Stora Snacktråden tre

Sv: Stora Snacktråden tre

Ja det kan jag absolut göra. Ska bara städa det :D
Vet inte om jag var otydlig innan, men det är inte rosa nu, utan lila med en fondvägg.

Idag var vi på colorama och köpte färg till dörren till lekstugen vi byggt till barnen. Jag kikade lite på barntapeter och guuuuuuud vad mycket fint det finns. Boråstapeters barnkollektion är så himla fin. Finns en jättefin vit tapet med träd och fåglar där som jag så gärna hade velat ha som fondvägg i Tuvas rum med 3 vita väggar till.
Tyvärr tror jag inte jag kan övertala varken henne eller karln om den :mad:

CF_large.jpg

Vad underbart med en sådan drömförlossning efter förra gången! Det är min dröm också om det någon gång blir syskon här, efter vår skitförlossning med Milton :)
Angående namn så röstar jag på Jonna, ett av mina favoritnamn bland flicknamn!

Ja det var himla fint det med.
I vinter/vår ska vi göra ett rum åt Lowe och det ska bli så roligt.

Armani_: En tröst är att med Tuva var förlossningen JOBBIG. Det var så mycket värre än jag någonsin trott. Och med Lowe kan jag bara le och säga att det var det underbaraste jag gjort!

Ja det var himla fint det med.
I vinter/vår ska vi göra ett rum åt Lowe och det ska bli så roligt.

Armani_: En tröst är att med Tuva var förlossningen JOBBIG. Det var så mycket värre än jag någonsin trott. Och med Lowe kan jag bara le och säga att det var det underbaraste jag gjort!

Åh! Jag blir så imponerad av de, som trots skitförlossning (i brist på bättre ord), vågar genomföra en till förlossning. Är inte där än och vet inte alls om jag någonsin kommer vara där. Tur det finns snitt iaf, men surt är det för jag vill egentligen..
Men det är bra att höra om andra som vågat, det inger lite hopp hos mig!

Inte så aktiv här längre, men måste fråga en sak nu.
Hur säkra är eg akut p piller?
Om man tar ett sådant, får mens och allting och sedan helt plötsligt känner sig jättesvullen och tycker att man kan känna rörelser i magen (dock mest efter mat) hur stor tror ni risken är att man är gravid då?

Gjorde nämligen det för en tid sedan, tror det var i början av juni.
Fick sedan p plåster som gav en konstant mens i 3 v och ett dåligt psykiskt mående. Så slutade med dem, fick mens igen en mån efter som vanligt.
Inte märkt något konstigt alls. Började träna och gick ner i vikt. Sedan nu den här veckan tycker jag magen är jättestor och tycker jag känner rörelser. Har testat och det var solklart negativt.
Ska testa igen men vad tror ni, hur stor är risken?

Nu har jag börjat må dåligt :( Myrkrypningar i ansikte och hand pga sömnbristen som kommer om nätterna. Fattar inte hur jag ska orka jobba nu framåt, blir lipfärdig jag bara tänker på det.

Låter inte kul alls.
Hoppas det ger sig igen snart.

Tilläggas kan till det jag skrev ovan, att jag knappt känt något alls idag.
Bara ytterst lite efter maten. Har dessutom ätit ganska onyttigt och fet mat sista tiden. Så att man är lite större kanske har sina förklaringar :p

Usch låter inte kul, myrkryp lider jag av all time sas så jag vet hur det är. Lättare som icke-gravid då man kan medicinera.

Är det myrkryp som håller dig vaken om natten?

Åh vad jobbigt :(

Har du smärtor i höft och rygg eller är det något annat ( du behöver inte svara )?

Menar du rls? Restless legs syndrome, alltså? Det blir värre om man har järnbrist eller låga järnvärden (depå), äter du järntillskott?

Japp äter järntillskott. Alltså Rls vet jag inte, har ju detta så fort jag sover dåligt om nätterna. I vanliga fall blir det även migrän, peppar peppar så har jag sluppit det än så länge.

Åh vad jobbigt :(

Har du smärtor i höft och rygg eller är det något annat ( du behöver inte svara )?

Det kommer ungefär när jag har sovit i en - två timmar. Antar det beror på att jag inte sover på mitt vanliga sätt pga magens storlek numera. Så jag får helt enkelt sonika ont i ryggen/höften nu. Vettifanken hur jag ska stå ut tills jag kan gå hem från jobbet, det tar ju rätt mkt energi att arbeta på de yngstas avdelning på fsk.

Med tanke på dina höfter och rygg - har du provat att sova med en kudde mellan låren? Jag får göra det varje natt annars har jag jätteont i höfterna på morgonen (eller om jag vaknar på natten av det). Håller sig kudden på plats så har jag inte alls ont när jag vaknar.

Jag brukar inte sova så mycket på sidan i vanliga fall, men numera har jag inte mycket till val och det har funkat bra ända tills nu. Men den där gäst-kudden är guld värd kan jag lova!

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 301
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 276
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 932
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar