Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att folk tror att bara för att det anses att någon har "läshuvud" så innebär det per automatik att vederbörande inte behöver lägga ner någon tid eller engagemang för att lära sig saker. Så funkar det verkligen inte men det verkar vara svårt att förstå när man satt den stämpeln på någon.

Och sen stör jag mig på just fraserna "du har läshuvud" och "lätt för att lära" för att man inte förstår vilken prestationsångest det kan leda till.
 
Mitt ena pekfinger har fått en infektion, varmt och svullet på ett ställe. Verkar inte finnas nåt under som behöver ut (än?) men det bultar nästan i det.
Amatörråd från en främling på internet är att låta det vara och inte försöka åtgärda själv på nåt uppfinningsrikt sätt, och gå till doktorn om det inte blir bra. (källa: person i min direkta närhet som försökte åtgärda själv, det blev inget bra)
 
Jag stör mig enormt mycket på en (typ) kompis. Personen har satt i system att skicka ett meddelande och om jag inte svarar tillräckligt snabbt (vilket enligt hen kan vara allt mellan 0-45 min) så raderar personen sitt meddelande. Sedan skickar hen exakt samma meddelande på nytt.

Bara idag på eftermiddagen/kvällen har hen skickat om samma meddelande säkert 10-15 gånger, för att jag inte svarat. Jag vet att jag kan svara hen istället för att vänta med det, men hen svarar alltid inom någon minut och då börjar det om.

"X sent a message", lite senare "X unsent a message", sekunden efter "X sent a message". Och så fortsätter det tills jag svarar. Ibland skriver personen "hallå!" typ var femte minut också för att jag ska svara snabbare.
Meddelandena står som olästa så jag har alltså inte ens öppnat dem.

Ja, jag kan svara personen istället för att vänta. Men som sagt, personen svarar inom någon minut och då börjar det om. Så jag låter hellre meddelandena stå som olästa ett tag så att jag kan svara när jag har mer än 10 sekunder (och därmed också kan skriva en stund med hen).

Kanske en orimlig störning, men det beteendet stör mig något ofantligt. Och nu stör jag mig också på att jag är så jäkla konflikträdd att jag inte vågar ta upp min störning med hen… :banghead:
 
Jag stör mig enormt mycket på en (typ) kompis. Personen har satt i system att skicka ett meddelande och om jag inte svarar tillräckligt snabbt (vilket enligt hen kan vara allt mellan 0-45 min) så raderar personen sitt meddelande. Sedan skickar hen exakt samma meddelande på nytt.

Bara idag på eftermiddagen/kvällen har hen skickat om samma meddelande säkert 10-15 gånger, för att jag inte svarat. Jag vet att jag kan svara hen istället för att vänta med det, men hen svarar alltid inom någon minut och då börjar det om.

"X sent a message", lite senare "X unsent a message", sekunden efter "X sent a message". Och så fortsätter det tills jag svarar. Ibland skriver personen "hallå!" typ var femte minut också för att jag ska svara snabbare.
Meddelandena står som olästa så jag har alltså inte ens öppnat dem.

Ja, jag kan svara personen istället för att vänta. Men som sagt, personen svarar inom någon minut och då börjar det om. Så jag låter hellre meddelandena stå som olästa ett tag så att jag kan svara när jag har mer än 10 sekunder (och därmed också kan skriva en stund med hen).

Kanske en orimlig störning, men det beteendet stör mig något ofantligt. Och nu stör jag mig också på att jag är så jäkla konflikträdd att jag inte vågar ta upp min störning med hen… :banghead:
Låter inte alls som en orimlig störning. Fy sjutton vad irriterande 🙈 Jag skulle inte heller vilja svara om någon gjorde så.
 
Låter inte alls som en orimlig störning. Fy sjutton vad irriterande 🙈 Jag skulle inte heller vilja svara om någon gjorde så.
Ja, alltså, det trotsiga barnet i mig vill vänta extra länge med att svara/strunta i att svara helt. Bara för att jag kan :angel:


Kom på nu att i vintras testade jag att svara innan skolan började och avslutade med något i stil med "nu har jag lektioner, vi får höras senare :)". Tänkte att personen kanske kunde låta bli att skicka och dra tillbaka tusen meddelanden då. Men nej, det budskapet gick inte fram utan då var det:
- "Har du slutat?"
- "Men när slutar du egentligen?"
- "Hallå?!"
- "Hur länge kan man gå i skolan?"
… tusen gånger om…

Det var inte som att jag var borta i tre evigheter heller, utan vi snackar två-tre lektioner på 80 min vardera 😅

Ju mer jag tänker på det så inser jag att det kanske inte är en så orimlig störning trots allt 🙈
 
Jag stör mig enormt mycket på en (typ) kompis. Personen har satt i system att skicka ett meddelande och om jag inte svarar tillräckligt snabbt (vilket enligt hen kan vara allt mellan 0-45 min) så raderar personen sitt meddelande. Sedan skickar hen exakt samma meddelande på nytt.

Bara idag på eftermiddagen/kvällen har hen skickat om samma meddelande säkert 10-15 gånger, för att jag inte svarat. Jag vet att jag kan svara hen istället för att vänta med det, men hen svarar alltid inom någon minut och då börjar det om.

"X sent a message", lite senare "X unsent a message", sekunden efter "X sent a message". Och så fortsätter det tills jag svarar. Ibland skriver personen "hallå!" typ var femte minut också för att jag ska svara snabbare.
Meddelandena står som olästa så jag har alltså inte ens öppnat dem.

Ja, jag kan svara personen istället för att vänta. Men som sagt, personen svarar inom någon minut och då börjar det om. Så jag låter hellre meddelandena stå som olästa ett tag så att jag kan svara när jag har mer än 10 sekunder (och därmed också kan skriva en stund med hen).

Kanske en orimlig störning, men det beteendet stör mig något ofantligt. Och nu stör jag mig också på att jag är så jäkla konflikträdd att jag inte vågar ta upp min störning med hen… :banghead:
Men det är ju helt jävla orimligt (inte störningen givetvis, utan beteendet. ). Svara bara helt normalt, utan utropstecken eller emojis att "jag svarar när jag har tid, du behöver inte skicka samma meddelande flera gånger."
 
Ja, alltså, det trotsiga barnet i mig vill vänta extra länge med att svara/strunta i att svara helt. Bara för att jag kan :angel:


Kom på nu att i vintras testade jag att svara innan skolan började och avslutade med något i stil med "nu har jag lektioner, vi får höras senare :)". Tänkte att personen kanske kunde låta bli att skicka och dra tillbaka tusen meddelanden då. Men nej, det budskapet gick inte fram utan då var det:
- "Har du slutat?"
- "Men när slutar du egentligen?"
- "Hallå?!"
- "Hur länge kan man gå i skolan?"
… tusen gånger om…

Det var inte som att jag var borta i tre evigheter heller, utan vi snackar två-tre lektioner på 80 min vardera 😅

Ju mer jag tänker på det så inser jag att det kanske inte är en så orimlig störning trots allt 🙈
Den personen hade hamnat på ljudlös hos mig och jag, kanske, skulle svara dagen efter. Så sjukt irriterande!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 568
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 865

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp