Åh, det är så drygt!Behövde verkligen duscha nu ikväll, så nu måste jag vara vaken säkert en timme till så att håret torkar lite mer...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, det är så drygt!Behövde verkligen duscha nu ikväll, så nu måste jag vara vaken säkert en timme till så att håret torkar lite mer...
Faktiskt så får han inte bestämma helt själv. Om träden är planterade i en rad och är fem eller fler så är det en allé och då måste man ha tillstånd av länsstyrelsen för en förändring.Jag stör mig på att min granne håller på och kapar i princip alla stora fina lövträd de haft runt sitt hus Jättefina stora kronor, de ger jättebra skugga på sommaren och är väldigt vackra på hösten. Nu är två stycken jämnade med marken och 4-5 stycken har inga kronor kvar.
Alltså grannen får ju bestämma helt själv över sina träd såklart Men jag skulle gärna ha så stora fina träd, vi har planterat några stycken men det kommer dröja många många år innan de är sådär stora och fina.
En allé är det inte, utan bara stora träd som står runt bostadshuset och längsmed deras ridbana. Inga rader utan träd som står lite varstansFaktiskt så får han inte bestämma helt själv. Om träden är planterade i en rad och är fem eller fler så är det en allé och då måste man ha tillstånd av länsstyrelsen för en förändring.
Attans då! Men som sagt, det räcker med en enkel rad för att det ska räknas som allé.En allé är det inte, utan bara stora träd som står runt bostadshuset och längsmed deras ridbana. Inga rader utan träd som står lite varstans
Imorse var det någon som skyfflade sand från asfalten precis nedanför min balkong, det lät Hört talas om en sopborste?Man anlägger trottoarer och annat i vårt område nu och det är jättebra - men mindre bra är det att de lastar av gatsten innan kl 7 på morgonen, alltså tömmer av ett lastbilsflak med fyrkantiga stenar.... Det låter som att det är värsta åskan rakt över huset. Hade önskat att de lastade av stenen typ på em dagen innan för den bit där de ska lägga dagen efter....
Uppdatering kring detta för intresseklubbens räkning! Min man pratade med grannen idag och passade på att fråga om träden Tydligen var de så gamla och dåliga att grannarna i princip fick välja på att kapa ner dem eller riskera att de faller av sig själva och orsakar skada. De ville egentligen inte alls ta ner dem! Så nu är jag inte lika upprörd längreJag stör mig på att min granne håller på och kapar i princip alla stora fina lövträd de haft runt sitt hus Jättefina stora kronor, de ger jättebra skugga på sommaren och är väldigt vackra på hösten. Nu är två stycken jämnade med marken och 4-5 stycken har inga kronor kvar.
Alltså grannen får ju bestämma helt själv över sina träd såklart Men jag skulle gärna ha så stora fina träd, vi har planterat några stycken men det kommer dröja många många år innan de är sådär stora och fina.
Man anlägger trottoarer och annat i vårt område nu och det är jättebra - men mindre bra är det att de lastar av gatsten innan kl 7 på morgonen, alltså tömmer av ett lastbilsflak med fyrkantiga stenar.... Det låter som att det är värsta åskan rakt över huset. Hade önskat att de lastade av stenen typ på em dagen innan för den bit där de ska lägga dagen efter....
I min värld är stammen en del av grönsaken och inte alls någon restdel som potatisskal eller blast. Jag reflekterar aldrig över om jag får en del av kronan eller av stammen, det smakar ju likadant.Broccolistjälkar.
(Jovisst vet jag att de också går att äta. Mycket går att äta. Men de allra flesta är inte intresserade av det, eller att göra kombucha på potatisskal eller woka ananasblad.)
När broccoli säljs inplastad och 80-90% av både vikten och volymen är stjälk - som alla aktörer i produktionsledet vet att konsumenten kommer att slänga eller i bästa fall kompostera, så känns det huvudlöst att frakta omkring dem på lastbil öht.
Visa bifogad fil 74427
Jag håller med. Den på bild är ju perfekt för broccolisoppaI min värld är stammen en del av grönsaken och inte alls någon restdel som potatisskal eller blast. Jag reflekterar aldrig över om jag får en del av kronan eller av stammen, det smakar ju likadant.
Plasten är till för att förlänga hållbarheten och därmed minska matsvinnet.
Jag håller också med. När jag köper färsk broccoli så är det till marsvinen, och de föredrar stammen. Den är tydligen godast.Jag håller med. Den på bild är ju perfekt för broccolisoppa