Bensinpriset upp igen. När jag flyttade i april 2020, låg det på rekordlåga 12.19. Nu 19.44. Jag börjar ärligt talat bli lite skrajsen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Loggade in på internetbanken.
Både CSN och bilskatten ska betalas i februari. Stängde ner snabbt. Är ju ändå några veckor kvar tills dess...
Usch. Nej, ingen trevlig present det där.Jag får den "presentkombinationen" i augusti... lagom tills jag fyller år
Stör mig också på den formuleringen. Antingen är det plast eller kork (varav korken ofta är minst delvis plast ändå). Stör mig särskilt när det 'veganska lädret' är något som ska rättfärdiga högre prislapp, när det egentligen bara är sämre material.På veganskt läder. Är det konstläder? Är det äkta läder garvat med vegetabiliska produkter? Är det gjort av växter?
Betalar du CSN en gång per år bara? Jag har autogiro och det dras varje månad.Loggade in på internetbanken.
Både CSN och bilskatten ska betalas i februari. Stängde ner snabbt. Är ju ändå några veckor kvar tills dess...
Samma här, och det är ingen liten summa heller!Betalar du CSN en gång per år bara? Jag har autogiro och det dras varje månad.
Eller hur, börjar också fundera på var min smärtgräns går egentligen.Bensinpriset upp igen. När jag flyttade i april 2020, låg det på rekordlåga 12.19. Nu 19.44. Jag börjar ärligt talat bli lite skrajsen.
Du minns fel, det var tidigare än så som bensinen kostade 5 kr/l.Eller hur, börjar också fundera på var min smärtgräns går egentligen.
Försökte förklara för en ungdom häromdagen att när jag fick körkort, för mer än 20 år sedan, så kostade en liter bensin lika mycket som ett sms. Vet inte vad hen tyckte var minst trovärdigt, billig bensin eller sms som kostade 5 spänn styck
Ooh, vad gammal jag kände mig nu.Du minns fel, det var tidigare än så som bensinen kostade 5 kr/l.
https://nyheter24.se/nyheter/927972-sa-mycket-har-bensinen-kostat-genom-historien
Jag minns ju, även om jag inte hade körkort då utan fortfarande var barn, när bensinen kostade runt 1 kr och när oljekrisen kom.Ooh, vad gammal jag kände mig nu.
...fel tråd?Dricker te, äter choklad och lyssnar på gladpop Humörhöjare de Lux
Har inte fått årets inbetalningskort från CSN. Skumt när de ska ha första pengarna om två veckor.Loggade in på internetbanken.
Jag har fått åtta inbetalningskort med olika summor. Ingen aning om vad jag egentligen ska betala..Har inte fått årets inbetalningskort från CSN. Skumt när de ska ha första pengarna om två veckor.
Måste nog kolla upp det. Tack för påminnelsen.
Hahaha - en smula...fel tråd?