Stora Snacktråden tre

Sv: Stora Snacktråden tre

Å!! Supergrattis! Jag håller alla tummar och tår att allt går bra!

Blir nästan lite avis... Hur fick du din karl att vilja ha en trea (för visst var han nöjd efter Isaac?)? Jag är så sugen på en till att jag snart spricker!

Jättegrattis!!!

Tack allihop, vad gulliga ni ar :love:

Freya vi pratade inte alls om det egentligen men vi har inte anvant skydd sen Isaac foddes. Och det vet ju alla att avbrutet ar ett sadar bra preventivmedel. Sa jag har val bara gatt och hoppats egentligen. Kort lite pa "it's God's will" stuket som ar sa vanligt har.

Hans forsta reaktion var "jeeesus I must be some stallion! I'm a bad man, look what I've done to you" Sa han var nog inte jatteforvanad heller.

Synd bara att jag gjort mej av med precis alla bebissakerna!

Ja jag hoppas faktiskt vi hinner flytta hem innan mars... Vi tankte gora en boost, sanka priset och ge huset till en maklare till och se om nagot hander...

leia tack :)

Blir det en marsian alltså, grattis än en gång :D.

Jag har själv faktiskt ( hör och häpna ) blivit lite mer sugen på en tvåa, tidigare har det varit tvärnej.

Jag är ena dagen väldigt sugen pa ett tredje barn och andra dagen känns det bara skönt att Emilia och Maja börjar bli större nu och mer självständiga. Men egentligen är det inget att fundera pa nu, sambon är nöjd med tva och vi har fullt upp med husbygget. Till varen kanske vi kan prata om det igen.

I tordags var vi pa föräldramöte pa Majas dagis. Hon gar nu tva förmiddagar i veckan och till hösten vill vi ha fler dagar eftersom jag vill börja plugga. Det är inte säkert att vi kan fa det, men egentligen känns det som vi ska vara glada för att ha en plats överhuvudtaget. Till hösten är dom 34 barn pa 18 platser och kön är lang. Jag är inte avvundssjuk pa chefen som ska pussla ihop schemat för barnen sa det inte är fler än 18 där samtidigt. Det här är alltsa enda dagiset i byn (med 6700 invanare) för barn under 3ar.

Dagiset känns annars bra, Maja trivs och personalen är bra. Men en sak maste jag kolla med er. Det handlar om att sova där. Nu har vi hämtat Maja innan lunch men vi har tänkt att hon from i höst far äta och sova där. Personlen pratade nu om att det är svart att fa barnen att sova där om dom inte gjort det fran början, det har bara fungerat en gang. Jag tycker det later konstigt, har ni ngn erfarenhet av det?

Senast ändrad:

Jag tycker det låter väldigt märkligt. Ella slutade sova middag på förra dagiset. Där sov dom ute i vagn.
På nya dagiset ska alla barn vila. Dom kör inomhus på madrass.
Har aldrig varit något problem för barnen att lära in ny rutin.

Kul att du blivit bebissugen igen, klart du ska ha ett till!

kl

Jag mar sa jakla illa! Ar i v 8 nu och mar konstant illa hela dagarna. Skitjobbigt. Lagg till att det kanns som om jag inte sovit pa ett par veckor. Och lagg till tva vilda ungar pa det :D Kan man ga i ide till mitten av mars typ?

Det är väl bara att göra några försök och se om Maja kan sova där. Oftast är det aldrig några problem. Barn ser och lär av varandra. Vet inte hur många föräldrar som varit skeptiska när vi talat om vilan på madrasser och de säger att "Näää mitt barn kommer aldrig kunna sova där", men 1-3 gånger sen funkar det oftast bra.

*Kl*

Nu vill jag att tiden skall gå lite snabbare så jag får gå hem och invänta kottens ankomst. Det tar på krafterna att ha halsbränna och att arbeta (Haha jag gnäller efter en dag på arbetet efter semestern).

Nar ar den beraknad? Ska du jobba lange till?

Haller med om sovgrejerna. Min kompis brukar smsa nar hon sitter sovvakt och jag ar alltid lika fascinerad, dar ligger 7-8 smattingar och sussar gott, nar jag inte kan fa mina 2 att sitta still i tre minuter :D Det ar nagot magiskt med grupptryck och forskolepedagoger!

9 oktober är jag beräknad till. Har tänkt att jobba minst till 7 september dvs en månad till. Dock hoppas min chef säkert på att jag går hem 1 september eftersom de var desperata och anställde en ersättare från det datumet, men innan dess var kravet för att jag skulle få vara på den plats jag är idag att jag kunde tänka mig att arbeta så länge som möjligt.

Ja det är fantastiskt ibland har vi upp emot 11-12 barn i åldern 1½ - 3 år i samma rum som sover. Tror dock att ljudet av andetag är rätt sövande även för oss pedagoger ;) Ibland kan man känna särskilt när man intagit lunchen precis och man lägger sig i ett mörkt rum och hör allas andningar/snarkningar.

Jag hade dackat som en gris :D Speciellt nu haha.

Far du betalt da fran den 1 september? Forra gangen jobbade jag till en v innan bf men jag har ett stillasittande jobb.

Nästan, att man tar av föräldradagarna. Mamma- och pappadagarna är ju bara tre månader per förälder, resten är föräldradagar (dvs det är valfritt vem av föräldrarna som ska ta ut dem). Mamma- och pappadagarna är öronmärkta för endera föräldern, de får man inte överlåta. Man har rätt att ta ut föräldrapenning och vara hemma de sista tio dagarna innan bf, men de flesta vill ju hellre spara dagarna tills bebisen kommit.

Ah, ja det ar ju klart. Men man kan fa nagot annat ocksa va, typ havandeskapspenning om man inte far lov att jobba innan? En kompis jobbar inom varden och kan ha valdsbenagna brukare, sa hon ska fa vara ledig 8 veckor innan bebisen ar beraknad.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 301
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 276
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 932
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar