Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Byt? Vilket bolag har du nu?
Comviq. Jag har varit nöjd med dem då jag haft bra täckning med dem. Hade Hallon förut, som ju användet 3s nät och det funkar inte alls här. Täckningen är hopplös trots att det enligt täckningskartan ska vara bra.

Det känns inte alls bra att byta om jag sen kommer upptäcka att täckningen är dålig.

Tror telia har bäst täckning här men de är dyrare än comviq.
 
Comviq. Jag har varit nöjd med dem då jag haft bra täckning med dem. Hade Hallon förut, som ju användet 3s nät och det funkar inte alls här. Täckningen är hopplös trots att det enligt täckningskartan ska vara bra.

Det känns inte alls bra att byta om jag sen kommer upptäcka att täckningen är dålig.

Tror telia har bäst täckning här men de är dyrare än comviq.
Med Fello kan du använda Telias nät för 95 kr/mån.
 
Comviq. Jag har varit nöjd med dem då jag haft bra täckning med dem. Hade Hallon förut, som ju användet 3s nät och det funkar inte alls här. Täckningen är hopplös trots att det enligt täckningskartan ska vara bra.

Det känns inte alls bra att byta om jag sen kommer upptäcka att täckningen är dålig.

Tror telia har bäst täckning här men de är dyrare än comviq.
Vimla! använder också Telias nät. Funkar finfint.
 
Min kollega pa jobbet som jobbar for mig pa detta projektet - har haft tid att titta pa det han arbetat pa de senaste 10 dagarna och det ar... av svag kvalite. Sapass att detta nu kommer leda till massor av extra arbete for mig och att jag inte kommer kunna lita pa det han gor i framtiden..

euuergh. Jag har tillrackligt att gora!

och att den matleverans jag hade schemalagt for 3-4 helt plotsligt dyker upp 1.25 - precis nar jag ska ha mote!
 
Detta störningsmoment blev visst en följetong. A har efter påminnelser svarat:
De kunde inte verkställa avtalet i nya lägenheten då det inte tecknats samma dag som nätavtalet (nätägarens fakturor har jag betalat i ett halvår så vän av ordning undrar ju varför de prompt måste börja samma dag :cautious:).

Dessutom tyckte de inte att jag sagt upp avtalet i min gamla lägenhet. Jag har ju bara följt instruktionerna på deras hemsida för hur man flyttar sitt befintliga avtal, och fått bekräftelse på att avtalet är flyttat. Då måste jag väl förstå att jag egentligen inte alls flyttat avtalet, utan bara tecknat ytterligare ett? :banghead:

Summan av det hela är väl att jag inte vill ha avtal med någondera i fortsättningen. Framförallt inte Vattenfall.
Vattenfall; del 3. Det här börjar bli komiskt. :laugh:

Jag frågade om ovanstående, samt talade om att jag inte har för avsikt att betala för januari+februari på gamla adressen då jag fått bekräftelse från dem att avtalet flyttats sista december. Då slutade de svara. Sedan kom en faktura på elförbrukningen för januari och februari på gamla adressen.

Svarade på den tidigare konversationen och förtydligade att jag bestrider fakturan. Vattenfall: Har du flyttat? Avtalet på gamla adressen är inte uppsagt? :confused:

Berättar ännu en gång att JA, jag har flyttat, ni har bekräftat det, jag är över huvud taget inte intresserad av att vara kund hos er längre.

- Men ska avtalet på gamla adressen sägas upp? :confused:

Liksom nä, jag har tjafsat med er om detta i en månad för att jag tycker det verkar så himla KUL att betala nya ägarens elräkning i tid och evighet :up:
 
Störigt att ljudet hackar eller försvinner när jag försöker lyssna på radion via datorn. Så har det aldrig varit förut så vete fan vad det beror på.
 
Min kollega pa jobbet som jobbar for mig pa detta projektet - har haft tid att titta pa det han arbetat pa de senaste 10 dagarna och det ar... av svag kvalite. Sapass att detta nu kommer leda till massor av extra arbete for mig och att jag inte kommer kunna lita pa det han gor i framtiden..

euuergh. Jag har tillrackligt att gora!

och att den matleverans jag hade schemalagt for 3-4 helt plotsligt dyker upp 1.25 - precis nar jag ska ha mote!
Går edt inte att prata med chefen om det där? Är ju verkligen inte meningen att du ska få mer jobb för att han är skit?
 
Går edt inte att prata med chefen om det där? Är ju verkligen inte meningen att du ska få mer jobb för att han är skit?


Jag har snackat med chefen sa att han ar inforstadd - tyvarr ar det oftast sahar det ser ut pa konsultprojekt, da man saljer nagot till kund (definerat projekt omfattning och pris), och sen drar samman ett team baserat pa folks erfarenhet men ocksa projekttillganglighet for nar projektet ska starta - sa varje gang star man dar med ett mer eller mindre nytt team, dar du oftast inte arbetat med majoriteten innan, och darfor inte vet hur bra folk kommer att vara pa det jobbet de ska gora - men projektet ska ju fortfarande levereras!
Jag kommer nog kunna hantera mina totala arbetstimmar, tyvarr kan det nog bli sa att jag kanske kommer att fa missa pa mer intressanta arbetsuppgifter sa att jag kan stada upp efter/coacha kollegan istallet - det ar delvis mitt jobb att se till att han lar sig och blir battre under detta projekt
 
När folk inte förstår att ordet "prioritera" inte betyder "släpp allt annat och gör endast detta" utan då börjar de dividera "vi kan inte bara göra X, vi måste hålla koll på Y så inte det drar iväg!".
Jag har inte sagt vi inte ska göra Y, bara att PRIO är X för där ligger vi långt bak :banghead:Hur kan det vara så svårt att förstå och varför tycker en del att det är något att tjafsa om?! :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 568
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 857

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp