Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ursäkta att jag skrattar men det är ju så befängt.

När jag hade en stor tumör som skulle opereras bort för drygt ett år sen ville en vän köpa silvervatten till mig för om jag använde det skulle tumören försvinna..
Jag har även fått: cancer kan bara vandra uppåt så du har ju haft "tur" och fått det högt upp...

jaaa - fast det skulle innebära att om det sprider sig så har det bara en väg att gå och det är till huvudet. Vet inte om det är så himla bra faktiskt 🤷‍♀️

----
Sedan tror jag att detta varit saker folk sagt för att ha något att säga när de fått veta att jag är sjuk. De vet inte hur de ska reagera och vill säga "något" och gärna något "hjälpsamt". Men alltså, för mig duger "fan vad trist" väldigt bra. Det är vad det är och tips behövs inte.

När jag hade en stor tumör som skulle opereras bort för drygt ett år sen ville en vän köpa silvervatten till mig för om jag använde det skulle tumören försvinna..
När jag var skallig efter cellgifterna och besökte en hälsomässa arrangerad av kommunen kom en kvinna fram till mig och ville berätta om sitt fantastiska medel som botade cancer. :banghead:
Jag rapporterade henne omedelbart till mässansvariga.

Stör mig på 1 mot Sverige, känns så överdrivet klämcheckt. Förstår mig inte på upplägget där det är livlinor som t ex. är bra på matte men av det jag å killen sett verkar det mer handla om gissningar.
Har slutat titta på det, känns som någon blndning av barnprogram slash något annat.

Sen stör jag mig på allt slöseri i programmet också. Sett när de krossade massa glas/porslin. Nä inget för mig. 😤

(I och för sig välmenande) tips vid cancer. Fick lite tips igår om att
1: höja PH i kroppen till 8 för det dödar alla cancerceller, men som personen la till -det dödar ju även annat så man får vara försiktig
2: grönkål! Grönkål är det absolut bästa man kan äta, både förebyggande men även under behandling.

Tack, tror jag håller mig till planerad behandling

Dessa tips har inte jag fått 😅 Dock är blåbär till förbannelse var ett tips jag fick, men nja jag överdriver inte min blåbärskonsumtion.

Åh herregud, jag testade just min sambo genom att hålla upp ett av mina snapsglas med dalahästar på och fråga vad han tycker om dem. "Oh, they've got Christmas horses on them! How cute!"

Det här är alltså samme man som jag ska gifta mig med om ett halvår. Samme man som kommer att få sova i soptunnan i natt.

Dumpakören om 3, 2, 1...

Alltså... så INTE ok! 😱

Det där jäkla silvervattnet är ren idioti att dricka, jag har haft oturen att träffa lite folk som seriöst trott det botar allt 🤬 Tur du inte tog det(om jag fattade rätt?), hade vart större risk att det gjort dig mer sjuk!

Det där jäkla silvervattnet är ren idioti att dricka, jag har haft oturen att träffa lite folk som seriöst trott det botar allt 🤬 Tur du inte tog det(om jag fattade rätt?), hade vart större risk att det gjort dig mer sjuk!
Jag lät nog så avvaktande så det kom aldrig hem något silvervatten i brevlådan. Hon skulle köpa det till mig eftersom jag vägrade betala det själv. Hade inte använt det ändå förstås.
Har även en annan vän som häller silvervatten i katternas vatten. De är båda rätt frustrerade på att jag själv undviker det.

Jag lät nog så avvaktande så det kom aldrig hem något silvervatten i brevlådan. Hon skulle köpa det till mig eftersom jag vägrade betala det själv. Hade inte använt det ändå förstås.
Har även en annan vän som häller silvervatten i katternas vatten. De är båda rätt frustrerade på att jag själv undviker det.
Att man är idiot och använder det på sig själv är en sak, att hälla det i katternas vatten är en annan. :mad:

Helt sjukt att ingen tipsat sjukvården om alla dessa mirakelkurer, vore ju synd att de ska vara så efter..

Skämt åsido så fattar jag inte hur man seriöst kan tro att (t.ex) silvervatten ska bota cancer när det inte alls används i sjukvården. Det är ju inte som att cancer generellt är något de allra flesta repar sig från utan det är en sjukdom som ofta är dödlig, om lösningen på detta var så simpel som att dricka en utspädd metall känns det inte sjukt orimligt att det inte var mer allmänt känt och att det användes seriöst inom vården? Tror de här människorna att läkarkåren som kollektiv bara är korkade och inte vet något alls om sjukvård, eller att de på något sätt vill att folk ska dö..? Jag fattar inte..

Helt sjukt att ingen tipsat sjukvården om alla dessa mirakelkurer, vore ju synd att de ska vara så efter..

Skämt åsido så fattar jag inte hur man seriöst kan tro att (t.ex) silvervatten ska bota cancer när det inte alls används i sjukvården. Det är ju inte som att cancer generellt är något de allra flesta repar sig från utan det är en sjukdom som ofta är dödlig, om lösningen på detta var så simpel som att dricka en utspädd metall känns det inte sjukt orimligt att det inte var mer allmänt känt och att det användes seriöst inom vården? Tror de här människorna att läkarkåren som kollektiv bara är korkade och inte vet något alls om sjukvård, eller att de på något sätt vill att folk ska dö..? Jag fattar inte..
Silver är det sista vi har kvar när antibiotika inte biter längre mot bakterier, det är idiotiskt att använda kolloidalt silver och bygga upp bakteriekulturer som blir motståndskraftiga mot även det.

Jag fick en femliters dunk med kolloidaltsilver hemskickat för ett antal år sedan. En person menade att drack jag det skulle jag bli frisk. Jag drack det inte men har sparat dunken. Som vattenrening fungerar det ju utmärkt och precis som @Mia_R skriver så fungerar det som en form av superantibiotika. Därför är det ju extremt korkat och gå runt och klunka sådant i tid och otid. Ingen av de som gör det skulle gå och äta antibiotika på samma vis gissar jag.

Det fetade... svar: Ja. Eller åtminstone att de är betalade av Big Pharma, vilka vill att folk ska vara sjuka, för sjuka människor kan man tjäna pengar på, och silvervatten kan man inte ta patent på (enligt dem åtm) så då kan de inte tjäna pengar på det...
Säg det åt alla skojare som säljer silvervatten (vissa silvervatten innehöll inte ens något silver när det kollades upp) :meh:

Jag stör mig på att jag inte hittar min kallelse till cellprovet. Jag har en vag aning om att tiden var denna veckan men kan verkligen inte hitta lappen nånstans (och jag kan inte heller få fram tiden via 1177.se, jag har letat :meh: och nej, jag tänker inte ringa runt till alla olika ställen det kan vara på)

Silver är det sista vi har kvar när antibiotika inte biter längre mot bakterier, det är idiotiskt att använda kolloidalt silver och bygga upp bakteriekulturer som blir motståndskraftiga mot även det.
Fast nu får man ju inte penicillin mot cancer i första hand så jag ser inte varför ett bakteriedödande medel skulle vara effektivt?

Vore kolloidalt silver någon sorts superkur mot bakterier borde det väl med säkerhet användas i någon form? Kanske inte mot en vanlig urinvägsinfektion men det finns ju mer allvarliga bakterieinfektioner man kan få.

Fast nu får man ju inte penicillin mot cancer i första hand så jag ser inte varför ett bakteriedödande medel skulle vara effektivt?

Vore kolloidalt silver någon sorts superkur mot bakterier borde det väl med säkerhet användas i någon form? Kanske inte mot en vanlig urinvägsinfektion men det finns ju mer allvarliga bakterieinfektioner man kan få.
Ja, det används inom vården när antibiotika inte längre hjälper, det är det sista försvaret vi har och ska därför inte blaskas runt med det i onödan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
85 86 87
Svar
1 727
· Visningar
79 430
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 637
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008