Stora Snacktråden tre

Sv: Stora Snacktråden tre

KL
Hej alla! Har inte vart aktiv men tänkte börja hänga här nu :)

har en dotter på 14 månader så här är det full rulle :laugh:

Skulle behöva lite tips ang maten, hon är inte särskilt intresserad av den :(

Kl
Idag hamnade jag och Maja på akuten. Hon hade lyckats pilla in en stor pärla i näsan, och det var rena turen att jag upptäckte den. Hon klagade på att hon hade ont i näsan och hon var väldigt slö, ledsen och konstig. Vi såg inget fast vi tittade flera gånger. Vid tandbirstningen lös jag med en ficklampa i munnen för att se om det kommit några nya tänder, och då såg jag plötsligt att det såg väldigt rosa ut i näsan! Den satt ordentligt långt in den eländiga pärlan, så det var bara att åka in och få hjälp att bli av med den. Maja sov sig igenom alltihop så deg gick ju fantastiskt bra tillslut!

Usch ja sa laskigt, tur de fick ut den! Vilken tur att du sag den! Min kompis barn hade dille att stoppa saker i nasan forra sommaren (hon var 2 da) och hon har plockat ut halva blomkrukor (innehallet alltsa), stenar och annat smatt och gott ur nasan pa barnet.

Kort konversation mellan min sambo och E.

E och sambo ska gå och sova, allt är klart.

E- Kelakeli, jag vill ha kelakeli!!!

S- Kelake vaddå?

E- Kelakeli (som om vi är helt dumma i kolan som inte förstår vad hon menar).

S- Vad är det då?

E- K E L A K E L I (tydligt och nästan bokstaverande).

Jag - menar du din paprika (hon har en gosedjurspaprika).

E- Eh ja precis, paprika jag sa!

Haha! Tur att du förstod vad det gällde i alla fall. ;)

Ibland orkar jag inte ta reda på varenda stavelse Milton uttrycker (han pratar ungefär nonstop hela dagarna), speciellt inte i sängen när vi ska sova och han har nappen i munnen. Då kan jag svara "jaha" eller "mm" även om jag inte är helt 100 på att det är rätt svar. Är det fel märks det i alla fall för då utbrister Milton mycket upprört "VAAAH?!!?!" och då får vi börja om...

Sa sott, tur att du forstod vad hon menade :D

Tankte beratta att huskoparna har skrivit pa kontraktet :bump: och nu ska de gora nagon slags agandekontroll och om en vecka ungefar ska vi skriva pa :bump:

Jag har saklart kollat ihjal mej pa resvagar till Sverige och har spanat in en farja som gar 11 dec, da ar vi i Sverige den 13e (missar Lucia :() Vi kor genom England och tar farjan till Danmark.

Det ar urspannande och jag har till och med hittat ett hus som bade jag och sambon gillar jattemycket. Skickade ut pappa att spana sa nu har han pratat med halva gatans folk ocksa :D Hall tummarna att det inte saljs inom de narmsta atta veckorna!

Haromdagen sa Sam till mej "Mum, when we're going to Sweden I'm going to be so excited!" :love:

Imorgon ska jag beratta for min chef och diskutera hur vi gor med resten av min tid har. Har tva veckors semester kvar att ta och en manads uppsagningstid... Jag tror faktiskt det kommer bli en slags lattnad for henne, hon har inte riktigt vetat om hon skulle hitta nagon for mammavikariat eller heltid.

Och forresten ska jag pa RUL idag, vi hoppas pa en livlig och frisk bebis av antingen hon eller hankon! :D

Tji fick jag, chefen kallade precis pa mig och ville diskutera julledighet... Sa jag berattade saklart, med hjartat dunkande i brostet. Allt gick bra, hon blev lite ledsen saklart (vi ar ett litet foretag, 4 sammanlagt och jag ar den som har varit anstalld har langst) men det kanns skont att ha det gjort.

Gud så kul! Vad spännande! Var ligger huset? (har du någon länk till annons?)
Hur fungerar det med föräldrapenning och sådant när du bott och jobbat utomlands?

Då kanske vi kan ses fler gånger framöver! Och då kanske jag till och med kan prata ;)

Hur gick det på ultraljudet? Tog ni reda på kön?
Kram!

Huset ligger i Klågerup, en mil från mina föräldrar ungefär. Ganska stor skillnad mot huset vi bor i idag :D men både jag och sambon gillar att ha nåt att pyssla med (i lagom dos, med tre ungar kommer vi väl inte ha våldsamt mycket tid...) Och jag tycker det här huset har karaktär. Gröna fält bakom där jag kan promenera hundarna och två km till närmsta badsjö.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-klagerup-svedala-kommun-granvagen-16-4279497

Ja det hade varit jättekul att träffas igen, speciellt om du kunde prata :D (fast det var trevligt förra gången ändå)

Ultraljudet gick jättebra, Sam tyckte det var jättefascinerande med maskinen som kunde titta in i magen. Dessvärre var bebisen för blyg för att visa vilken sort det var så vi får snällt vänta. Men det är ju lite kul det också. Men allt såg bra ut iaf, perfekt storlek och rörde på sig.

Åh vad roligt :laugh: Både att allt är bra med bebisen och att ni har fått sålt erat hus. Då blir det jul i Sverige alltså :D
Huset du har spanat in var verkligen jättefint. Jag gillar särskilt köket :love:
Grattis till alltihopa!

Tack :love: Ja vi ar alldeles upprymda allihop, och de som ska flytta in i vart hus ocksa! Ja jul i Sverige och bada barnens fodelsedagar (30 dec o 10 jan)

Huset ar trevligt och det mest intressanta for tillfallet. Inom var budget (vi har tankt att jag ska vara hemma nat ar i alla fall) ar det inte bara att valja och vraka och narheten vi far med det har huset gor att vi kan bocka av ganska mycket pa "vill ha" listan. Man far ju prioritera.

Jag rakade hamna pa hundforumet haromdagen och laste att man maste ha hunden kopplad med koppel pa 2 m storre delen av aret, shitamolla hur ska jag klara det? Mina hundar springer losa 12 timmar om dagen och ater dessutom kaniner! Jag kommer hamna i fangelse inom kort i Sverige kanns det som :D

Vad skönt att allt är ordnat nu, spännande. Haller tummarna för att huset ni tittat pa finns kvar och att det är som ni vill ha det. Kolla om grannarna har kaniner ocksa :)

Jag är lite avvundssjuk pa dig som ska flytta "hem". Varat hus är inte klart än men det närmar sig, jag tror att jag kommer trivas bra i huset och det blir fint. Emilia stortrivs i Kindergarten, det är en trevlig by. Men det är sa svart att lära känna ngr människor och liksom "komma in" i gemenskapen eller vad man ska säga. Alla verkar känna alla redan, manga är släkt eller har känt varandra sen dom var bebisar. Det flyttar inte in sa manga nya här i byn utan är man född här, bor man kvar eller atervänder efter att ha pluggat/rest. Jag känner mig utanför även om flera tycker det är lite spännande att jag kommer fran Sverige. Jag saknar dom (iof fa) vänner som jag hade där vi bodde förut.

Men barnen tycker det är roligt att bo här, nära Oma och Opa sa för deras skull sa kämpar jag pa, ngn gang kanske jag far vänner här ocksa.

Jag har skrivit om det innan men jag blir galen pa synen här, mamman verkar vara den enda som gäller. I onsdags blev Maja sjuk pa dagis sa jag fick aka och hämta henne. Tydligen var det fel pa mitt telefonnummer sa dom hade inte kunnat ringa mig, dom var nästan arga för det när jag hämtade Maja. Att dom hade pappans telefonnummer och att han alltid gar att na var tydligen inte tillräkligt.

Min kollega har bott pa Irland i 15 ar och hon sager att det tog ungefar 7 ar innan hon kande sig hemma pa riktigt. Och att det blev lattare nar barnen borjade skolan, man traffar ju fler manniskor da och hittar sakert nagon man trivs bra med.

Sa drygt att de inte kan kan ringa barnens pappa, du far saga till pa skarpen.

Idag ska min pappa och hans byggarkompis titta pa huset. Och min mamma hanger ocksa med. Jag onskar att jag var dar och kunde titta jag ocksa! Hoppas inte de hittar nagra fel!

Det blir säkert lättare sen ocksa när vi har ett färdigt hus och kan bjuda hem folk.
Vi är sa irriterade/arga pa vara byggarbetare. Dom jobbar snabbt när dom väl är här, men dom kommer bara ngn gang i veckan sa det gar inte fort framat. Vi skulle ha fatt fönster för 2v sen dom är inte här än. Innerväggarna skulle vara klara förra veckan, det är dom inte. En annan firma skulle komma och börja fixa med golvet den här veckan men dom kan inte göra ngt innan väggar och fönster är klara.

Svärfar klagade igar och nu hoppas jag verkligen att det händer ngt. Det är inte roligt som vi bor nu, trangt, kallt och smutsigt. Vi bor tillsammans med svärfar i hans husdel och den haller pa att renoveras sa allt är halvfärdigt.

Pa fredag är det helgdag här (österrikes nationaldag) sa vi ska aka och hälsa pa vara kompisar i Graz. Det ska bli sa skönt att komma iväg och sova tva nätter pa hotell. Emilia ser fram emot att fa träffa sin kompis igen, dom tva har känt varandra sen dom var sma bebisar och är sa roligt att se hur bra kompisar dom är. Han har ocksa fatt en lillasyster sa det blir lite bebisgos ocksa.

Vad spannande!

Jag tror alla vi utlandssvenskar ar lite avis :o ;)

Jag har bott i England sen 1999 sa har levt storre delen av mitt vuxna liv har, men langtar anda till Sverige ibland. Fast for mig ar det sa att om jag flyttade "hem" sa skulle jag fa borja om fran borjan med kompisar osv. Under arens lopp sa har nastan alla av mina gamla kompisar flyttat utomlands eller till andra delar av Sverige eller sa har vi helt tappat kontakten. Medans i England sa har jag ett stort kontaktnat, ar helt etablerad, latt att fa jobb om jag skulle vilja etc. Och jag som var orolig for den engelska skolan maste medge att den inte ar sa tokig, barnen stortrivs och jag ar helnojd med allt hittills :)

Men jag langtar valdigt efter att mamma ska ga i pension om 2.5 ar.... da blir det lattare att ses, bade i England och Sverige :banana:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 340
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 280
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 941
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 811
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar