Sv: Stora Snacktråden tre
Jag är ena dagen väldigt sugen pa ett tredje barn och andra dagen känns det bara skönt att Emilia och Maja börjar bli större nu och mer självständiga. Men egentligen är det inget att fundera pa nu, sambon är nöjd med tva och vi har fullt upp med husbygget. Till varen kanske vi kan prata om det igen.
I tordags var vi pa föräldramöte pa Majas dagis. Hon gar nu tva förmiddagar i veckan och till hösten vill vi ha fler dagar eftersom jag vill börja plugga. Det är inte säkert att vi kan fa det, men egentligen känns det som vi ska vara glada för att ha en plats överhuvudtaget. Till hösten är dom 34 barn pa 18 platser och kön är lang. Jag är inte avvundssjuk pa chefen som ska pussla ihop schemat för barnen sa det inte är fler än 18 där samtidigt. Det här är alltsa enda dagiset i byn (med 6700 invanare) för barn under 3ar.
Dagiset känns annars bra, Maja trivs och personalen är bra. Men en sak maste jag kolla med er. Det handlar om att sova där. Nu har vi hämtat Maja innan lunch men vi har tänkt att hon from i höst far äta och sova där. Personlen pratade nu om att det är svart att fa barnen att sova där om dom inte gjort det fran början, det har bara fungerat en gang. Jag tycker det later konstigt, har ni ngn erfarenhet av det?