Sv: Stora snacktråden - förälder
Mina ar ju lika gamla som Sam och Amber har annu inte ritat en huvudfoting pa egen hand. Daremot ritar hon garna bokstaver. Chloe ritade sin forsta huvudfoting for ett par manader sedan, dvs precis efter att hon fyllt 3 - men hon kan inte rita en enda bokstav och ar inte intresserad heller.
Sa jag tror att Sam ar helt normal i det avseendet!
Bada mina barn ar valdigt fortjusta i att mala med svart sa de kanske borjar med att mala med fina farger och det ser sa fint ut att man tanker "det dar ska jag satta upp pa kylen" och sen kommer det svarta fram och kladdas over allt
Freya, jag har inget direkt rad forutom att satta ner henne i vagnen trots protester, efter att ha tydligt forklarat att nu maste vi skynda oss darfor att... Eller bara henne om du foredrar det?
Later hart kanske (?) men de lar sig snabbt. For mig ar det ju en omojlighet att lata bada mina barn pula omkring nar vi ska nagonstans aven om det vore mysigt - de maste antingen promenera med mig eller sitta i vagnen, bade av sakerhets-och praktiska skal (skillnad om vi gar med hunden i skogen t.ex.) och det accepterar de faktiskt utan knot. Kanske aker de vagn lite oftare an jag egentligen velat men sa ar det ju nar man har flera barn, gar inte alltid att gora exakt sa som man velat.
Lite svamligt
jag ar lite yr efter nastan ingen somn pa 2 dygn. Chloe har vattkoppor och ar HELT tackt inkl pa tungan, insidan av kinderna, handerna.... Hon far maxdos med smartstillande, antihistamin mot kliandet och smorjs med kram manga ganger dag/natt och grater nastan konstant stackarn. Doktorn sager att det inte finns sa mkt man kan gora utom att vanta ut det
Och maken ar i Wales pa svensexa (han ar best man och har organiserat det hela sa var tvungen att aka), jag ar helt sjalv utan familj i narheten och vannerna sager "ja, ring mig om du blir VALDIGT desperat". Mmm vad kul det kanns, tror jag klarar mig sjalv da...
Nu vill jag flytta hem till Sverige igen