Jag ser en möjlighet här... :sneaky:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 567
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 856

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp