Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig lite på att träslöjdsläraren inte bara visar när man (eller iaf jag) frågar om något utan gärna gör klart arbetet. Bara för att jag frågar hur jag ska ställa in en hyvel betyder det
1) inte att jag inte vet hur jag ska använda den
2) inte att jag vill att han ska göra majoriteten av arbetet

Det gör ju även att jag undviker att fråga och hellre testar mig fram själv, för jag vill ju göra sakerna själv. Han menar säkert bara väl men det stör mig ändå.
 
Blir så trött på allt... efter att ha ätit Paroxetin i 4 veckor och fungerat superbra på det så fick jag plötsligt en djävulsk klåda över stora delar av kroppen, fick byta till Sertralin och klådan minskade en aning men försvann inte helt. Nu några veckor senare har jag fått sluta med all form av antidep och ångestdämpande och enbart äta antihistamin och smörja mig med massor av krämer trots att inget funkar. Är så jäkla trött på att slösa pengar på en massa tabletter och krämer som inte funkar och samtidigt må sämre och sämre mentalt för att jag inte får börja äta antidepressiva igen innan klådan försvunnit. Det är fan snart mer värt att ha klåda och ändå må okej mentalt än att inte ha klåda och vilja hänga sig... Har idag fått ytterligare ett nytt recept på en kräm jag ska testa som kostar typ 300 kr för en liten tub och garanterat inte kommer hjälpa något mer än de övriga femtioelva krämerna jag redan har uppradade i badrummet sen innan... Nästan bud på att skita i det och på eget bevåg börja äta mina tabletter igen, har rätt många kartor liggande fortfarande som inte hann ätas upp och sen får det fan klia bäst det vill...
 
Skickade in min uppsats för en första handledning för drygt 1 månad sen, då fick jag typ bara att den var för akademiskt och att mina begrepp i begreppslistan ska vara i bokstavsordning. Av en mängd skäl så har jag hoppat resten av min handledning, men efter överenskommelse alltid skickat upp den vid önskat tillfälle. Fick tillbaka den i veckan med att det var typ katastrof i hela uppsatsen. Det var felaktiga meningsuppbyggnader, för mycket talspråk och saknade helt en röd tråd. Min handledare skrev dessutom lite överallt "omformulera till "XX" och "XX"". Det var inte tips/förslag som min handledare till C-uppsatsen skriver utan detta var ordagrant vad jag skulle omformulera till.

Det komiska är att det är exakt samma text som sist, när de inte fann några fel alls. Så jag stör mig på att skolan inte klarar kritik på en urusel utbildning, för givetvis är min utbildningsledare även min handledare :grin:
 
Blir så irriterad på den andra tjejen i stallet. Hennes häst ska alltid specialbehandlas och det är så jobbigt och irriterande. Har god lust att säga till henne att hon får sköta sin häst själv om det ska vara en massa special hela tiden. Men det är lika bra att hålla käften så länge det bara är vi två :meh:
 
Jag blir både irriterad och lite mörkrädd över att det finns facebookgrupper där det är mot gruppens regler att poängtera någons feluppfattningar. Någons rätt att vara orolig över något helt oväsentligt, oemotsagd är alltså viktigare än att personen får sin oro stillad. Tänk typ inlägg i stil med "hjälp, min häst har börjat tappa så mycket hår nu under våren, hur får man pälsen att sitta kvar?!", Då är det mot reglerna att berätta att det är helt normalt att pälsen fälls jämnt över kroppen såhär års utan du får ENDAST bidra med tips på hur man får pälsen att stanna på hästen.

Det känns som att den typen av stängda forum gör att många hästar far illa i onödan och många djurägare oroar sig över sina pälsklingar i onödan.
 
Formuleringarna i kjolmönstret jag försöker sy efter. "Sy fast linningens ena (ovikta) sidans rätsida mot kjolens avigsida." Instruktionerna är generellt sett luddiga och låter ibland direktöversatt från något annat trots att det kommer från Svenska mönster. Det är inget gratis mönster så tycker ändå att det kunnat vara mer detaljerat och välskrivet.
 
Formuleringarna i kjolmönstret jag försöker sy efter. "Sy fast linningens ena (ovikta) sidans rätsida mot kjolens avigsida." Instruktionerna är generellt sett luddiga och låter ibland direktöversatt från något annat trots att det kommer från Svenska mönster. Det är inget gratis mönster så tycker ändå att det kunnat vara mer detaljerat och välskrivet.
Är det oklart? Kjol och linning. när du syr fast linningen börjar du med att sy fast den mot avigsidan.
Jag ser det framför mig.
 
Formuleringarna i kjolmönstret jag försöker sy efter. "Sy fast linningens ena (ovikta) sidans rätsida mot kjolens avigsida." Instruktionerna är generellt sett luddiga och låter ibland direktöversatt från något annat trots att det kommer från Svenska mönster. Det är inget gratis mönster så tycker ändå att det kunnat vara mer detaljerat och välskrivet.
Hehe, tro mig, det finns myyyycket värre beskrivningar. Allt om handarbete och Burda kan vara helt uppåt väggarna ibland. Inte alltid alla steg är med och beskrivningarna utgår från att man redan kan. Som nybörjare var det mycket Google för min del. Nu läser jag knappt beskrivningarna längre, om det inte är något annorlunda med plagget.

Nu blev jag sugen på att sy lite. Tror jag ska gå upp till syrummet och se vad jag kan tänkas hitta på.
Stör mig på att jag har så mycket att välja på :mad: :p
 
Är det oklart? Kjol och linning. när du syr fast linningen börjar du med att sy fast den mot avigsidan.
Jag ser det framför mig.
Jag har aldrig sytt ett plagg förut så ja, det kändes oklart åt vilket håll jag ska lägga linningen på kjoltyget. Nu lyckades jag lista ut det inatt men störde jag mig på det ändå. Men tack för idiotförklaringen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 568
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 865

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp