Jag är tjej och har aldrig haft någon papperskorg på toaletten.Att alla killar jag träffat inte haft ngn papperskorg på toaletten. Wtf? För mig är papperskorgen en lika viktig del av inredningen i ett badrum som toastolen eller duschen. 🗑==
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är tjej och har aldrig haft någon papperskorg på toaletten.Att alla killar jag träffat inte haft ngn papperskorg på toaletten. Wtf? För mig är papperskorgen en lika viktig del av inredningen i ett badrum som toastolen eller duschen. 🗑==
Det heter de hämtade sitt/sina barn på förskola.Språkfel. Det heter irrelevant, inte orelevant. Orelevant är inte ens ett ord. Det är även störande när folk använder orationell istället för irrationell.
Och folk som skriver t ex ”de hämtade deras barn på dagis”. Det heter ”de hämtade sitt/sina barn på dagis”. Annars har de hämtat någon annans barn.
Och folk som stavar namn fel, speciellt om namnet finns precis framför dem. Typ om de t ex ska maila till anne.andersson@exempelmail.se och skriver ”Hej Ann!” i mailet. Det känns slarvigt och oförskämt. Som att man bryr sig noll liksom.
Och folk som stavar fel på ett ord och sedan skriver ”stavning?” eller ”vet inte hur det stavas” i parentes efter. Du har väl google på din dator? Hur svårt är det att kolla upp hur ett ord stavas innan du skriver det? Tar seriöst typ fem sekunder.
Rant over. ☺
Att alla killar jag träffat inte haft ngn papperskorg på toaletten. Wtf? För mig är papperskorgen en lika viktig del av inredningen i ett badrum som toastolen eller duschen. 🗑==
Men slänger de/ni som inte har papperskorg aldrig något annat i badrummet? Tex linsförpackning, tops, tandtråd etc. Eller springer ni till köket varje gång? Jag har visserligen aldrig frågat men jag antar att min pappa inte har mens men han har naturligtvis en papperskorg i badrummet.Jag tippar på att de inte behöver på samma sätt, de har inte mens, det är därför jag har den. Papperskorgen är borta hemma hos mina föräldrar sedan mamma inte längre har mens.
Ja. Jag slänger det som behöver slängas i sophinken under vasken i köket. Vi hade aldrig någon papperskorg i badrummet när jag växte upp heller.Men slänger de/ni som inte har papperskorg aldrig något annat i badrummet? Tex linsförpackning, tops, tandtråd etc. Eller springer ni till köket varje gång? Jag har visserligen aldrig frågat men jag antar att min pappa inte har mens men han har naturligtvis en papperskorg i badrummet.
Dottern sover i eget rum men får ju gå upp med henne när hon vaknar. Sambon däremot kanske skulle få ett annat rumLägg dem i ett annat rum.
Det heter de hämtade sitt/sina barn på förskola.
För att ord och samhället utvecklas? Konstapel dög bra som ord på polis förr också? Det har inte hetat dagis eller daghem sen 1998, sen var det ju du som störde dig på språkfelJa just det Känner mig som en gnällig gammal kärring med det där ”På min tid sa vi minsann dagis och det dög bra!” Vad är det för fel på dagis liksom?
Jag har gått på lekis.Ja just det Känner mig som en gnällig gammal kärring med det där ”På min tid sa vi minsann dagis och det dög bra!” Vad är det för fel på dagis liksom?