Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill du ventilera eller bolla?
Om jag tänker mig att de två huvudsakliga syftena med att undvika att konsumera kött är
  1. Att minska efterfrågan på kött så att färre djur dör (och, i förlängningen: föds upp i syfte att ätas)
  2. Att slippa vara nära kött för att det är obehagligt
... så tänker jag att den optimala placeringen för vegetariska köttbullar kommer att vara helt olika beroende på vilket som är det huvudsakliga målet.
  1. Alla vegetariska alternativ bör ligga precis intill sina köttbaserade motsvarigheter för att maximera sannolikheten att konsumenter som inte är die hard köttätare väljer vegetariskt vid just det aktuella tillfället
  2. Alla vegetariska alternativ bör finnas samlade i en egen sektion, allra helst i en helt egen butik så att de som verkligen är motiverade att äta vegetariskt slipper se kött
Vad tänker du?
Precis så tänker jag också! Jag blir alltid lite glad när de har placerat ett vegetariskt/veganskt "ersättningsalternativ" bredvid köttursprungsvaran. Ibland försöker de ju också verkligen framhäva det vegetariska alternativet på något vis. Tycker det är skitbra!

Men visst, jag har full respekt för att det kan upplevas obehagligt, när jag var vegetarian hade jag väldigt svårt att över huvud taget kolla på köttdiskarna osv.

Stör mig på trafikledarna som är optimister och tror man hinner med hur mycket som helst. Nä jag har fortfarande inte fått min helikopter… 🙄
Det är som när jag jobbade på hemtjänsten alltså? Minns mycket väl när jag i rusningstrafik skulle ta mig från punkt A till B på 5 minuter. Sträckan tog 36 minuter att köra när det inte var rusningstrafik och man körde lagligt.
"Lös det!" sa de klämkäckt när jag protesterade. Jomenvisst, går och uppfinner teleportering på momangen! :cautious:

Det är som när jag jobbade på hemtjänsten alltså? Minns mycket väl när jag i rusningstrafik skulle ta mig från punkt A till B på 5 minuter. Sträckan tog 36 minuter att köra när det inte var rusningstrafik och man körde lagligt.
"Lös det!" sa de klämkäckt när jag protesterade. Jomenvisst, går och uppfinner teleportering på momangen! :cautious:
Jag har ingen aning, men ibland verkar det som de tror vi kör personbilar. Nä jag kör en 24 ton tung lastbil med släp i tomme, som tar lite tid att komma upp i hastighet m.m.

Hjälpte inte att jag fick i princip "utskällning" för att jag inte hann med allt idag, men jag har inte dragit benen efter mig. Sa ifrån nu ikväll när jag kom tillbaka att det är bättre om vi kan få komma till det stället längst bort där vi inte kan få någon hjälp av någon kollega istället för att fastna på hemmaplan och aldrig komma iväg (vilket hände mig idag). 🙄

Jobbkaos. Kaos överallt mestadels pga vi alla har behövt gå ned i tid med följden att vi kollegor knappt ses utan går om varann. Som sen bara bygger upp missförstånd och andra otydlugheter. 😝
Tyvärr är jag den som träffar den ena och sen den andra för det mesta.
Känner mig stressad och får dåligt samvete över att jag inte kommer ihåg om jag har sagt något som den andre skulle behöva göra /bra att veta.

Skulle inte alls tacka nej till lång semester eller så därifrån och se om saker blir bättre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
85 86 87
Svar
1 727
· Visningar
79 466
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 637
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008