Stora Snacktråden tre

Sv: Stora Snacktråden tre

Med tanke på dina höfter och rygg - har du provat att sova med en kudde mellan låren? Jag får göra det varje natt annars har jag jätteont i höfterna på morgonen (eller om jag vaknar på natten av det). Håller sig kudden på plats så har jag inte alls ont när jag vaknar.

Jag brukar inte sova så mycket på sidan i vanliga fall, men numera har jag inte mycket till val och det har funkat bra ända tills nu. Men den där gäst-kudden är guld värd kan jag lova!

Jo jag har det, men funkade ungefär fram tills för en vecka sen. Fy vad jag känner mig gnällig, men nu är det en arbetsdag avklarad i alla fall.

Men attans då! Är det samma smärta som kommer nu som du hade innan du började med kudden? Kanske behöver du ha två? Antingen så att det blir större mellanrum mellan låren eller kanske en mellan låren och en mellan vaderna?
Jag har dessvärre inga andra tips att komma med :(

Det är en värre smärta. Usch är lipfärdig för jag är så sjukt trött i psyket pga sömnbrist. Inte alls kul att sova kanske sammanlagt 3-4 h och sen iväg och arbeta 7-8 h. Får se vad BM säger imorgon.

Nejmen usch! :( Jag önskar att jag hade mer tips att komma med. Man blir verkligen ingen rolig människa när man inte kan/ får sova ordentligt.

Det är ju inte så lätt att ligga på andra vis heller, man är ju rätt begränsad med den här magen man har nu.
Håller tummarna för att BM kan komma med fler förslag!

Det är en värre smärta. Usch är lipfärdig för jag är så sjukt trött i psyket pga sömnbrist. Inte alls kul att sova kanske sammanlagt 3-4 h och sen iväg och arbeta 7-8 h. Får se vad BM säger imorgon.

nu har jag inte alls följt dig och har bara läst posterna på denna sidan, men förstod att du har problem med sömnen.;)
kanske inget du känner som ett alternativ, men iaf ett tips!
men det finns sömntabletter som är helt ok att äta när man är gravid eller ammar. jag fick det utskrivet pga att jag hade såna problem att sova (hade även sömnproblem sen innan, sen ryggskada från ridolycka, foglossning, vild baby...). jag tog inte tablett varje kväll, men några ggr när jag kände att jag höll på att falla sönder av sömnbrist.
propavan heter de.

Haha dagens skämt är att jag fick rådet "Ta en alvedon".

Jag är inte den som brukar gnälla jag går snällt till mitt arbete och håller leendet upp, men nu orkar jag inte. Det är t o m värre när jag hade muskelfästeinflammation för då kunde jag i alla fall sova ett par timmar i sträck. Får helt enkelt börja ta ut föräldrapenning. Blev så jäkla knäckt efter bm besöket så jag kunde lika väl ställt mig framför ett tåg. Tycker synd om sambon som fick en lipsill i bilen hem.

Men fy, har du träffat årets mest empatilösa bm? Så tråkigt. Det låter ytterst olämpligt att jobba med små barn när man sovit 3 timmar flera dagar i sträck. Hoppas det funkar för dej att ta ut föräldrapenning så kan du iaf vila under dagen.

Känns surt att behöva börja nalla på dom dagarna. Finns liksom inget annat val. Ska ringa chefen nu och se om det finns möjlighet för mig att gå hem tidigare än vad som är bestämt.

Var det det enda tips hon kunde komma med? Alvedon? Herregud....
Du kan inte få sån havandeskapspenning då? Den kan man ju ta ut 60 dagar innan BF. Om man är fast vill säga, jag fick höra nu senast med min kontakt med FK att det inte gällde timmisar.. Förstår inte riktigt varför det inte gäller oss för dock, vi jobbar ju som alla andra.

Men jag förstår dig, det är ju dagar man vill ha tillsammans med sin bebis sen.

Känns surt att behöva börja nalla på dom dagarna. Finns liksom inget annat val. Ska ringa chefen nu och se om det finns möjlighet för mig att gå hem tidigare än vad som är bestämt.

Jag antar att du redan har ett bälte? Annars är det ju mest pengarna, ni får snåla lite med dagarna sen kanske. Jag tycker annars att föräldradagarna räckte mer än väl, vi har 100 dagar kvar tror jag, och barnet började inte dagis förrän vid 14 månader.

Det är så lång handläggning så jag antar att jag hinner väl få det godkänt lagom tills det är 11 dagar till BF typ.

Jag antar att du redan har ett bälte? Annars är det ju mest pengarna, ni får snåla lite med dagarna sen kanske. Jag tycker annars att föräldradagarna räckte mer än väl, vi har 100 dagar kvar tror jag, och barnet började inte dagis förrän vid 14 månader.

Ja jag har ett sånt. Får bara hoppas chefen går med på det.

Diskuterade du möjligheten till sjukskrivning eller havandeskapspenning hos mödravården?

Nej, graviditet är ingen sjukdom, men man kan bli sjuk av att vara gravid. Det är inte samma sak. Det finns en massa sjukdomar man kan få av att vara gravid, som man behöver vara sjukskriven för. Jag var t ex sjukskriven för magsmärtor sista månaderna min förra graviditet, och de var ju helt och hållet graviditetsrelaterade, upphörde i samma stund bebisen var ute.

Havandeskapspenning då? Och smärtstillande och nåt som hjälper dig att sova? Det funkar ju inte om du bara kan sova fyra timmar per dygn och ska arbeta heltid, det är inte hållbart. Föräldrapenningen innan förlossningen ska man inte ta ut för att man blivit sjuk och arbetsoförmögen, den har man ifall man vill ta det lugnt och vila sig lite innan förlossningen, men annars skulle kunna jobba. Har ni ingen läkare knuten till mvc du kan träffa, som kan hjälpa dig med mediciner och ev sjukskrivning?

Har pratat med FK nu om havandeskapspenning. Eftersom jag är i vecka 33 redan så tyckte de också det var lite sent att söka, ta föräldrapenning sa de eftersom de har handläggningstid. Ang. träffa läkare som är knuten till mvc tyckte in min BM Var lönt. Gå ut och promenera en halvtimme om dagen, ta alvedon innan du ska sova.

Promenera är väl det sista du ska göra ifall du har foglossning, kan hon ingenting, din barnmorska? Det är jätteviktigt att du får sova, så att du är i bra form när det är dags för förlossning och liten bebis!

Det enda som hjälper mot foglossning, utöver att sluta vara gravid, är vila. Gå till en sjukgymnast (behövs ingen remiss), så kan du få lite tips och råd om sjukgymnastik och rörelser du ska undvika.

Kan du inte kontakta din mvc för att få kontakt med en annan bm, eller ringa och få besök hos läkaren ändå? Eller kontakta din vanliga läkare på vc?

Det låter absolut inte vettigt att du ska behöva arbeta heltid när du har så ont så du inte kan sova.

Om man är fast vill säga, jag fick höra nu senast med min kontakt med FK att det inte gällde timmisar.. Förstår inte riktigt varför det inte gäller oss för dock, vi jobbar ju som alla andra.

Med första barnet gick jag på havandeskapspenning, trots timanställning :crazy:

Citodon mot den värsta smärtan, alltid med alvedon som bas och VILA.

Jag håller med Mabuse, den BM verkar inte riktigt klok med sina råd och du måste få vila ut nu innan förlossningen..

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 301
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 276
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 932
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar