Stora segerstad KY utbildning någon?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare SandraW89
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 531
S

SandraW89

Har tänkt söka till Stora segerstad till linjen Landsbygnadsföretad KY och läsa företagande med hund men innan det hoppades jag att kunna få några frågor besvarade...

Har någon gått där, vuxenutbildning eller bara gymnasie? Är skolan att rekomendera?
Jag bor i Jönköping, hur går tågen, alltså kan man ta tåg hela vägen eller måste man byta till buss?

Eller bara dela med er ev erfarenhet kring skolan?

Tack på förhand

Sv: Stora segerstad KY utbildning någon?

Jag går där:)
Går gymnasieutbildningen och jag trivs super bra!

Angående bussar och tåg så går det väl till reftele, men sen så är det 4 km kvar till skolan. Det är väl vanligast att man bor där.

Det är enligt mig en väldigt bra skola och god mat!
Det är frukost, fika(mackor), lunch, frukt, middag och kvällsfika(mackor osv).

Bra sammanhållning och bra lärare. Nu läser jag ju inte hund men jag tycker de verkar ha bra lärare de med, speciellt en som jag tycker är helt underbar som vi har i kursen "Hund" som vi läser. Mycket kunnig.

Något mer du undrar om?

Okej tack.

Finns det någon bussförbindelse med skolan då? Eftersom jag isåfall ska ha med mig min hund och en massa packning.

Hur är hundstallarna? Bra kvalitet?

Hade inte hört talas om att det fanns "företagande med hund" att läsa -det lät intressant!
Hur är det med ersättning? Kan man söka KY-utbildningen och får stöd till boende och studier? Har läst klart gymnasiet till sommaren, och vet redan vad jag ska söka för universitetsutbildning - men det kan alltid vara bra att söka någonting vid sidan av, i fall jag inte kommer in på förstnämnda.

Om man går KY-utbildningen Landsbygdsföretag så kan man välja själv vad man vill läsa andra terminen och då ska jag läsa företagande med hund =)

Man får ett grundbelopp på 1050 och sen får man ansöka om mer i sin hemkommun, baserat på hur långt från skolan man bor.

Jag vet faktiskt inte om det går bussar ut till segerstad också, som sagt så bor de flesta här. Hundstallarna tycker jag är fina:)

Men det enklaste är nog att ringa och kolla om det går några bussar:)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 315
Senast: Johanna1988
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 853
Senast: Red_Chili
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 242
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från... 6 7 8
Svar
142
· Visningar
10 052
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka