Jag klippte topparna häromdagen själv. Orkade inte med riset längre. Fint? Nej förmodligen inte. Siktar på frisör till sommaren.Stör mig på att jag börjar bli långhårig, men måste nog vänta en månad till minst innan jag kan gå till frisören.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag klippte topparna häromdagen själv. Orkade inte med riset längre. Fint? Nej förmodligen inte. Siktar på frisör till sommaren.Stör mig på att jag börjar bli långhårig, men måste nog vänta en månad till minst innan jag kan gå till frisören.
Oj, det skulle jag inte våga. Jag har ju en kort frisyr som numera är ganska så buskig. Jag har tjockt hår dessutom.Jag klippte topparna häromdagen själv. Orkade inte med riset längre. Fint? Nej förmodligen inte. Siktar på frisör till sommaren.
Jag klipper mina toppar själv hela tiden numera. Brukar normalt gå till frissan en gång om året och bli klippt och slingad. Men förra våren blev det inget, och förmodligen inte i år heller. Nåja, det blir inte uppseendeväckande fult i alla fall....Jag klippte topparna häromdagen själv. Orkade inte med riset längre. Fint? Nej förmodligen inte. Siktar på frisör till sommaren.
Jag brukar också gå en gång om året och det brukar räcka (toppar + slingor) men i år har mitt hår varit jätteskört och blivit oerhört slitet. Jag har tappat massa hår också, så det är mycket tunnare än vanligt.Jag klipper mina toppar själv hela tiden numera. Brukar normalt gå till frissan en gång om året och bli klippt och slingad. Men förra våren blev det inget, och förmodligen inte i år heller. Nåja, det blir inte uppseendeväckande fult i alla fall....
Det vågar jag inte.Jag klipper mina toppar själv hela tiden numera. Brukar normalt gå till frissan en gång om året och bli klippt och slingad. Men förra våren blev det inget, och förmodligen inte i år heller. Nåja, det blir inte uppseendeväckande fult i alla fall....
Jag gör verkligen inget komplicerat, men så har jag en enkel icke-frisyr också . Tar håret och delar det i två delar. Drar fram en bit i taget och toppar den. Brukar bli en 3-5 cm, eller så. Nu har jag inte träffat mina föräldrar på ett tag, men annars brukar jag kolla med mamma om det ser jämnt ut. Ibland hittar hon en någon liten tofs som behöver fixas, men oftast ser det helt okej ut. Håret rör ju på sig, så jag antar att man inte ser om det inte skulle vara EXAKT lika långt överallt....Det vågar jag inte.
Jag har inte klippt håret sedan långt före pandemin så et är väldigt långt. Det längsta jag haft i hela mitt liv. Och grymt opraktiskt. Tar tid att tvätta och jag måste antingen tvätta håret ELLER duscha eftersom jag har så pytteliten varmvattenberedare (förrförra ägaren behövde köpa ny och var väldigt snål....)
Det vågar jag inte.
Jag har inte klippt håret sedan långt före pandemin så et är väldigt långt. Det längsta jag haft i hela mitt liv. Och grymt opraktiskt. Tar tid att tvätta och jag måste antingen tvätta håret ELLER duscha eftersom jag har så pytteliten varmvattenberedare (förrförra ägaren behövde köpa ny och var väldigt snål....)
Ja, större ingår i planen. Men det känns ovärt att byta den innan den ger upp. Den räcker ju i normalfallet. (tror den är på 30 liter)Jag har bott med en liten beredare. Din måste vara minimal! Du borde kanske byta mot en lite större?
Oj, det var verkligen litet!Ja, större ingår i planen. Men det känns ovärt att byta den innan den ger upp. Den räcker ju i normalfallet. (tror den är på 30 liter)
Har du nagelfil hemma så kan du fila lite på tanden där det är vasst. Det brukar hjälpaJag stör mig på att jag nyss bet sönder en tand. Jag var nyligen hos tandläkaren och är inte sugen på att åka dit igen så snart pga tandläkarskräck. Men samtidigt vill jag ha tanden fixad NU! Har snart haft sönder tungan för att jag inte kan låta bli att känna på den vassa tanden med den
Får rysningar av att bara läsa det därHar du nagelfil hemma så kan du fila lite på tanden där det är vasst. Det brukar hjälpa
Precis min tanke!Får rysningar av att bara läsa det där
Tack för tipset! Tyvärr funkade det inte, för det är mellan två kindtänder och jag kom inte åt med en filHar du nagelfil hemma så kan du fila lite på tanden där det är vasst. Det brukar hjälpa
Det där påminde mig om den gången då jag for hem efter att ha varit på tandkontroll, nöjd över att allt var OK, inga anmärkningar på röntgenbilderna heller.Jag stör mig på att jag nyss bet sönder en tand. Jag var nyligen hos tandläkaren och är inte sugen på att åka dit igen så snart pga tandläkarskräck. Men samtidigt vill jag ha tanden fixad NU! Har snart haft sönder tungan för att jag inte kan låta bli att känna på den vassa tanden med den