Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som skriver "of" istället för "have" på engelska.
Exempel: I would have smacked him.
Skrivs istället: I would of smacked him.
Det har blivit så otroligt vanligt och folk gör det inte ens på skoj! De Skriver verkligen så på riktigt! :arghh:
Är det något missförstånd? Would've = Would of? Jättefel oavsett, men är det "infödingar" eller de som har det som andra språk/utlänningar?

Är det något missförstånd? Would've = Would of? Jättefel oavsett, men är det "infödingar" eller de som har det som andra språk/utlänningar?
Det är uteslutande infödingar och helt klart talspråk, men som används även i "offentliga" inlägg i olika grupper. Jag fruktar ju att den yngre generationen ska tro att det är så man skriver.
Först trodde jag att det bara var skottar som drabbats, men neheeejdå, det verkar vara nation wide.
Syns även i youtubekommentarer.

Det är uteslutande infödingar och helt klart talspråk, men som används även i "offentliga" inlägg i olika grupper. Jag fruktar ju att den yngre generationen ska tro att det är så man skriver.
Först trodde jag att det bara var skottar som drabbats, men neheeejdå, det verkar vara nation wide.
Jaaa jag hatar det!

• Gilla
Reactions: Sel
Har jättegoda cashewnötter att smaksa på men de sätter sig så i tänderna överallt så måste typ skölja munnen efteråt för att få bort spåren.

Kommer behöva gå på toa många gånger för inte kan jag låta bli nötterna heller.

kopte en kartong med ett halvt kilo "brazil nuts" i gar. Jag at nagra fa ... Nu har jag nastan vrakt i mig alla. SA gott men kanske inte sa himla nyttigt.

I KNOW ... it's the same "over here" :cautious: 🙄

• Ledsen
Reactions: Sel
Att klockan inte räknar när jag går med vagnen, har promenerat knappt 2km nu på morgonen och enligt klockan gått 870 steg sen jag vaknade 🙄

Att alla boots har så smala anklar? Behöver nya chelsea boots men mina vader fortsätter liksom ner till hälsenan och får en "muffin-top" :laugh: Är ju inte direkt bättre nu när man är preggers och svullen 😑

Nej, men eftersom den skeva könsfördelningen tidigare lyfts fram som en störning, så misstänker jag starkt att andra här tycker det. Och det kommer att bli ännu bättre för dem ju svårare anhöriginvandring blir.

Båda dessa saker stör mig något enormt. Både att man insuinerar att flyktingar A) inte är riktiga flyktingar eftersom det mest är män, dvs de behöver inte hjälp och B) även om de är riktiga flyktingar så är de dåliga människor som lämnar kvinnor och barn kvar, dvs inte förtjänta av hjälp även om de skulle behöva den. Och att vi ökar incitamenten för människor på flykt att ta med sig sina barn på flottar över Medelhavet eller helvetesvandringar genom länder där både natur och människor är obärmhärtiga.

Stör mig på mina kära kollegor som jämnt krånglar så fort det pratas om ledigheter. Ska man tro dessa så kan man inte vara ute i god tid med önskemål om ledighet när man har barn för det är så mkt jobb med att lösa barnvakt med hjälp av släktingar. Jag som är singel utan barn slänger tydligen bara ur mig några datum enligt dessa, som att jag inte har tänkt igenom mina önskemål och vill ha möjlighet umgås med min familj 🙄 Så sent som i somras gick jag med på att ändra mina semesterveckor flera gånger för att de skulle kunna lösa barnpassningen :banghead:

Höll mig ifrån att kläcka ur mig att om deras släktingar inte vill passa barnen varje lov, respektive inte får ledigt och de vägrar låta barnen gå på fritids under loven av nån oklar anledning, så får de väl betala en barnvakt och inte räkna med att just de ska få som de vill varje gång :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 611
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
64 65 66
Svar
1 313
· Visningar
62 203
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 993
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002