Stora Snacktråden tre

Sv: Stora Snacktråden tre

Här är det också väldigt rosa och prinsessigt. Har varit det rätt länge faktiskt.
Hade vi gjort om Tuvas rum nu hade hon fått vara med och välja tapet, det skulle garanterat blivit en rosa. Men jag älskar mycket färg i barnrum så med en bra rosa (inte cerise eller ljusrosa för dom gillar inte jag på väggar) och sen en fin fondvägg tycker jag inte det skulle bli så dumt :)
Men jag är en sånn som tycker det är helt ok att göra om rummen relativt ofta. Tapeter är inte såå dyrt ändå. Inte varannat/vart tredje år nu, men kanske var 5e.

Låter drygt, men vifår väl hppas att det bäst vad det är dyker upp nån knös och tar rubbet :) Ni har inte börjat leta ordentligt i sverige då ännu eller?

Jo det går bra! Hon är så himla snäll, sover inte särskilt länge i stöten, runt en halvtimme på dagen ,ca 2 timmar på natten, men är nöjd och glad när hon är vaken därimellan så det gör inget :) hon gnäller bara när hon vill komma upp eller äta.
Än så länge namnlös.. att det ska vara så svårt! Dock verkar det störa alla andra mer än oss haha!

Jag har fortfarande inte fattat att det är färdigt. Räknade med att gå över typ två veckor som sist, inte att hon skulle komma en dag innan BF.. Förlossningn var ju också total tvärtom mot sist. När sammandragningarna kom tätare och tätare och kändes lite, men inte alls mycket väntade jag bara på att det skule gå över, fanns inte en tanke om att det kunde vara på riktigt. De började (efter en färdknäpp ;) ) runt 02. satt uppe till 4, vaknade av en ond värk vid 5, gick upp och de fortsatte med 5 minuters mellanrum men gjorde inte ont. Kändes bara rejält.. efter nån timme började det trycka neråt även mellan värkarna och då fick jag en olustig känsla. Duchade vid 7, hade fortfarande inte särskilt ont.. när jag ändå stod i duschen undersökte jag mig själv, och huvudet stod så lågt att fingret blev klämt!

Då väckte jag Dan och sa att jag skulle ringa till förlossningen men att vi antagligen fick stanna hemma för att jag trodde att det var pinvärkar.
Ringde och de tyckte absolut att vi skulle komma in, det värsta som skulle hända var ju bara att jag blev hemskickad igen. Vi lämnade Moa hos sin famor/farfar (som skulle åka iväg över helgen en timme senare) . i bilen in började det göra SVINont, och ju närmare vi kom (45 minuter in) började det trycka mer än de gjorde ont.

Innanför dörrarna fick jag en värk, och jag gissar att de hörde vad det var för sorts smärta för den fick inte ens klinga av innan var sin bm högg mig under var arm och bar in mig i ett rum, ner på sängen och av med byxorna. Öppen 7-8 cm.
Jag fattade ingenting.. sist gick det tre dar innan det var så mycket, nu var det typ en timmes riktig smärta.
5 värkar senare var jag fullt öppen, och efter 45 minuters krystande kom hon ut! 3665g , 51 cm lång, och helt perfekt! 1 ½ timme efter att vi kom in. I slutet gjorde det så ont så jag helt seriöst trodde jag skulle dö såklart ;)
Hade svärföräldrarna hunnit åka hade vi fått lämna henne hos min pappa, då hade det tagit två timmar innan vi var inne!
Jag fick sy två stygn, var superpigg efteråt och vi åkte hem på eftermiddagen.

ALLT gick vekliogen helt tvärtom denna gången, och jag är så GLAD och NÖJD efter detta! sist sörjde jag ju att att jag inte fick en bra upplevelse, och hade svårt med anknytningen eftersom att jag var så slut , men nu fattar jag verkligen vad andra menar! och Hon tog bröstet med en gång, till skillnad mot att använda amningsnapp.. hon försöker fuska lite med gapningen så jag får vänta ut henne, men till slut gapar hon. Har fått lite sår men näckar mycket + purelan så går det.ÄNTLIGEN har ömheten i brösten börjat lägga sig lite , fyyyy den smärtan hade jag förträngt sen sist!

Och hon va så fin när hon kom ut, Moa va ju ihoptryckt, uppvullen och "cone-head" jättelänge pga av utdragheten, men hon är så fin så fn :)

Det känns verkligen som att jag fick revanch :)

Moa har börjat trotsa mer och pockar på mer uppmärksamhet, men det är ju inte så konsigt. Hon är superstolt över lillasyster och är livrädd att vis ka glömma henne i affären och så ;) Dan ska vara hemma en månad nu, men tyvärr krockar det med en massa måsten här hemma så än så länge har jag mest fått vara själv med dem, men han kör iaf Moa till dagis på morgonen så jag får sova nån timme extra. Lilla äter ca 4 gånger / natt, helt sanslöst bra och lyxigt tycker jag som räknade med en gång i timmen från start precis som Moa gjorde, fast det kan ju ändra sig.. !

Igår när vi var på läkarkontrollen fick de ingen respons på hörselscreeningen däremot, det var vanligt sa de, att det beror på fosterfett i öronen - är det nån här som har erfarenhet av detta? Vi ska in igen på måndag. Vi tycker att vi sett henne reagera när vi klappar och så, så vi är inte jätteoroliga, men kul är det inte..

Så här i efterhand tror jag att det var bra att jag inte trodde att det var på riktigt, jag tror det gjorde mycket att jag inte kände så mycket smärta första timmarna utan avfärdade det och mest tyckte det var sjukt irriterande att de aldrig kunde klinga av så jag kunde få sova.

Ella hade massa fosterfett på kroppen när dom plockade ut henne, fettet hade också krupit in i hennes öron. Vi fick dålig respons på första testet ( näst intill ingenting ). Nästa testgång = utan anmärkning.

I efterhand fick jag veta att tre till i vår lilla föräldragrupp också hade haft så med sina små + min kusins lilla bebis.

Det är alltså jättevanligt, oroa dig inte nu.

Grattis till lillasyster, och vad skönt att allt gick så bra :laugh:

Iggy hade också fosterfett kvar i öronen vid första testtillfället. Testet gjordes om ett par dagar senare och då blev han "godkänd" :)

Detta kan man verkligen kalla en bra förlossning imot vad du hade förra gången. Hade du inga rediga värkar alls nästan? jag kommer ju ihåg att jag hade det i flera timmar och det gjorde så ont att man trodde man skulle dö av smärta även innan jag åkte in, ont i magen och smärta i rygg och lår..Men kom det inget sånt alls på dig?

Men tänk om du hade varit hemma något längre då hade hon ju kommit ut hemma ju, hur visste du att det kanske var dags att åka in??

Jag e jätte nojjig nu att jag inte skall hinna åka och lämna indra hos farmor och sedan åka 6 mil innan ungen kommer ut..

Ah snyft har sitter jag helt hormonell och lipar :love: Jag minns din utdragna forlossning, hur jobbigt det var och ar verkligen sa glad att du fick en bra upplevelse denna gangen!

Vi far snart ha en bukeomrostning om namnet tycker jag :D

Detta kan man verkligen kalla en bra förlossning imot vad du hade förra gången. Hade du inga rediga värkar alls nästan? jag kommer ju ihåg att jag hade det i flera timmar och det gjorde så ont att man trodde man skulle dö av smärta även innan jag åkte in, ont i magen och smärta i rygg och lår..Men kom det inget sånt alls på dig?

Men tänk om du hade varit hemma något längre då hade hon ju kommit ut hemma ju, hur visste du att det kanske var dags att åka in??

Jag e jätte nojjig nu att jag inte skall hinna åka och lämna indra hos farmor och sedan åka 6 mil innan ungen kommer ut..

Jo egentligen var de hemma när det tryckte på rätt rejäla värkar, men jag jämförde ju med sist och tänkte då att "såhär ont gjorde det sist och då tog det ändå så himal lång tid så det ska nog vara så" , sen i bilen var det hemskt, dels att själva värkarna var hemska men mest för att jag var tvungen att sitta när det tryckte på så jävulskt..

Jag trodde ju att vi skulle bli hemskickade när vi åkte, det var för att det tryckte på jag ringde och de tyckte det var bara att vi kom in, och för att som omföderska kan det ju gå undan och ala får inte regelbundna värkar. I bilen in tex kom de mellan 10 minuter och 2 minuter mellan. När jag ringde ursäktade jag mig tom och sa att det säkert bara är förvärkar men att jag tyckte det var lite läskigt att det tryckte på så :D

Hade det varit på dagen och förloppet hade varit samma hade jag antingen fått ta taxi in eller så hade hon kommit hemma, får jag tag på Dan direkt har han ändå två timmar hem minst om han är iväg en bit med jobbet.

Kan ni inte få farmor att komma hem till er? Då sparar ni ju lite tid tänker jag , och Indra slipper se dig ha ont?

Ah snyft har sitter jag helt hormonell och lipar :love: Jag minns din utdragna forlossning, hur jobbigt det var och ar verkligen sa glad att du fick en bra upplevelse denna gangen!

Vi far snart ha en bukeomrostning om namnet tycker jag :D

Naw, vad gullig du är =)

Haha ja omröstning it is!! :D

Wilma
Emma
Jonna
Julia

Nja vi skall väl sitta lite och prata med dom farmor&farfar om ett tag så vi vet hur det skall bli när det sätter igång. Det svåraste är ju att dom bara har 1 bil och bos pappa jobbar ju fortfarande fast han är 80 år gammal så skulle det bli att det sätter igång när han inte är hemma måste vi åka och lämna henne fast det gör ju bo utan mig. Sätter det igång på natten får hon nog komma hit för vill ju inte väcka indra så hon blir ledsen på natten om jag skall ha ont och hon ser det.

Jag sa till min bm att jag var orolig att man inte vet när man skall åka in denna gången när man har lite längre att åka m,m. sist hade jag ju bara 1½mil till förlossningen nu är det mycket längre. Och hon sa att man kunde halvera tiden ungefär imot sist det satte igång, och att det var bättre att åka 1 gång för mycket och får åka hem än att man inte hinner alls :eek:

Vad skönt att du fick en positiv upplevelse den här gången.
Med Emilia tog det också ganska lång tid (1,5dygn) men jag upplevde den förlossningen ändå som bättre. Maja han vi vara inne knappt 2 timmar och det gick så fort att jag inte hängde med psykiskt och därför hade jag svåger att knyta an till, skönt att det inte blev så för dig.

Jag röstar också på Emma eller julia, det är två av mina favoritnamn.

Här är det också väldigt rosa och prinsessigt. Har varit det rätt länge faktiskt.
Hade vi gjort om Tuvas rum nu hade hon fått vara med och välja tapet, det skulle garanterat blivit en rosa. Men jag älskar mycket färg i barnrum så med en bra rosa (inte cerise eller ljusrosa för dom gillar inte jag på väggar) och sen en fin fondvägg tycker jag inte det skulle bli så dumt :)
Men jag är en sånn som tycker det är helt ok att göra om rummen relativt ofta. Tapeter är inte såå dyrt ändå. Inte varannat/vart tredje år nu, men kanske var 5e.

Har du möjlighet att ta ett kort på tuvas rum?
Tapeter är inte så vanligt här så vi kommer måla och måla om är ju inte så jobbigt :)

Cala- tack för tipset, färgen på den väggen gillar jag.

Julia såklart ;)

Moa och Julia klingar fint ihop. Annars tycker jag Emma.

Stort grattis och skönt att allt gick bra!
//Julia

Jonna är min favorit också, hade stått på min lista om det inte vore för min "lillasyster". Passar bra med Moa också. :)

Inatt var celseas andra natt i stoora sängen!
Hade farhågor om att hon skulle komma in till oss hela tiden (få sover vi alla så illa). I natt kom hon in 2 ggr, väckte mig o sa: mamma kom sitta kudden! Sova min säng!
Vi sitter på en kudde vid hennes säng vid nattning ;)
Så hon ville sova i sin säng men inte ensam ;) sötunge!

I går behövde vi ej tvätta kisskläder, torr hela dagen på dagis! :D

kl

haha vad kul att så många tycker Julia :D Glömde tyvärr ett namn på listan, Tilde, men innan idag valde vi bort varsit namn på listan, jag tog bort Tilde och han tog bort Julia.. sorry hörrni ;)

Innan hon kom var Wilma det vi hade på favoritplats, men de andra är så himla fina med.. att det ska vara så svårt :D

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 301
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 276
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 932
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar