Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har aldrig sytt ett plagg förut så ja, det kändes oklart åt vilket håll jag ska lägga linningen på kjoltyget. Nu lyckades jag lista ut det inatt men störde jag mig på det ändå. Men tack för idiotförklaringen.
Tror absolut ingen menade att idiotförklara dig, det är inte lätt att veta hur man ska göra i början och inte senare heller för den delen många gånger :)
 
Jag har aldrig sytt ett plagg förut så ja, det kändes oklart åt vilket håll jag ska lägga linningen på kjoltyget. Nu lyckades jag lista ut det inatt men störde jag mig på det ändå. Men tack för idiotförklaringen.
Det var ingen idiotförklaring.Jag är inte sån. Så tagga ner.

Hade du förklarat vad det var du inte begrep hade vi löst det. Kommunikation är bättre än anfall. :)
 
Var tvungen att googla. Oj vilka priser! :eek:
Det går att få fatt i billigare sticklingar :) 200 kr skulle jag få ge nu om inte säljaren gått upp i rök. 150 kr för förra. Tydligen har det funnits plantor för 100 kr för någon vecka sen i en butik i Nacka också men jag har lite långt dit.

Philodendron florida beauty är värre. Jag inväntar att marknaden blir mättad innan jag skaffar en sån :laugh:
 
När random släkting ger oönskade och självklara bebisråd.

giphy.gif
 
Var ute i skogen på en tur med hunden. Mötte en rabiat bulldog, varpå min hund började skälla tillbaka.
Gjorde mitt bästa för att a) hålla in svarta faran b ) hålla oss till sidan, c) försöka gå vidare, vilket tydligen inte gick tillräckligt fort för gubben.

Bulldogens människa — en sur gubbe — tyckte tydligen att de 10 sekunder detta tog för mig var för länge så jag fick en rejäl uppläxning om att jag borde veta bättre(?) och att jag är korkad(?!)

Jag blev så förvånad över att en totalt okänd person var så aggressiv över ett hundmöte så jag fick inte ur mig någonting.

Jo jag vet att det är störigt när nån hund skäller, men det är väldigt lite man kan göra åt det, annat än att hålla in och gå till sidan.

Han kunde passera utan problem, vi blockerade inte stigen. Väldigt obehagligt!
 
Var ute i skogen på en tur med hunden. Mötte en rabiat bulldog, varpå min hund började skälla tillbaka.
Gjorde mitt bästa för att a) hålla in svarta faran b ) hålla oss till sidan, c) försöka gå vidare, vilket tydligen inte gick tillräckligt fort för gubben.

Bulldogens människa — en sur gubbe — tyckte tydligen att de 10 sekunder detta tog för mig var för länge så jag fick en rejäl uppläxning om att jag borde veta bättre(?) och att jag är korkad(?!)

Jag blev så förvånad över att en totalt okänd person var så aggressiv över ett hundmöte så jag fick inte ur mig någonting.

Jo jag vet att det är störigt när nån hund skäller, men det är väldigt lite man kan göra åt det, annat än att hålla in och gå till sidan.

Han kunde passera utan problem, vi blockerade inte stigen. Väldigt obehagligt!
Men han själv hade fin ordning på sin rabiata hund :meh: i ett sånt läge hade jag sagt ett och annat till gubbfan
 
Men han själv hade fin ordning på sin rabiata hund :meh: i ett sånt läge hade jag sagt ett och annat till gubbfan
Jag blev så paff över att plötsligt få höra att jag är korkad och en massa andra otrevligheter.
Samtidigt var det ju hans egen hund som faktiskt var den som började (om vi ska vara noga).

Efteråt kom jag på både mer och mindre diplomatiska saker jag borde ha sagt till karlfan.
 
Idioter som rör sig på tågspår :banghead:
Tåget är drygt en halvtimme försenat men har vi tur hinner vi till planerad buss i tid och därmed hem samma tid som tänkt.
Det är länge nog att ha varit på väg sen strax före 10 och imorgon ska jag köra till jobbet 6.20. Förseningar passar inte!
 
Stör mig på min sambo som säger ”hitta på” i fel sammanhang.
Som förut så letade jag efter vart jag kunde se hoppningen.
”Hittar du på det?”
Och jag bara nej jag låtsas inte?
Då menar han ”hittar du sidan där det finns”
 
Stör mig på min sambo som säger ”hitta på” i fel sammanhang.
Som förut så letade jag efter vart jag kunde se hoppningen.
”Hittar du på det?”
Och jag bara nej jag låtsas inte?
Då menar han ”hittar du sidan där det finns”
Det är inte fel. Det är bara en annan dialekt än du själv talar. Sluta mobba sambon för det.

Där jag bor hittar man åt saker man letar efter. :)
 
Nej, det var överdrivet ordval, sorry.
Jag uppfattade ett svar som "nej, jag låtsas inte" som en ironisk pik om att han inte följde rikssvensk skriftspråksnorm i sitt vardagliga talspråk och nedvärdering den språkvariant som han brukar, vilket jag tyckte var onödigt fult.
Rikssvenska pratar ingen av oss. Men när han vet att jag faktiskt inte förstår vad han menar när han säger hitta på så stör det mig att han inte ens försöker låta bli att använda det. Jag får ju hela tiden korrigera hur jag pratar för att han inte förstår allt (västra Värmland med inslag av norska) så då kan väl han åtminstone försöka. Så ja det stör mig oavsett om det är dialekt eller inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 570
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 870

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Atletix
  • Lerig hage
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp