Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon i narnia går omkring i ett par vinröda byxor som bästMin garderob på gården åt upp ett par vinröda favoritbyxor. Hängde in dem och sedan var de borta.
Helt sjukt att fråga det. Absurt! Hur tänker man då?!På folk som frågar om jag planerar att gå ner i vikt inför mitt bröllop, på ungefär samma sätt som de frågar om jag har hittat en klänning jag gillar.
1) None of your fucking business
2) Sedan när blev det en socialt accepterad fråga att ställa?
3) Varför lever vi i ett samhälle där det bara antas att man inte är nöjd med sin kropp som den är, där det antas att man vill gå ner i vikt inför en sådan händelse?
Sedan kan mina hjärnspöken inte låta bli att ta det som en pik om att jag faktiskt borde gå ner i vikt, och även om jag innerst inne vet att det inte stämmer så kan jag inte släppa det riktigt.
Äh fy fan vad arg jag blir. Senast det hände bet jag bara ifrån lite, om jag får frågan igen kommer jag att bita ifrån mycket.
Bit riktigt jävla hårtPå folk som frågar om jag planerar att gå ner i vikt inför mitt bröllop, på ungefär samma sätt som de frågar om jag har hittat en klänning jag gillar.
3) Varför lever vi i ett samhälle där det bara antas att man inte är nöjd med sin kropp som den är, där det antas att man vill gå ner i vikt inför en sådan händelse?
Sedan kan mina hjärnspöken inte låta bli att ta det som en pik om att jag faktiskt borde gå ner i vikt, och även om jag innerst inne vet att det inte stämmer så kan jag inte släppa det riktigt.
Äh fy fan vad arg jag blir. Senast det hände bet jag bara ifrån lite, om jag får frågan igen kommer jag att bita ifrån mycket.
Det är alltså en fråga som folk ställer dig?! Helt sanslöst tappat!!! Jag fattar inte, av vilken anledning skulle du gå ner i vikt just inför ditt bröllop? Skulle de fråga det i vanliga fall? Så oerhört sjuk fråga att ställa ens!!!!På folk som frågar om jag planerar att gå ner i vikt inför mitt bröllop, på ungefär samma sätt som de frågar om jag har hittat en klänning jag gillar.
Vad är det med en del kvinnor och 1. Bröllop 2. Vikt?På folk som frågar om jag planerar att gå ner i vikt inför mitt bröllop, på ungefär samma sätt som de frågar om jag har hittat en klänning jag gillar.
Vad är det med en del kvinnor och 1. Bröllop 2. Vikt?
Vissa blir smått fanatiska när det gäller de här ämnesområdena.
En släkting tycker nämligen om att regelbundet, de senaste 20 åren, fråga mig när jag ska gifta mig. Varför? Jo hon vill planera bröllop.
Samma människa känner sig tvungen att varje gång hon ser mig, vilket är ett par gånger per år, kommentera: nämen har du gått ner i vikt? Nej, och ser ingen större orsak till att göra det heller.
Och jag glömde avbokaJag glömde ändra recept i min matkasse från HF!
Yterst oklartVarför tror hon att hon ens skulle få planera om du nu faktiskt skulle gifta dig? :confused1:
Det är vä ändå ditt och din eventuella partners jobb?
Ska man skratta eller gråta?Yterst oklart
Får känslan av att det är en salig blandning av "men det är så hääärligt med kärlek och man ska faktiskt gifta sig och jag vill styra och ställa med allas liv"
Det är inte utan att jag vissa dagar undrar vad jag gjort för att förtjäna mitt ödeJag hade nog mer gått på frontalattack @Tuvstarr
Får man välja båda?Ska man skratta eller gråta?
Det är inte utan att jag vissa dagar undrar vad jag gjort för att förtjäna mitt öde
Av någon anledning verkar oproportionerligt många i min närhet vara lite.... speciella, kan vi säga.
Jaja, man utvecklar ett nära på oändligt tålamod och en förmåga att svara "jaha" på det mesta.
Japp, jag har fått den frågan vid två separata tillfällen nu. Visst är det helt sjukt, på så många nivåer! Första gången jag fick den blev jag så ställd att jag knappt kunde säga någonting alls (som tur är kom min sambo/blivande make till undsättning och satte personen på plats) men denna gång indikerade jag med all önskad tydlighet att det är en väldigt märklig och oartig fråga. Tror jag tar till @athena_arabians föreslagna metod nästa gångDet är alltså en fråga som folk ställer dig?! Helt sanslöst tappat!!! Jag fattar inte, av vilken anledning skulle du gå ner i vikt just inför ditt bröllop? Skulle de fråga det i vanliga fall? Så oerhört sjuk fråga att ställa ens!!!!
Jag har ju fått frågan hur mycket jag har gått ner, i och med operationen jag gjort är det ju inget jag tar illa vid mig av, har inga problem att prata om det, eftersom jag själv inte kan "se" viktnedgången som andra gör, en sådan fråga känns ju lite naturlig på det viset. Men i ditt fall är det ju långt över gränsen tycker jag. Inget naturligt alls!
Jamen jag veeet, och jag hatar det! Även om jag nu tycker att det ska bli väldigt roligt att gifta mig "på traditionellt vis" och älskar själva planeringen av festen så blir jag lite illamående av den närmast besatthet somliga människor tycks drabbas av så fort det andas något om bröllop.Vad är det med en del kvinnor och 1. Bröllop 2. Vikt?
Vissa blir smått fanatiska när det gäller de här ämnesområdena.
En släkting tycker nämligen om att regelbundet, de senaste 20 åren, fråga mig när jag ska gifta mig. Varför? Jo hon vill planera bröllop.
Samma människa känner sig tvungen att varje gång hon ser mig, vilket är ett par gånger per år, kommentera: nämen har du gått ner i vikt? Nej, och ser ingen större orsak till att göra det heller.