Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag minns att jag hade körkort när jag såg min första älgfluga, så någongång efter 2002. Då hade jägare pratat om dem i kanske något år (och då var de bara enstaka flugor, inte som nu) detta också österbotten (lite mer norrut än dig om jag förstås rätt?)Jag såg älgluga första gången 2008! Aldrig innan det. Och det var inte hemma i min egen skog. Dit har de kommit först under 2010 och senare.
Österbotten.
Okej, ni hade dem kanske lite tidigare än vi hade då, för här fanns de nog inte alls när jag var liten (har rört mig i skog sedan jag var barn, både till fots och häst).Jag bor i Västergötland. Lite längre upp i sydvästra Sverige. Här fanns dom men som sagt inte i samma mängd som nu. Men absolut inte ovanliga. Fick min första häst 98. Innan dess så höll jag inte till i skogen mer än när jag red med min kompis och hon pratade älgloppor när hon fick sin häst nån gång 95-96
Ja det verkar så.Okej, ni hade dem kanske lite tidigare än vi hade då, för här fanns de nog inte alls när jag var liten (har rört mig i skog sedan jag var barn, både till fots och häst).
Det går troll i dom därAtt jag gjorde smulpaj med havregryn nyss.....och för lite smööör
Det har jag med. 22 grader inne och 22,9 grader uteDet är typ kallare inne än ute
Undrar när de tycker det är lagom att sätta på värmen? I DECEMBER ELLER?!!?
Tycker också det är svinkallt. Dags att fylla hela sängen med filtarDet är typ kallare inne än ute
Själv har jag 26 grader inne. Det är lite varmt nuDet har jag med. 22 grader inne och 22,9 grader ute
Förlåt! Kunde inte låta bli! Gissar att du inte har samma temperaturer som jag!
Det är typ kallare inne än ute
Okej, jag överdrev liteHur kallt? Här är det bara 18grader inne, lite på smärtgränsen till för kallt
Men öppna fönstren! Jag skulle ha dött!Själv har jag 26 grader inne. Det är lite varmt nu
Hur kallt är kallt? :confused1:Okej, jag överdrev lite
Men det är lixom råkallt inne och ute lyste solen…
Jag kollade aldrig några grader, det var mer en känsla…Hur kallt är kallt? :confused1: