Sv: Mina absoluta förebilder när det kommer till akademisk ridning.
Ja, det är detta jag hela tiden försökt få sagt.Det är en stor skillnad.
Man tränar lika oavsett, för att få en hållbar och smidig häst. Sedan väljer vissa att tävla också medan andra nöjer sig med att enbart träna.
Och att jämföra träningen med vad som visas inne på en tävlingsbana en kort stund blir helt fel. Det kan kanske vara lite svårt att förstå om man inte själv har tävlat.
Ja visst är det så, men det blir problem att diskutera när vissa bara pratar om tävlingsdressyren som man ser på banan och inte träningen. Det blir ofta jämförelser mellan träniing som den icke tävlande ryttaren rider och vad den tävlande ryttaren visar upp på tävlingsbanan. (Nu resonerar ju inte alla som denne elitryttare heller, men han är är ett föredöme för dressyr tycker jag personligen.)
Ja, det är detta jag hela tiden försökt få sagt.Det är en stor skillnad.
Man tränar lika oavsett, för att få en hållbar och smidig häst. Sedan väljer vissa att tävla också medan andra nöjer sig med att enbart träna.
Och att jämföra träningen med vad som visas inne på en tävlingsbana en kort stund blir helt fel. Det kan kanske vara lite svårt att förstå om man inte själv har tävlat.