Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jamen jag veeet, och jag hatar det! Även om jag nu tycker att det ska bli väldigt roligt att gifta mig "på traditionellt vis" och älskar själva planeringen av festen så blir jag lite illamående av den närmast besatthet somliga människor tycks drabbas av så fort det andas något om bröllop.

Jag får för mig att det är lite liknande när någon är gravid - plötsligt blir hela omvärlden superengagerad i ditt liv, dina val och din kropp och ser det som en fribiljett att fälla precis vilken sorts kommentarer och frågor som helst. Jättemärkligt.
Ja precis, glömde punkt 3 på listan över att bli fnattig över: 3. Bebisar/graviditet.
 
Jag glömde ändra recept i min matkasse från HF! :arghh:

Och jag glömde avboka :arghh:

Åh, PRECIS vad jag gick in här för att skriva! Jag signade i ett svagt ögonblick upp mig för Hello Fresh och har sedan dess tagit emot en leverans. Resten har jag punktligt avbokat, men har inte velat avsluta medlemskapet UTIFALL ATT. Så fick jag ett mess idag att veckans leverans är på väg. :arghh:

1) Jag lagar inte mat (varför jag såklart bara borde säga upp mitt abonnemang).
2) Den här veckans kasse var såklart extra oinspirerande (jag har förstås inte själv valt ut rätterna heller, eftersom jag inte ens var medveten om leveransen).

Ibland blir jag trött på mig själv.
 
Åh, PRECIS vad jag gick in här för att skriva! Jag signade i ett svagt ögonblick upp mig för Hello Fresh och har sedan dess tagit emot en leverans. Resten har jag punktligt avbokat, men har inte velat avsluta medlemskapet UTIFALL ATT. Så fick jag ett mess idag att veckans leverans är på väg. :arghh:

1) Jag lagar inte mat (varför jag såklart bara borde säga upp mitt abonnemang).
2) Den här veckans kasse var såklart extra oinspirerande (jag har förstås inte själv valt ut rätterna heller, eftersom jag inte ens var medveten om leveransen).

Ibland blir jag trött på mig själv.
Gjort samma sak, avbokade flera veckor framåt utan att säga upp. Självklart missar jag avboka alla veckor vi var på semester. Var bara ringa till grannen "hej vill ni ha gratis mat"
 
Stör mig som fan på min pojkväns grannar som flyttade hit i November. Det är helt sjukt vad de slänger saker, såpass att soptunnan är överfull så vi inte kan slänga våra vanliga hushållssopor. Det är allt möjligt de slänger där i, och nu har de även fyllt den andra soptunnan som enbart är till för matrester. Den är fylld med svarta sopsäckar, och jag är säker på att sopbilen inte kommer tömma den. Och de är aldrig hemma??? Så man kan inte prata med dem om det??? De är typ här och slänger på kvällen när vi inte hör?? Överväger starkt att ta de svarta sopsäckarna som ligger i kärlet för matrester och lägga det framför deras dörr, för inte fan tänker vi ta det till återvinningen när de flyttat :devil::devil::devil:
 
Stör mig som fan på min pojkväns grannar som flyttade hit i November. Det är helt sjukt vad de slänger saker, såpass att soptunnan är överfull så vi inte kan slänga våra vanliga hushållssopor. Det är allt möjligt de slänger där i, och nu har de även fyllt den andra soptunnan som enbart är till för matrester. Den är fylld med svarta sopsäckar, och jag är säker på att sopbilen inte kommer tömma den. Och de är aldrig hemma??? Så man kan inte prata med dem om det??? De är typ här och slänger på kvällen när vi inte hör?? Överväger starkt att ta de svarta sopsäckarna som ligger i kärlet för matrester och lägga det framför deras dörr, för inte fan tänker vi ta det till återvinningen när de flyttat :devil::devil::devil:
Varför skulle ni ta det till återvinningen för?
 
Gjort samma sak, avbokade flera veckor framåt utan att säga upp. Självklart missar jag avboka alla veckor vi var på semester. Var bara ringa till grannen "hej vill ni ha gratis mat"

Så typiskt! Jag överväger starkt att göra samma sak här; höra mig för om någon känner ett behov av asiatisk fläswok med koriander - för jag gör det då rakt inte. :crazy:
 
När man går in på en webbshop
”Teckna dig för nyhetsbrev så får du 10% rabatt”
Ja tack! *skriver in mailadress och klickar*
*Surfar runt på sidan, hittar grejer, lägger i varukorgen, går till kassan, klickar på betala, fyller i kortuppgifterna, slutför betalningen*
*kollar om det kommit orderbekräftelse på mailen* (Ja det har det).
*kommer ihåg att man glömt skriva in rabattkoden i kassan*

Gaaah! :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 568
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 865

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp