Stora Snacktråden tre

Sv: Stora Snacktråden tre

Jag sa till henne att inte försöka ändra på honom men att göra sitt bästa för att peppa barnet att vilja åka dit. Nu har han precis sagt att han inte vill ha denna helgen (hans helg och han har inte träffat barnet sen torsdag förra veckan..) För han behövde vara för sig själv...

De enda gångerna han pratat om att vilja ha varannan vecka är när han trott att han kunde hota mamman med det. Men jag har hela tiden sagt att hon ska chilla,.det är tomma hot och han kommer aldrig (tyvärr) orka ha henne på halvtid.

Vad tragiskt, för barnet framförallt :(

Jag har väl inget vettigt att tillföra, vill inte en förälder vara engagerad så är det bara beklagligt.

Kanske pappan mår jättedåligt, deprimerad eller något?

Ja han mår jättedåligt men vill inte ha hjälp (det är alla andra som är sjuka). Jag vill inte puta dem mer än vad jag gjort, men det finns en lång och otrevlig historia bakom detta, dock aldrig något våld inblandat.

jag är glad att min vän hade styrkan att bryta sig loss.

På tal om något annat, vårt hus är nästan redo att läggas ut på marknaden. Bara ett par skrotbilar som ska bort och ett par hundra meter häck som ska klippas!

KL

Vi har rena vårvädret här nu.
Otroligt skönt!
Nästan all is och snö är borta och det är 7-8gr varmt på dagarna.

Isak åkte till sin pappa idag, han och min sambo for runt och letade var vattenläckan kommer ifrån, jag tog ut barnen sålänge och allt var bara bra.
Isak lekte på tomten, Rasmus sov i vagnen och sambon och exet stod och pratade och skrattade. Så skönt och se.
Sådana gånger känner man sig bara nöjd och glad :)

Nu sitter jag hos en kompis, hennes tre barn springer runt och leker, djuren är gosiga och jag och kompisen får chans att prata lite skit hehe.
Inte så ofta vi hinner det.

Rasmus och sambon är hos sina föräldrar, jag ska dit sedan.
Livet är underbart ibland.

Åh vad härligt med så varmt!
Är 3 gr här nu.
Sambon gick och lade sig igen, tråkmåns :p och jag hat en pigg och glad Rasmus i knäet. Ska nog ta och gå ut en sväng tror jag:)

här är det +4, skinande sol, och storm.. så det känns bitande kallt iaf.

kl

Usch, igår var det begravning. Till och med prästen fällde en tår under cermonin, samma präst som döpte honom för 4 år sen :(

Måste få klaga av mig lite :p
Är hos sambons föräldrar nu, underbara människor verkligen.
Lite för snälla nästan.

Sambons tvillingbror bor fortfarande hemma (28 år gammal )
Det enda han gör dygnet runt, är att spela dataspel och kolla på tv.
Deras mamma städar, tvättar, lagar mat osv åt honom.
När vi sitter i köket och någon av hans föräldrar eller syskon går in, så hojtar han om kaffe, mat osv. Vad han nu vill ha.
Då sitter han ett steg från skåp med muggar och bänken med kaffebryggaren.

Vi fikade nyss, svärmor ställde fram och gick förbi brodern.
Direkt kom det "fixa kaffe åt mig", "den muggen ska jag ha" osv.
Det värsta är att svärmor då gör det. Vi andra tyckte han skulle lufta på röven och fixa själv. Han gör ingenting själv. Det är skrämmande och se.
Latare människa finns inte.

Det är inte min sak nej, men jag blir ändå så irriterad.
Jag tycker det är respektlöst mot föräldrarna att bete sig så.
Han är frisk, utbildad och skulle lätt gå jobb. Men han försöker inte ens att söka nåt.

Samtidigt, föräldrarna skapar ju själva detta genom att ombesörja den vuxna sonen. Jag vet inte vad som är värst egentligen ;)

Visst är det så.
För mig är det jätteskumt, förstår inte hur man kan välja att leva så

kl

Min sambo är rolig ibland. Vi kom in på samtal om antal barn, som ni vet kan jag tänka mig ett tredje barn men sambon tycker två är lagom. Han sa att tre barn fungerar också bra men fyra barn blir krångligt. Då frågade jag varför vi inte kan ha tre barn då. Då säger han att vi måste ju ha lite marginal om det blir ett oplanerat barn :) Så har jag inte tänkt :)

Att vi kom in på området är att jag funderar på vilket preventivmedel jag ska välja, vi kör nu med kondom men det är så tråkigt. Emilia blev till när jag åt p-piller så jag vet inte om såna prevetivmedel (med hormoner alltså) är värt att använda igen eller vad tror ni?

Haha jag tycker kondom är grejt ;) ( slipper allt kladd ) :p

Jag funderar dock på att prova en sväng med p-ring igen, det är den som fungerat toppen för mig iaf.

**

Idag var jag och Ellan till biblioteket och lånade massor av böcker + ljudbok. Vi provade lyssna på ljudbok vid sänggående ikväll och det fungerade jättebra. Nya favoriten är Lotta och jag undrar i mitt stilla sinne om det inte bor just en liten Lotta i Ellan :/

Senast ändrad:

Hehe kan tänka mej att Ella har en Lotta-gen. Det har mig Sam också, nu när jag tänker efter. Han blir också sådär superarg och skulle mycket väl kunna klippa sönder sin tröja.

Turbo vi kör också med kondom mem tar på den en stund in i samlaget. Lagom chansning för mej hehe. Tycker också det är sjukt smidigt att han får ta hand om kladdet. Jag vill inte alls ta ppiller och inte ha spiral heller.

Kl

Isaac har nog svinkoppor *örk*. Jag har isolerat dem och tvättar med bakteriedödande flera gånger om dagen. Kan det vara något annat än svinkoppor? Det började som blåsor och nu är det större, rött och blött. Jag ska ändå till doktorn imorrn på cellprov så jag pratar med dem då men jag hoppas det blir bättre under natten.

Det är fördelen, att man slipper kladdet :)
Jag har också provat p-ring tidigare och skulle gärna göra det igen, men eftersom det är samma hormoner som i p-piller så känns det lite osäkert. Men samtidigt så har jag ätit p-piller/haft p-ring i många år innan Emilia blev till och eftersom det inte vore katastrof med ett tredje barn så kanske det är värt att prova det igen.

Vi har också en Lotta bok och hon är så otroligt lik min lillasyster som liten, precis samma humör :) Kan tänka mig att du känner igen Ella i henne.

delvis kl

Lotta har varit Mys favorit oxå här hemma ett tag! Hon blev helt fascinerad av "Visst kan Lotta cykla" och sen rullade det på med "Visst kan Lotta nästan allting" och "Visst är Lotta en glad onge". Sen förvånade hon mig med att vilja sitta och lyssna på en hel kapitelbok om barnen på Bråkmakargatan (140sidor!) i ett streck!

Här leks det Lotta dagarna i ända. Och utöver det så använder hon "Lotta fraser" och Lottas sätt att hantera vissa grejer, i vardagen. Hon stampar bestämt med ena benet och säger saker i stil med "Det vill jag inte alls det" eller "Jag vill också...", eller "Jag vill inte prata med er mer" och så drar hon alltid ut "r:en" så som Lotta gör i filmerna när hon är arg. Det gulligaste är när hon använder alla gamla uttryck som "Vad i all sin dar" och "Men se vad märkvärdigt" typ när hon hittar något som ligger på en konstig plats, eller när hon ska berätta om något som hänt (dä hände det något märkvärdigt...)

Det märks verkligen att hon kan identifiera sig med Lotta och att Lotta har hjälpt henne att hitta ett sätt att få ut lite frustration, men också glädje. Superkul! De flesta barn kan nog känna igen sig i henne, iaf i perioder!

Ang något helt annat som preventivmedel...
Vi kör också med kondom och jag tycker det är superbra. Att slippa allt kladd är ju guld värt! Annars är P-plåster det som fungerat bäst för mig.

//Julia

Det roliga är att Ella har samma beteende som Lotta redan innan vi började kika på henne.

Konstaterade bara kort: Men mamma dä ä jaaag och pekade på Lotta :D

Det är härligt med alla gamla Astrid Lindgren-sagor, istället för Jake och Piraterna m.f.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 292
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 268
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 928
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 765
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar