Trött som satan hela dagen, kan somna närsomhelst. Kvällen kommer. Jättepigg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Trött som satan hela dagen, kan somna närsomhelst. Kvällen kommer. Jättepigg.
Jag fick nya grannar nu i juli. De sitter utanför sin dörr och röker typ en gång i timmen (känns det som iaf). Det betyder att de sitter ca 5 m från min uteplats.Det är en granne som röker
Det är rökförbud här men har man flyttat in innan det kom med i kontraktet kan de inte göra något. Tror det är grannen över mig
Så nu är frågan om man ska vara surkärring och maila fastighetsbolaget om det eller inte… (troligtvis blir det så).
Det är skillnad på att häva ur sig negativa åsikter om något ifall man är ombedd att göra det och att häva ur sig sina åsikter när det inte är efterfrågat, förstår man inte den skillnaden så är det beklagligt... En normal reaktion för mig är ett neutralt "kör på", "gör du det", "visst", "gör som du vill" eller något liknande. Om man inte känner en så stark aversion mot förslaget som en annan användare här gör så kan man gott hålla den åsikten för sig själv. En axelryckning går också bra om man inte förmår sig säga något öht.Men det är det här jag inte förstår,
om du talar om nåt för partnern varför är det inte ok att denne vädrar sin åsikt?
Vad hade du väntat dig för reaktion?
Om partnern ryckt på axlarna och inte sagt något alls, hade det varit bättre?
Jag kan förstå att man vill informera om det eftersom partnern också indirekt påverkas.
Men jag förstår inte riktigt varför det inte är okej att ge respons på informationen?
Eftersom du vet att partnern inte gillar tatueringar hade trott på denne om du fått ett Fantastiskt! eller Vad roligt! som svar? Eller hade du tyckt att partnern var oärlig?
Det är skillnad på att häva ur sig negativa åsikter om något ifall man är ombedd att göra det och att häva ur sig sina åsikter när det inte är efterfrågat, förstår man inte den skillnaden så är det beklagligt...
Nä låtsas tycker inte jag heller att man ska göra. Frågar någon "vad tycker du om X" så ska man ju vara ärlig, man behöver ju inte fläska på men tycker man inte det ser bra ut ska man självklart säga det, det är ju därför folk frågar.Ok, jag tror vi var flera som inte tolkade det som något negativt. Jag hade tolkat det som ett ganska neutralt konstaterande. Det innebär, för mig, inte att jag inte kan glädjas åt någon annan. Bara att jag personligen inte gillar det.
Att gå runt att låtsas däremot. Det tycker jag är oärligt.
Nä låtsas tycker inte jag heller att man ska göra. Frågar någon "vad tycker du om X" så ska man ju vara ärlig, man behöver ju inte fläska på men tycker man inte det ser bra ut ska man självklart säga det, det är ju därför folk frågar.
När man har negativa åsikter om något som är väldigt positivt laddat för den det berör och man själv inte påverkas av det så tycker jag att man håller den åsikten för sig själv. Jag tycker nödvändigtvis inte det är ouppfostrat utan mer... onödigt? I brist på bättre ord. Vad är det man vill åstadkomma med det liksom? Vill man försöka få personen att ändra sig? Vill man att personen ska genomföra det som är tänkt ändå men med påminnelsen i bakhuvudet att den där partnern/vännen/kollegan tycker det är fult/äckligt/inte gillar det osv? Jag ser liksom inte vad vitsen skulle vara annars.Så man får bara dela sin åsikt vid direkt fråga? Är det det som är problemet?
Då är jag en extremt ouppfostrad typ, för jag har inga problem med att säga vad jag tycker.
När man har negativa åsikter om något som är väldigt positivt laddat för den det berör och man själv inte påverkas av det så tycker jag att man håller den åsikten för sig själv. Jag tycker nödvändigtvis inte det är ouppfostrat utan mer... onödigt? I brist på bättre ord. Vad är det man vill åstadkomma med det liksom? Vill man försöka få personen att ändra sig? Vill man att personen ska genomföra det som är tänkt ändå men med påminnelsen i bakhuvudet att den där partnern/vännen/kollegan tycker det är fult/äckligt/inte gillar det osv? Jag ser liksom inte vad vitsen skulle vara annars.
Prova tills du hittar en som är bra och köp fler av samma sedan.Jag måste köpa nya bhar. Jag hatar att köpa bh! Och nu behöver jag typ två tre stycken...
Prova tills du hittar en som är bra och köp fler av samma sedan.
Jag måste köpa nya bhar. Jag hatar att köpa bh! Och nu behöver jag typ två tre stycken...
Lösenkoden funkar väl ändå :confused1:Jag råkade slipa av mina fingeravtryck när jag slipade lie och kan nu bara komma in i telefonen med vänster pekfinger
Såklart, men vänster pekfinger går snabbare och jag stör mig ändå.Lösenkoden funkar väl ändå :confused1:
Samma här. Jag hittade en jättebra för några år sen och köpte flera, men nu har de tagit bort den enda i den modellen om inte har spets. JAG VILL INTE HA SPETS!! Och jag hatar att prova bh.Jag måste köpa nya bhar. Jag hatar att köpa bh! Och nu behöver jag typ två tre stycken...