Sv: Stora snacktråden - förälder
Knapplån
Här är vi helt utmattade efter ett dygn med hög feber nu. Igår kväll noterade vi 40,5 på sonen och i samband med det fick han några korta ofrivilliga ryckningar i armarna så vi åkte in till akuten. Vi hade bara fått i honom ett par ml flytande alvedon och en supp för 5-10 kg, men detta samt den svala bilfärden hade fått ner tempen till 38,3 vid inskrivningen.
Blodprovet visade på virus och inte infektion (om jag förstod rätt) och vi sattes i väntrummet för att få träffa doktor. Väntetiden låg i snitt på fyra timmar när vi kom klockan 22 på kvällen och väntrummet var fullt med barn med magsjuka. Andra föräldrar berättade att deras barn först fått hög feber några dagar och sedan en överjävlig magsjuka på det. Efter 2 timmar i väntrummet bestämde vi oss för att åka hem, sonen var pigg och glad och sprang runt (när alla andra barn försökte sova
) och det kändes som att vi bara väntade på en "magsjukedom" hos doktorn.
Imorse vaknade sonen med 38,8. Han har fått alvedon så tätt det bara går för att undvika toppnoteringar som igår. Han har druckit ok, inte ätit något och har inte velat lämna sambons famn på hela dagen, inte ens vid toalettbesök lämnar han hans famn... Nu sover han för första gången sedan morgonen, hade 40,0 vid sista blöjbytet. Jag oooorkar inte med en kväll/natt till på akuten och jag lider så av att se sonen så dålig.
Till råga på allt så ska jag åka till skolan på tisdag, då är jag 40 mil hemifrån från tisdag morgon till torsdag kväll. Är han fortfarande såhär dålig känner jag mig ju inte speciellt sugen på att vara så långt bort även om sambon tar hand om sonen med den äran. Jag har dock en tenta som jag redan skjutit upp samt nya kurser som drar igång så jag skulle verkligen, verkligen behöva åka.
Längtar till sommaren, då ska sonen och jag bara vara hemma och hos farmor/farfar/mormor/morfar, inte beblanda oss med andra barn och bli sjuka.