Stör mig lite på mig själv pga att jag stör mig på människor som tänker/förstår långsamt. Kan liksom inte hjälpa att irritationen växer fram inom mig när folk inte förstår. Har en sån bekant i huset (vuxen person, bra jobb, politiskt engagerad osv osv men jag uppfattar människan som seg liksom. Nyss länkade hen till en artikel och ba "kolla här står det". Jag skummade artikeln och insåg att hen inte alls förstått artikeln. Svarade trevligt att "det verkar vara såhär....". Hen bara "vart läste du det?". Jag: "I ARTIKELN DU LÄNKADE TILL". (alltså skrek såklart inte men typ invändigt haha
)
Jag tycker ju att det är en ganska oskön grej att störa sig på men jag KAN INTE HJÄLPA DET. Kände samma sak i skolan när vissa inte förstod enkla sammanhan eller kunde ta till sig fakta/räkna ut saker.
Jag blir otålig och irriterad och tänker att det är slöseri med tid. Inte för att jag har bråttom direkt men känner en inre stress att fasta i tanken liksom, som att vada i nån slags "mental kvicksand" liksom.
Kan jag göra ngt åt detta för min inre frid?