Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på min grannes annons för deras ursöta och charmiga fölunge. Den innehåller rena sakfel (hon har skrivit blanka papper, det ska vara gröna) och rätt dåliga bilder på en fin fölis. Jag vet att det inte är mitt problem men jag tänker att det hade varit större chans att de hamnar rätt...
Kan du inte hjälpa grannen med annonsen istället då? :)
 
1) Att jag är vrålhungrig efter 4 timmar i stallet, men min mat är för varm för att ätas

2) Att jag väcktes ca en gång var 20:e minut från kl 04:30 och framåt av en fiskmåsunge som kommit på villovägar och envisades med att hela tiden återkomma till platsen just utanför vår dörr där den skrek efter sina kompisar. Fiskmåsungar låter ännu värre än fullvuxna fiskmåsar kan jag meddela. När man inte kom i säng förrän ca 02 och behöver gå upp vid 8 är det ännu mindre populärt att väckas vid den tiden :sleep:
 
Råkade ut för en blottare häromdagen. Puckot höll på även när polisen passerade honom och fick ögonkontakt, och fortsatte ändå. Helt sjukt.
Själv satt jag i min bil och har nu svårt att släppa att han kan ha noterat min nummerplåt, om inte under tiden så när han såg mig stå och prata med polisen, och kan veta var jag bor och kan söka upp mig. Knappast troligt, men den totala gränslösheten i att fortsätta när han får ögonkontakt med polis, alltså... Ja. Jag känner mig inte jättetrygg i mitt eget hem just nu helt enkelt och det stör mig som fan. Jag brukar inte ens känna ett behov av att låsa dörren när jag ska sova eller drar hemifrån, nu är den konstant låst och säkerhetskedjan på och kontrolleras då och då. Behovet av att skyla mig även hemma gick turligt nog över efter ett tag så jag hoppas att det här också gör det så snart som möjligt men ja, fan. Det ska inte ens behöva bli så.
Jag är ändå rätt obrydd över blottare annars, men de jag stött på innan har inte varit lika gränslösa som den här, och inte lika påträngande. Vill inte ens veta hur folk som tar mer illa vid sig mår av sånt.

Än mer stör det mig att det säkert blir nedlagt. Jag törs iaf inte hoppas på något annat.
 
Råkade ut för en blottare häromdagen. Puckot höll på även när polisen passerade honom och fick ögonkontakt, och fortsatte ändå. Helt sjukt.
Själv satt jag i min bil och har nu svårt att släppa att han kan ha noterat min nummerplåt, om inte under tiden så när han såg mig stå och prata med polisen, och kan veta var jag bor och kan söka upp mig. Knappast troligt, men den totala gränslösheten i att fortsätta när han får ögonkontakt med polis, alltså... Ja. Jag känner mig inte jättetrygg i mitt eget hem just nu helt enkelt och det stör mig som fan. Jag brukar inte ens känna ett behov av att låsa dörren när jag ska sova eller drar hemifrån, nu är den konstant låst och säkerhetskedjan på och kontrolleras då och då. Behovet av att skyla mig även hemma gick turligt nog över efter ett tag så jag hoppas att det här också gör det så snart som möjligt men ja, fan. Det ska inte ens behöva bli så.
Jag är ändå rätt obrydd över blottare annars, men de jag stött på innan har inte varit lika gränslösa som den här, och inte lika påträngande. Vill inte ens veta hur folk som tar mer illa vid sig mår av sånt.

Än mer stör det mig att det säkert blir nedlagt. Jag törs iaf inte hoppas på något annat.
Vet hur det känns att vara otrygg hemma för att man tror att en viss idiot ska komma.
Men har du någon vän som kan bo hos dig ett tag eller tvärtom? Det hjälpte mig mycket i början.
 
Vet hur det känns att vara otrygg hemma för att man tror att en viss idiot ska komma.
Men har du någon vän som kan bo hos dig ett tag eller tvärtom? Det hjälpte mig mycket i början.
Nej. Tanken var att åka bort i helgen alldeles oavsett men han jag skulle till gjorde andra planer. Kan gå hem till mamma eller nåt men det känner jag inte för att göra. Jag mår rätt kasst av andra orsaker och orkar inte riktigt med de jag kan vända mig till just nu.

Timingen suger, för 10 dagar sen hade jag ju inneboende liksom, en snubbe som både gav en konstant trygghet och som både sysslat med kampsport och varit nån slags vakt eller nåt till råga på allt. Perfekt som en egen bodyguard typ. Givetvis ska sånt här hända precis efter att han flyttat ut :meh:
Men jag ska ut och fika med en trevlig prick snart däremot, då kommer jag ut lite. Det blir bra.
 
Att jag fick kriga för att få min handduk tillbaka efter att jag varit uppe och simmat i sjön.

Den hade på ett mystiskt sätt hamnat i den enda andra bilen som var där i regnet, ett par män som fiskade och en kvinna som satt i omklädningsrummet och spelade helt ovetande när jag kom tillbaka. Eftersom det är en snygg hadduk, stor svart häst på, så ville jag inte ge mig utan gav mig på männen. Varav en ung kille som glatt sa att jag gärna fick titta i bilen, för de hade inte tagit den. Tack sa jag och tog tillbaka min handduk.

Blir ju inte bättre av att bilen har stor reklam för ett hantverksföretag som vi anlitat för att byta vårat tak om en månad…

Jag hade faktiskt inte haft några större problem om vederbörande sagt förlåt och direkt gett mig min handduk. Men att neka på det viset blir ju pinsamt när det bara är vi där.
 
Att jag fick kriga för att få min handduk tillbaka efter att jag varit uppe och simmat i sjön.

Den hade på ett mystiskt sätt hamnat i den enda andra bilen som var där i regnet, ett par män som fiskade och en kvinna som satt i omklädningsrummet och spelade helt ovetande när jag kom tillbaka. Eftersom det är en snygg hadduk, stor svart häst på, så ville jag inte ge mig utan gav mig på männen. Varav en ung kille som glatt sa att jag gärna fick titta i bilen, för de hade inte tagit den. Tack sa jag och tog tillbaka min handduk.

Blir ju inte bättre av att bilen har stor reklam för ett hantverksföretag som vi anlitat för att byta vårat tak om en månad…

Jag hade faktiskt inte haft några större problem om vederbörande sagt förlåt och direkt gett mig min handduk. Men att neka på det viset blir ju pinsamt när det bara är vi där.

Jag hade nog tagit ett snack med deras chef om vad de gör när de har den målade firmabilen...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 167
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
25 858
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 316
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp