I södra Sverige räknas det som kaosSMHI lägger ut en klass 1-varning. Stora snömängder!
Wow, tänker jag! Kommer det 40-70cm!?
Går in på varningen. Dom varnar alltså för 5-15cm. puckon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I södra Sverige räknas det som kaosSMHI lägger ut en klass 1-varning. Stora snömängder!
Wow, tänker jag! Kommer det 40-70cm!?
Går in på varningen. Dom varnar alltså för 5-15cm. puckon.
Ja, det kan jag förstå, men i Norrland så tar man sig fram med sommardäck med släp i såna mängder snö typ. SMHI får väl anpassa sina varningar lite!I södra Sverige räknas det som kaos
Eller folk som ghostar för dom inte klarar av att säga "nej jag vill/kan inte". Förstår inte varför det är så svårt att bara säga nej?Jag stör mig på folk som inte lärt sig att "vill inte" är en giltig anledning. Pls, säg bara "nej, det vill jag inte" om du inte vill, istället för massa bortförklaringar. Jeez.
Jag läste på nyheterna (i höstas?) att de skulle börja med anpassningar utifrån var, när och vid vilken temperatur det snöade istället för att ha 10 cm rakt av.Ja, det kan jag förstå, men i Norrland så tar man sig fram med sommardäck med släp i såna mängder snö typ. SMHI får väl anpassa sina varningar lite!
Nu vet jag inte hur du bor och vad det är med barnet, men jag har mer än en gång packat ner krasslig unge i sovsäck och burit ut hen till en solsäng, så kan jag vara ute lite åtminstone. Det brukar de gilla (brukar få göra samma med ev friskt syskon).Jag stör mig på att det äntligen är soligt ute utan att det blåser halv storm, men jag är fast inomhus med en krasslig unge...
(Det är förstås mest synd om ungen, men lite synd om mig med...)
Nu vet jag inte hur du bor och vad det är med barnet, men jag har mer än en gång packat ner krasslig unge i sovsäck och burit ut hen till en solsäng, så kan jag vara ute lite åtminstone. Det brukar de gilla (brukar få göra samma med ev friskt syskon).
Att jag inte kan äta blodpudding... Lider av järnanemi och tycker att blodpudding typ är det godaste som finns. Provade igår men fick samma resultat som för ett par år sedan då jag provade sist. Magen svullnade upp så att jag knappt kunde ha byxorna stängda, ömmade fruktansvärt och jag blev riktigt illamående.
Nope, inga problem med gluten. Inte mer än att jag ibland reagerar även på pasta, men det tror jag snarare handlar om att pasta och blodpudding är svårare för min kropp att "ta omhand/bryta ned".Problem med gluten? Det finns glutenfri blodpudding.