Stora Snacktråden tre

Sv: Stora Snacktråden tre

Jag läste nånstans att 75% av alla emigrerade skandinaver återvänder till sitt hemland igen. Alla mina svenska kompisar här är avis också. Och de finska också. Man blir verkligen tudelad när man har barn med en man från ett annat land.

Kommer ni att aka tillbaka till Irland regelbundet och halsa pa?

Vi raknade ut att om vi bodde i Sverige sa skulle vi nog bara gora en resa om aret till England (och det ar tveksamt om mannens slakt skulle komma ens en gang om aret till oss), men nar vi bor i England sa aker vi minst tre ganger om aret till Sverige plus att min familj kommer hit minst tre ganger. Utover det sa aker maken sjalv (jobbresor) minst 4 ganger, vilket ar bra for att fa hem matvaror som man saknar :D

Vilken tur du har som har en partner som vill/kan flytta pa sig!

Jag tror nog att sambon kommer aka hit oftare an mig. Jag kanner mej javligt mattad pa att flyga, bade sjalv och med barn, och tror inte att jag kommer flyga i "onodan". Speciellt inte nu nar vi har trean pa vag.

Jag kanner mej lite ego men det ska faktiskt bli skont att kunna aka pa semester nagon annanstans an Sverige!

Ja jag har verkligen tur som har en flyttbar sambo!

Just med semester tycker jag är svart, vi (jag) vill gärna aka till Sverige när vi(sambon) har semester men samtidigt vore det roligt att aka till andra ställen ocksa.

Sa drygt med byggare som inte gor vad de ska, undrar om det ar ett allmant ansokningskrav nar de ska utbilda sig. Pa min kompis hus tog de en tremanaders paus i mitten och byggde ett annat hus, gissa hur frustrerad hon var. Forstar att ni ar astrotta pa att bo i nagon annans hus nu. Sag till din sambon att sparka dem i roven!

kl

Idag skrev min sambo pa kontraktet :bump: Nu kanns det som om vi snart kan boka farjor och hotell :banana:

Jag har redan salt en massa grejer som vi inte behover och vi stadar och packar sa det nastan borjar se tomt ut! Sju veckor kvar!

Härlig att kontaktet är fixat.
Idag verkar det hända lite med varat byggande iaf, byggfirman är uppe och bankar för fort. Dom har sagt att fönstrena ska vara pa plats ikväll men vi far väl se.

Vi hade en trevlig helg med kompisarna i Graz. Emilia hade inte riktigt tid att leka med sin kompis, hon hade fullt upp med att klappa pa bebis. Hon ville klappa hela tiden, hämtade saker och sa fort bebisen pep lite var hon framme hos den. Jag tror att sambon började mjukna lite om ett tredje barn, han sa iaf att tre barn är ok ända men han är rädd för att det ska bli tvillingar. Men vi är överens om att vi väntar ngt halvar eller sa, sen kan vi prata om det. Vi vill ha huset klart och fatt allt iordning först.

Lite dramatik hann vi med ocksa. Emilia gjorde illa nacken när hon akte rutchkana, vi sag inte vad som hände men hon hade ont och ville bara ligga ner med huvudet at vänster. När det inte blivit bättre efter ngn timme sa akte vi upp till sjukhuset. Efter röntgen och undersökning sa läkaren att det "bara" var en stäckning. Efter lite smärstillande var det full fart igen och sen har hon inte fatt ont igen. Skönt, det är lite läskigt med nacken.

Sa skont, da var det nog bara en strackning, och det kan ju gora nog sa ont!

Sag att ni fatt upp fonster, ser jattefint ut!

Vad skönt att det inte var värre :)

Gud mina öron blöder här hemma. Missförstå mig inte, jag tycker det är underbart att hon pratar och att hon pratar om allt och alla. Men ibland vill jag bara få sitta i lugn och ro och dricka mitt förbaskade morgonkaffe. Åter igen hann kaffet bli kallt innan jag tagit mig genom halva koppen ;)

I bilen ska ALLA sjunga och det är björnen sover om och om och om och om och om...

/ C som klagar av sig.

Hehe. Youtube funkar inte? Men vad skönt att hon kommit igång med talet, tänk om man bara kunde veta i förväg att saker skullle lösa sig!

Lite kl

Igår bokade jag båtbiljetter till sverige. Nu känns det jätteverkligt och jag har hittat ett skitfint hus. Googla rönnvägen 11 veberöd om ni vill se. Lite över budget, mest för att vi inte har nån aning om hur mycket jag kommer få i mammapenning...

Ser trevligt ut, trädgarden var väldigt mysig. Inne skulle jag nog byta ut köket ganska fort, kändes inte som köksluckor, kakel och bänkskiva passade ihop. Annars ser det ut som man bara kan flytta in utan att behöva fixa massor först.

Vi maste sjunga "prästens lilla kraka" hela tiden, med lite variation med "bä, bä vita lamm". Extra roligt tycker Emilia det är om vi aker alla fyra, sambon kan bra svenska men just sangerna kan han inte sa bra och det tycker Emilia är jätteroligt att han inte kan.

Ser jättefint ut! Och härlig trädgård.

Vi måste sjunga Per Olsson (tror jag han heter, han som har en bonnagård) med en massa olika djur (och annat) hela tiden för tillfället. Börjar tröttna lite lätt på den, även om man kan variera ganska mkt.

Det är ingen som har lust att lana en 2-aring ngr dagar? Maja är just nu i en period med utbrott ungefär hela tiden. Allt är fel, och allt maste ske pa sekunden. Igar när hon skulle sova var hon arg för att hon inte fick ga ut och gosa med fasters katt. När hon lugnat sig för det ville hon ha vatten, innan vi hunnit hämta det bröt hon ihop för att hon inte fick det tillräckligt fort och sen var det fel vatten. Om ngn har talamod över sa tar vi gärna emot det. Det är en ny upplevelse med sana här utbrott, Emilia har istort sätt aldrig haft det, hon är mer sur och gnällig.

Asch var tacksam att du bara har en! Mina tvillingar gick igenom en sadan dar period, och jag hade en som var sur och grinig och en som gillade utbrott. Samtidigt ;)

Det ar tur att det gar over!

Fast jag har ju också två samtidigt, bara i olika åldrar. Men Emilia är duktig på att läsa av mig, när hon märker att jag blir ledsen och inte orkar mer slutar hon gnälla och tröstar istället.

Fast dina barn har val inte gatt igenom 2-arstrotsen samtidigt :confused:

Jag kan ju forstas bara svara for mina barn, men nog tycker jag att det ar en enorm skillnad pa dem nu nar de ar nastan 5 och nar de var 2. Nu kan man ju prata med dem pa ett helt annat satt, och utbrotten ar mycket farre och ser annorlunda ut.

Det AR en del skillnader pa att ha tva barn i samma alder jamfort med tva barn i olika aldrar - aven om det bara skiljer ett ar eller tva....

att det är jobbigare att ha två i samma fas i samma ålder samtidigt kan jag tänkbart är tufft.
Samtidigt tycker jag att Emilia har haft sin jobbigaste period nu, inte när hon var 2 år (hon är 3,5 nu).

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 342
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 280
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 943
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 817
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar