Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Återkoppling verkar en del missa eller inte bry sig om tillräckligt. Ringa och säga att tyvärr vi har ingen möjlighet att leverera en ny ytterdörr och måste tyvärr avsäga oss uppdraget.
Nå beställde en ny dörr i april har sen inte hört ett pip liksom :mad:
Skickade ett sms för några veckor sedan men ingen respons alls
Ska man helt enkelt anta att de inte vill göra jobbet då :confused:

Stör mig på att jag efter covid-vaccinet fått den roliga biverkningen mens var 17:e dag med typ konstant pms däremellan. Jättekul. Verkligen. Förstår inte vad jag blöder ut heller, för det känns inte direkt som att jag skulle hinna bygga upp nån slemhinna, än mindre ägglossa, men blöder ganska ymnigt.

Jag hade lätt beställt jobbet någon annan stans ifrån och sedan bara meddelat att jag inte längre är intresserad av deras tjänster! :down:
Ja det lutar åt det
Men det stör mig som fan faktiskt
Snickaren har gjort en väldigt fin altan som jag är jättenöjd med men jag har också varit en bra kund inte klagat betalt räkningarna nästan samma dag som de landat i brevlådan städat undan så de kommit till en ren arbetsplats
Men ändå så blir man totalt ignorerad :confused:
Att bli ignorerad är faktiskt synnerligen störigt :mad:
Och vill man inte som hantverkare vara lite rädd om bra kunder :confused:

Blir man dum när man blir äldre? Farsan har alltid varit slapp i tänkandet, typ det är inte så farligt, det är inte så noga, det ordnar sig. Men nu är han fan bedrövlig :arghh: och om man (jag) talar om att det inte går eller man ska inte osv, då blir han sur och drar offerkoftan direkt. Det gjorde han i och för sig när morsan sa nått med. Sen tycker han att jag blir arg för att jag blir irriterad när jag måste förklara varför man måste göra si eller så och han säger emot.

Och så stör jag mig på att mitt schema från vecka tre är raderat :confused:
Fick schemat för nästa period fram till vecka 24 för ett par veckor sedan och skulle inkomma med synpunkter
Jag hade inga synpunkter men nu har jag inga tider alls vecka tre och framåt :crazy:
Hur mycket får de ändra nu egentligen :confused:

Stör mig på att man alltid ska lägga in ungarnas ledighet och tider för fritids och förskola så himla tidigt. Långt innan man själv har koll på hur ens eget schema ser ut

Stör mig på att man alltid ska lägga in ungarnas ledighet och tider för fritids och förskola så himla tidigt. Långt innan man själv har koll på hur ens eget schema ser ut
I annat fall hade nog aldrig förskole- och fritidspersonal fått någon planerad semester. Det är mycket som ska planeras inför lov och semestertider. Antal personal/dag beroende på behovet (antal barn som kommer), hur mycket mat som behöver beställas och tillagas av köket, osv.

Men det är väl bra att vara ute i god tid oavsett 😊 även om du inte har ditt schema så kan du vara lite förberedd.

Frysskåp som går sönder.
Förra frysskåpet hade gått sönder för 8 år sedan när jag kom hem efter att ha vakat på min fars dödsbädd och han inte fanns mer.
Bara att börja ta tag i att få någonstans att sätta de frysta grejorna, och leta frysskåp att köpa till den knepiga höjden.
I går kväll gick efterträdaren sönder. Lyckades få låna en frysbox så nu blir det jakt på nytt kylskåp men andra tråkigheter dök också upp.
Nästa frys ska hålla i 25-30 år och därmed basta. Sedan bryr jag mig nog inte så mycket mer om den detaljen tror jag, i den ålder jag är då.

Att jag köpte mej min första palettblad :meh: nu har jag "rensat" i den stora busken och den är lite mindre och jag har stympat dom första sticklingarna från den då dom blev jättestora. Nu har jag satt två krukor till med sticklingar plus att jag har några som jag odlat fram från frö (dock inte så stora än) och jag har inte tillräckligt med fönster och jag vill inte ha för mycket blommor i mina fönster. Och jag har svårt att slänga fina sticklingar :arghh:

Att tandkrämstuben är helt slut och var helt säker på att det fanns nya i skåpet där extra grejer till badrummet förvaras. Hittade bara en oöppnad hundtandkräm. Men alltså det ska alltid finnas extra tandkrämer! Tycker att jag alltid köper för många och nu är de slut :confused:

Att tandkrämstuben är helt slut och var helt säker på att det fanns nya i skåpet där extra grejer till badrummet förvaras. Hittade bara en oöppnad hundtandkräm. Men alltså det ska alltid finnas extra tandkrämer! Tycker att jag alltid köper för många och nu är de slut :confused:
Har du klippt itu den? Det brukar finnas tandkräm kvar för flera dagar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 612
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
64 65 66
Svar
1 314
· Visningar
62 256
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 995
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002