Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
84254E39-9A86-489B-96B2-8BE7B31219BB.webp
Borttaget övergångsställe

Ett till stör på miljötemat..

En "halvkollega" är för tillfället borta då han är på resa för att leverera och montera möbler till fjällstugor. Snackade lite med hans kollega om detta och fick veta att de gör detta varje år. Varför då undrar jag, så frekvent behov kan det ju inte vara med nya möbler?

Tydligen så helrenoverar de varje rum/stuga/"enhet" ungefär vart femte år där de bara blåser ut allt och gör nytt. Han jag pratade med tyckte också det var så synd för det är ju liksom inte slitna gamla grejer de monterar ner utan det är ju fortfarande "nytt"..

Alltså när startade denna hets? Jag minns när jag var i fjällen med familjen för ja, lite drygt 20 år sedan. Då sov man i en glorifierad lekstuga där man kände varenda spjäla i sängen genom madrassen för den var så sliten. Sådant finns typ inte längre, allt ska vara så modernt och "fräscht".

Borde typ vara olagligt att renovera inom ett visst antal år om inte konkret behov finns..

Har jättegoda cashewnötter att smaksa på men de sätter sig så i tänderna överallt så måste typ skölja munnen efteråt för att få bort spåren.

Kommer behöva gå på toa många gånger för inte kan jag låta bli nötterna heller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 610
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
64 65 66
Svar
1 313
· Visningar
62 185
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 992
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002