Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortfarande irriterad pa att jag blivit vrakt och pa att bostadsmarknaden ar sa dysfunktionell att min bostadssituation hanger pa nagon annans relationsstatus.
Skydda allmannyttan! Bygg mer bostader, overallt!

(Jag hyr alltsa av privat hyresvard, dar vi delat en trea, men hon ska nu flytta in med bf, sa jag maste flytta ut. Svenska regler/skydd galler ej har - allt ar i enlighet med det kontrakt som finns)
 
Fortfarande irriterad pa att jag blivit vrakt och pa att bostadsmarknaden ar sa dysfunktionell att min bostadssituation hanger pa nagon annans relationsstatus.
Skydda allmannyttan! Bygg mer bostader, overallt!

(Jag hyr alltsa av privat hyresvard, dar vi delat en trea, men hon ska nu flytta in med bf, sa jag maste flytta ut. Svenska regler/skydd galler ej har - allt ar i enlighet med det kontrakt som finns)
Bor du tillsammans med hyresvärden i hennes lägenhet? Om det är så och hon nu vill ersätta dig med sin partner så vet jag inte hur skyddad du hade varit i Sverige heller.
 
Bor du tillsammans med hyresvärden i hennes lägenhet? Om det är så och hon nu vill ersätta dig med sin partner så vet jag inte hur skyddad du hade varit i Sverige heller.
Vid privat uthyrning, inte särskilt skyddad i sådana här fall. Privata hyresvärdar får vräka om dom behöver utrymmet för sina egna behov (finns bättre formulering på det men kommer inte ihåg vad den är).
 
Vid privat uthyrning, inte särskilt skyddad i sådana här fall. Privata hyresvärdar får vräka om dom behöver utrymmet för sina egna behov (finns bättre formulering på det men kommer inte ihåg vad den är).
Det beror på vad du menar med ”privat hyresvärd”. De som inte ingår i allmännyttan är ju privata. Jag hyr av en sån och har samma rättigheter som i allmännyttan.
 
Nu har de börjat med håltagning här, tror de är i porten bredvid. Låter inte hemskt högt men jag har öronproppar ändå.
Störigt hursomhelst.
 
Hur kan kläder bara försvinna? Stör mig på att jag inte hittar koftan jag vill ha över T-shirt under tunn vårjacka så idag fick det bli vinterkappan. Vet ju att jag hängde in koftan i en garderob efter tvätt. Nu är den spårlöst borta!
Det undrar jag med. Har minst 2 T-shirts som har försvunnit spårlöst. Mina favoriter dessutom. Misstänker starkt att dom är stulna.
 
Och ändå vet ingen hur många biverkningar människor har fått. Intressant. Ja, jösses.
Jag borde egentligen plocka bort människan som fb-vän, istället för att störa mig, antar jag. När någon faktiskt svarade emot - och berättade att vare sig hon eller maken haft några biverkningar mer än lite ont i armen - ja, då hade ju den människan förstås bara haft en himla tur.... 🤪
 
Bor du tillsammans med hyresvärden i hennes lägenhet? Om det är så och hon nu vill ersätta dig med sin partner så vet jag inte hur skyddad du hade varit i Sverige heller.

+ @Rosett och @MidnightSoul

Tekniskt satt har jag ett vanligt hyreskontrakt - det bara rakar vara sa att jag delar lagenheten med agarens dotter, men det ar inte ett "Lodger agreement" som jag har.
Har kan man dock saga upp typ alla hyreskontrakt med 1 manaders uppsagning (jag fick dock mer framforhallning, och inget hart datum, men runt mitten av maj typ)
 
+ @Rosett och @MidnightSoul

Tekniskt satt har jag ett vanligt hyreskontrakt - det bara rakar vara sa att jag delar lagenheten med agarens dotter, men det ar inte ett "Lodger agreement" som jag har.
Har kan man dock saga upp typ alla hyreskontrakt med 1 manaders uppsagning (jag fick dock mer framforhallning, och inget hart datum, men runt mitten av maj typ)
Men då är du väl uppsagd och inte vräkt?
 
Nu har de börjat med håltagning här, tror de är i porten bredvid. Låter inte hemskt högt men jag har öronproppar ändå.
Störigt hursomhelst.
Citerar mig själv.

De håller på med håltagning på min våning nu och han pausade inte när jag gick in o ut. :rage:
Varför kan inte vissa personer tänka sig för?
Det lät vansinnigt högt, jag höll för öronen o låste/låste upp samtidigt, han borde fattat att det vore lämpligt att ta en paus tills jag gått förbi. :rage:
 
Jag har en sak som både borde hamna i positiva tråden OCH i denna tråden kanske.... Att chefen tog så lång tid på sig att gå med på att jag skulle få fortsätta jobba hemma två dagar i veckan, så även om jag nu känner att måendet är på rätt väg är jag fortfarane helt slut så fort jag anstränger mig och får huvudvärk, epanfall och migrän på tok för lätt.

Det positiva är ju ATT hon gick med på att jag får jobba hemma som tidigare OCH att jag redan efter någon vecka känner att kroppen börjar lugna sig igen. Det tar sin lilla tid och går långsamt, vilket är störigt, när jag ju vill vara pigg och glad som förut!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 568
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp