Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade en snickare här för två år sedan som gjorde en fin altan
I början av april förra året var snickaren här och tog mått för en ny ytterdörr sen hör jag ingenting alls
Skickar ett sms i oktober för att höra hur det är om det är mycket att göra inget svar
Skickar ett julkort ingen respons
Då taket på ladan är dåligt hade jag tänkt fråga snickaren om detta men eftersom snickaren verkar ignorera mig så börjar jag leta efter andra hantverkare och hittar annan hantverkare
Nu får jag ett sms om en ny dörr och
"Hörde av (gemensam ytlig bekant) att ni ska byta tak synd att ni inte frågade mig ni kunde fått ett bra pris" :banghead:
Jaha men alltså jag tycker verkligen om att vänta ett helt år :mad:
Visst jag sa att det inte var bråttom för det var kallt just då dessutom men ett helt jävla år utan ett ord :crazy:

Väntar dessutom på golvläggare som skulle varit här för sex veckor sedan men de hörde i alla fall av sig och meddelade att de skulle förmodligen komma vecka 11 så de har två dagar på sig :cautious:
 
På folk som frågar om jag planerar att gå ner i vikt inför mitt bröllop, på ungefär samma sätt som de frågar om jag har hittat en klänning jag gillar.

1) None of your fucking business
2) Sedan när blev det en socialt accepterad fråga att ställa?
3) Varför lever vi i ett samhälle där det bara antas att man inte är nöjd med sin kropp som den är, där det antas att man vill gå ner i vikt inför en sådan händelse?

Sedan kan mina hjärnspöken inte låta bli att ta det som en pik om att jag faktiskt borde gå ner i vikt, och även om jag innerst inne vet att det inte stämmer så kan jag inte släppa det riktigt.

Äh fy fan vad arg jag blir. Senast det hände bet jag bara ifrån lite, om jag får frågan igen kommer jag att bita ifrån mycket.
 
På folk som frågar om jag planerar att gå ner i vikt inför mitt bröllop, på ungefär samma sätt som de frågar om jag har hittat en klänning jag gillar.

1) None of your fucking business
2) Sedan när blev det en socialt accepterad fråga att ställa?
3) Varför lever vi i ett samhälle där det bara antas att man inte är nöjd med sin kropp som den är, där det antas att man vill gå ner i vikt inför en sådan händelse?

Sedan kan mina hjärnspöken inte låta bli att ta det som en pik om att jag faktiskt borde gå ner i vikt, och även om jag innerst inne vet att det inte stämmer så kan jag inte släppa det riktigt.

Äh fy fan vad arg jag blir. Senast det hände bet jag bara ifrån lite, om jag får frågan igen kommer jag att bita ifrån mycket.
Helt sjukt att fråga det. Absurt! Hur tänker man då?!
Bit ifrån ordentligt, det verkar behövas..
 
På folk som frågar om jag planerar att gå ner i vikt inför mitt bröllop, på ungefär samma sätt som de frågar om jag har hittat en klänning jag gillar.

1) None of your fucking business
2) Sedan när blev det en socialt accepterad fråga att ställa?
3) Varför lever vi i ett samhälle där det bara antas att man inte är nöjd med sin kropp som den är, där det antas att man vill gå ner i vikt inför en sådan händelse?

Sedan kan mina hjärnspöken inte låta bli att ta det som en pik om att jag faktiskt borde gå ner i vikt, och även om jag innerst inne vet att det inte stämmer så kan jag inte släppa det riktigt.

Äh fy fan vad arg jag blir. Senast det hände bet jag bara ifrån lite, om jag får frågan igen kommer jag att bita ifrån mycket.
Bit riktigt jävla hårt :rage:
 
På folk som frågar om jag planerar att gå ner i vikt inför mitt bröllop, på ungefär samma sätt som de frågar om jag har hittat en klänning jag gillar.

1) None of your fucking business
2) Sedan när blev det en socialt accepterad fråga att ställa?
3) Varför lever vi i ett samhälle där det bara antas att man inte är nöjd med sin kropp som den är, där det antas att man vill gå ner i vikt inför en sådan händelse?

Sedan kan mina hjärnspöken inte låta bli att ta det som en pik om att jag faktiskt borde gå ner i vikt, och även om jag innerst inne vet att det inte stämmer så kan jag inte släppa det riktigt.

Äh fy fan vad arg jag blir. Senast det hände bet jag bara ifrån lite, om jag får frågan igen kommer jag att bita ifrån mycket.
Det är alltså en fråga som folk ställer dig?! Helt sanslöst tappat!!! Jag fattar inte, av vilken anledning skulle du gå ner i vikt just inför ditt bröllop? Skulle de fråga det i vanliga fall? Så oerhört sjuk fråga att ställa ens!!!!

Jag har ju fått frågan hur mycket jag har gått ner, i och med operationen jag gjort är det ju inget jag tar illa vid mig av, har inga problem att prata om det, eftersom jag själv inte kan "se" viktnedgången som andra gör, en sådan fråga känns ju lite naturlig på det viset. Men i ditt fall är det ju långt över gränsen tycker jag. Inget naturligt alls!
 
På folk som frågar om jag planerar att gå ner i vikt inför mitt bröllop, på ungefär samma sätt som de frågar om jag har hittat en klänning jag gillar.

1) None of your fucking business
2) Sedan när blev det en socialt accepterad fråga att ställa?
3) Varför lever vi i ett samhälle där det bara antas att man inte är nöjd med sin kropp som den är, där det antas att man vill gå ner i vikt inför en sådan händelse?

Sedan kan mina hjärnspöken inte låta bli att ta det som en pik om att jag faktiskt borde gå ner i vikt, och även om jag innerst inne vet att det inte stämmer så kan jag inte släppa det riktigt.

Äh fy fan vad arg jag blir. Senast det hände bet jag bara ifrån lite, om jag får frågan igen kommer jag att bita ifrån mycket.
Vad är det med en del kvinnor och 1. Bröllop 2. Vikt?
Vissa blir smått fanatiska när det gäller de här ämnesområdena.

En släkting tycker nämligen om att regelbundet, de senaste 20 åren, fråga mig när jag ska gifta mig. Varför? Jo hon vill planera bröllop. :meh:
Samma människa känner sig tvungen att varje gång hon ser mig, vilket är ett par gånger per år, kommentera: nämen har du gått ner i vikt? Nej, och ser ingen större orsak till att göra det heller. :cautious:
 
Vad är det med en del kvinnor och 1. Bröllop 2. Vikt?
Vissa blir smått fanatiska när det gäller de här ämnesområdena.

En släkting tycker nämligen om att regelbundet, de senaste 20 åren, fråga mig när jag ska gifta mig. Varför? Jo hon vill planera bröllop. :meh:
Samma människa känner sig tvungen att varje gång hon ser mig, vilket är ett par gånger per år, kommentera: nämen har du gått ner i vikt? Nej, och ser ingen större orsak till att göra det heller. :cautious:

Varför tror hon att hon ens skulle få planera om du nu faktiskt skulle gifta dig? :confused1:
Det är vä ändå ditt och din eventuella partners jobb? :laugh:
 
Personen som skickar frågor om ombyggnation av offentlig lokal till "min" sektors mail (det är jag som tar emot dessa mail). Jag skickar personen vidare till rätt ställe med käckt meddelande "Hej, jag har skickat din fråga till sektor X som kan svara på den".
Sen när de inte svarar skickar personen frågan till MIG igen med "omskick pga inget svar".
Jag skickar frågan vidare igen och säger att du skickar till fel ställe.
Rätt ställe svarar.
Personen skickar svar till MIG att den ej är nöjd med svaret och utvecklar sin fråga.
Jag skickar frågan vidare och säger; du skickar frågan till fel person, skicka till X som jobbar med sånt.
Personen skickar frågan till mig igen med "återigen inget svar, skickar om min fråga".
Jag svarar: du skickar till fel ställe - men jag skickar din fråga vidare.....

:banghead:
 
Ska man skratta eller gråta?
Får man välja båda?

Det i efterhand roligaste tillfället var då en bekant till mig som syr och designar kläder som hobby grundade ett företag kring denna bisyssla. Hon gjorde en facebooksida för företaget, och jag följde den sidan. Som förstasidsdbild på sidan hade hon en brudklänning hon sytt.

Jag hade knappt hunnit trycka på "följ" innan den här tanten skickade meddelande med en massa hjärtan om ifall vi bestämt datum 🥰😍💞💓? Jag hade då varit tilsammans med dåvarande kille i några månader. Och nej, bröllop hade aldrig ens kommit på tal. :rofl:
 
Det är inte utan att jag vissa dagar undrar vad jag gjort för att förtjäna mitt öde :laugh:
Av någon anledning verkar oproportionerligt många i min närhet vara lite.... speciella, kan vi säga.

Jaja, man utvecklar ett nära på oändligt tålamod och en förmåga att svara "jaha" på det mesta. O_o

Jag har inte utvecklat något större tålamod med bullshit... därför har jag tämligen liten kontakt med min släkt :angel: :D
 
Senast ändrad:
Det är alltså en fråga som folk ställer dig?! Helt sanslöst tappat!!! Jag fattar inte, av vilken anledning skulle du gå ner i vikt just inför ditt bröllop? Skulle de fråga det i vanliga fall? Så oerhört sjuk fråga att ställa ens!!!!

Jag har ju fått frågan hur mycket jag har gått ner, i och med operationen jag gjort är det ju inget jag tar illa vid mig av, har inga problem att prata om det, eftersom jag själv inte kan "se" viktnedgången som andra gör, en sådan fråga känns ju lite naturlig på det viset. Men i ditt fall är det ju långt över gränsen tycker jag. Inget naturligt alls!
Japp, jag har fått den frågan vid två separata tillfällen nu. Visst är det helt sjukt, på så många nivåer! Första gången jag fick den blev jag så ställd att jag knappt kunde säga någonting alls (som tur är kom min sambo/blivande make till undsättning och satte personen på plats) men denna gång indikerade jag med all önskad tydlighet att det är en väldigt märklig och oartig fråga. Tror jag tar till @athena_arabians föreslagna metod nästa gång :angel:
 
Vad är det med en del kvinnor och 1. Bröllop 2. Vikt?
Vissa blir smått fanatiska när det gäller de här ämnesområdena.

En släkting tycker nämligen om att regelbundet, de senaste 20 åren, fråga mig när jag ska gifta mig. Varför? Jo hon vill planera bröllop. :meh:
Samma människa känner sig tvungen att varje gång hon ser mig, vilket är ett par gånger per år, kommentera: nämen har du gått ner i vikt? Nej, och ser ingen större orsak till att göra det heller. :cautious:
Jamen jag veeet, och jag hatar det! Även om jag nu tycker att det ska bli väldigt roligt att gifta mig "på traditionellt vis" och älskar själva planeringen av festen så blir jag lite illamående av den närmast besatthet somliga människor tycks drabbas av så fort det andas något om bröllop.

Jag får för mig att det är lite liknande när någon är gravid - plötsligt blir hela omvärlden superengagerad i ditt liv, dina val och din kropp och ser det som en fribiljett att fälla precis vilken sorts kommentarer och frågor som helst. Jättemärkligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 568
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp