Usch! ☹Jag handlade i en annan affär än vanligt idag. Störde mig som bara den på att något snille i den affären kommit på att placera vegetariska produkter bredvid korv och bacon.
Gjorde en mental notering om att inte handla där mer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Usch! ☹Jag handlade i en annan affär än vanligt idag. Störde mig som bara den på att något snille i den affären kommit på att placera vegetariska produkter bredvid korv och bacon.
Gjorde en mental notering om att inte handla där mer.
Precis så tänker jag också! Jag blir alltid lite glad när de har placerat ett vegetariskt/veganskt "ersättningsalternativ" bredvid köttursprungsvaran. Ibland försöker de ju också verkligen framhäva det vegetariska alternativet på något vis. Tycker det är skitbra!Vill du ventilera eller bolla?
Om jag tänker mig att de två huvudsakliga syftena med att undvika att konsumera kött är
... så tänker jag att den optimala placeringen för vegetariska köttbullar kommer att vara helt olika beroende på vilket som är det huvudsakliga målet.
- Att minska efterfrågan på kött så att färre djur dör (och, i förlängningen: föds upp i syfte att ätas)
- Att slippa vara nära kött för att det är obehagligt
Vad tänker du?
- Alla vegetariska alternativ bör ligga precis intill sina köttbaserade motsvarigheter för att maximera sannolikheten att konsumenter som inte är die hard köttätare väljer vegetariskt vid just det aktuella tillfället
- Alla vegetariska alternativ bör finnas samlade i en egen sektion, allra helst i en helt egen butik så att de som verkligen är motiverade att äta vegetariskt slipper se kött
Det är som när jag jobbade på hemtjänsten alltså? Minns mycket väl när jag i rusningstrafik skulle ta mig från punkt A till B på 5 minuter. Sträckan tog 36 minuter att köra när det inte var rusningstrafik och man körde lagligt.Stör mig på trafikledarna som är optimister och tror man hinner med hur mycket som helst. Nä jag har fortfarande inte fått min helikopter…
Jag har ingen aning, men ibland verkar det som de tror vi kör personbilar. Nä jag kör en 24 ton tung lastbil med släp i tomme, som tar lite tid att komma upp i hastighet m.m.Det är som när jag jobbade på hemtjänsten alltså? Minns mycket väl när jag i rusningstrafik skulle ta mig från punkt A till B på 5 minuter. Sträckan tog 36 minuter att köra när det inte var rusningstrafik och man körde lagligt.
"Lös det!" sa de klämkäckt när jag protesterade. Jomenvisst, går och uppfinner teleportering på momangen!
Har du varit till läkaren?Jag har fortfarande problem med handen, nu i helgen är det tre veckor sedan jag blev biten.