Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här med att lämna bilen på tomgång medan man går in i butiker (Ica, CirkleK, Systembolaget mm) och handlar.

Ny ikväll stod bilen i rutan framför mig *och* bredvid mig igång medan förare respektive passagerare var inne på Ica och handlade mat. På riktigt. Acceptansen tycks total, det är så man gör 2021...

Det här med att lämna bilen på tomgång medan man går in i butiker (Ica, CirkleK, Systembolaget mm) och handlar.

Ny ikväll stod bilen i rutan framför mig *och* bredvid mig igång medan förare respektive passagerare var inne på Ica och handlade mat. På riktigt. Acceptansen tycks total, det är så man gör 2021...
Förutom att det är miljövidrigt, jag skulle vara rädd för att någon skulle stjäla bilen. Sjukt enkelt?

Kvinnan på gymmet som tyckte att hon skulle flasha sin f***a åt mig när hon bytte om. Tydligen var det enklare att dra byxorna halvvägs upp för låren och sedan stå med raka ben och ta på sig strumpor och skor. Dessutom knyta sagda skor innan hon rätade på sig för att dra upp byxorna sista biten. :wtf:

Stör mig än en gång på min fd vän som jag sade upp kontakten med i våras.
Hon vägrar inse att jag faktiskt inte vill ha kontakt, och nu har hon försökt ringa igen. Hon är visserligen blockerad så samtalet kommer inte fram, men det dyker upp på listan över samtal, så jag ser att hon ringt.

Hur många år kommer hon att orka hålla på? Och varför?

Jag har skrivit en utredning på ett klagomål som inkommit, alltså underlag för beslut till en chef. Skickade över till aktuell chef i fredags, men har inte fått någon återkoppling. Mailade idag och frågade om h*n hunnit titta på den? Fick svar att nej, men skulle göra det idag. Återkopplingen?
Det ser bra ut. Du växlar dock mellan han och hen i texten. Tydligt och konkret annars.

Tack för korrekturläsningen :grin: 😅
Jag tror faktiskt inte att jag växlar mellan han och hen, jag tror att det står han och hen för att jag syftar på olika personer i texten och där jag vet att den ena är en han men den andra vet jag inte (ska dock dubbelkolla detta imorgon, men skulle bli förvånad om jag hade låtit en sådan sak glida förbi mig). Och oavsett var det ju inte därför jag skickade det utan skickade underlaget för att H*N ska fatta ett beslut om åtgärder i ärendet och meddela mig så jag kan skriva en rapport och därefter återkoppla beslut/åtgärder till personen som lämnat in klagomålet.

Men seriöst Nordic Nest, måste ni skicka fyra reklamsms på samma gång? 🤦‍♀️ Nej, jag avreggar mig nu.

Screenshot_20211111_211148.webp

Jag har skrivit en utredning på ett klagomål som inkommit, alltså underlag för beslut till en chef. Skickade över till aktuell chef i fredags, men har inte fått någon återkoppling. Mailade idag och frågade om h*n hunnit titta på den? Fick svar att nej, men skulle göra det idag. Återkopplingen?
Det ser bra ut. Du växlar dock mellan han och hen i texten. Tydligt och konkret annars.

Tack för korrekturläsningen :grin: 😅
Jag tror faktiskt inte att jag växlar mellan han och hen, jag tror att det står han och hen för att jag syftar på olika personer i texten och där jag vet att den ena är en han men den andra vet jag inte (ska dock dubbelkolla detta imorgon, men skulle bli förvånad om jag hade låtit en sådan sak glida förbi mig). Och oavsett var det ju inte därför jag skickade det utan skickade underlaget för att H*N ska fatta ett beslut om åtgärder i ärendet och meddela mig så jag kan skriva en rapport och därefter återkoppla beslut/åtgärder till personen som lämnat in klagomålet.

Kontrollerat texten. Och ja, på fyra A4-sidor har det smugit in ett hen som inte skulle vara där. Jag vet dock inte om jag skulle kalla det att "växla mellan han och hen i texten" 😬 Men, tur att någon hade ögonen med sig, tänk om det hade släppts igenom ett överflödigt hen :nailbiting:

Åh nej, ser det illa ut? :heart
De vågar inte säga än då de inte hittat felet, men hon har svåra andningsproblem :(
Känner med dig :heart. Min farmor ligger på sjukhus sen i förrgår då hon ramlade och tyvärr bröt något ben i låret :(. Hon är 90 och tyvärr blivit allt sämre under det senaste året.
:heart Mormor närmar sig 90 också. Hon har varit frisk och pigg för sin ålder, men det kan ju gå fort när något väl händer:( Jag hoppas bara de hittar felet nu och att de kan göra något åt det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 611
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
64 65 66
Svar
1 313
· Visningar
62 203
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 993
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002