Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sport. I synnerhet lagsport... eller ja, inte så mycket själva sporten som publiken kanske. (och sportens utrymme i media, men då blir det en ännu större störelse. :D) Jag var ute med djuren tidigare ikväll och det var uppenbarligen rubgyspel på gång på planen i närmaste parken, och jag är ledsen men Måste man vråla så gudförbannat att det nästan klår fyrverkerierna som dånade tidigare i helgen?! Går det inte spela annars eller? O_o Jag blir då verkligen inte sugen på att gå dit och titta och tycker synd om familjerna i de hus som står nära inpå, kan folk inte bete sig som folk längre bara för att det råkar komma en boll inom synhåll?

Sport. I synnerhet lagsport... eller ja, inte så mycket själva sporten som publiken kanske. (och sportens utrymme i media, men då blir det en ännu större störelse. :D) Jag var ute med djuren tidigare ikväll och det var uppenbarligen rubgyspel på gång på planen i närmaste parken, och jag är ledsen men Måste man vråla så gudförbannat att det nästan klår fyrverkerierna som dånade tidigare i helgen?! Går det inte spela annars eller? O_o Jag blir då verkligen inte sugen på att gå dit och titta och tycker synd om familjerna i de hus som står nära inpå, kan folk inte bete sig som folk längre bara för att det råkar komma en boll inom synhåll?
... och nej det är inte VM eller något, bara bylaget mot ett annat byalag. Eventuellt träningsmatch klockan halv nio en måndagkväll.

Dubbelstörning idag.

Nummer ett - Den nedslående stora andelen asgamar i kommentarsfälten på dagstidningars websidor, framför allt när något ämne ens avlägset går att koppla till flyktingpolitik. Aktualiserat i dagarna av dumjäveln Lukasjenkos provokationer vid polska gränsen.

Nummer två - som alltid såhär års, bländande dimljus på bilar i beckmörker. Oavsett om man har dem tända för att man tycker att det ser fräckt ut eller för att man kör en bil där man inte orkat bry sig om att lära sig hur ljusinställningarna fungerar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 610
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
64 65 66
Svar
1 312
· Visningar
62 116
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 992
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002