Stora diskussionstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mina absoluta förebilder när det kommer till akademisk ridning.

Ja på tal om det där med dubbel och trippelnick, tonen och inläggen känns väldigt samma hela tiden men det är väldigt många kravlare som skriver... När jag var kravlare så var jag väldigt mycket mer försiktig med hur jag uttryckte mig för att inte få en stämpel som elak och otrevlig...

Den enda kravlare jag kan hitta i denna tråden är annika1 som bla skrev

"Jag läser denna tråden eftersom jag tycker att ämnet är intressant. Men jag tycker att du och andra har en väldigt överlägsen och otrevlig ton. Det är jag i min fulla rätt att skriva. Netikett innebär väl ändå att man har en trevlig ton till varandra. Eller hur... "

Ja fy hemska person som vågar uttrycka sin åsikt trots att hon är en kravlare ;)

Vissa stapplare var väl kravlare när de började uttrycka sig i tråden? Och jag har inget emot att folk uttrycker sin åsikt, det skrev jag inte eller hur? Bara att det är märkligt om man går in som ny användare med en otrevlig attityd.

Senast ändrad:

Ber om ursäkt! Ska jag sluta skriva innan jag är....ja vad måste man vara här? För min del vet jag inte vad ni pratar om, men tydligen är man misstänkt för något om man är ny, så jag kan återgå till att bara läsa utan att kommentera;) Jag har däremot ett par arbetskamrater som har varit aktiva på bukefalos länge, jag kanske duger om jag skriver i deras namn?

*Knapplån, ej riktat till ovanstående inläggsskrivare*

Inget illa ment nu, alla har rätt till EN egen samlad åsikt. Men inte behöver man skaffa sig multi- och trippelnick för att uttrycka denna åsikt, för att det ska se UT som att det är flera olika som har samma samlade åsikt. För vill man att det ska se ut, som om det är flera olika som skriver. Då ska man nog kolla upp vilka trådar man alltid väljer att skriva i, med sina multi- och trippelnick, så fort man startar nytt nick.

Tror man verkligen att man är så oumbärlig för forumet och verkligen gör sitt bästa, för att visa hur löjlig man är, så känns det lite knepigt måste jag säga. Flera bukefalister från flera olika forum, går in här, äter chips, popcorn och PM-ar oss moderatorer om sina misstankar om multinick, som vi har haft bevis om ända sedan multinicken startade och till och med ber oss moderatorer på sina bara knän att inte tala om "vem det är som skvallrat". Då får väl multinicken tro det.

Men skrattar bäst, som skrattar sist.

Mvh

IngelaH
moderator

Senast ändrad:

Ber om ursäkt! Ska jag sluta skriva innan jag är....ja vad måste man vara här? För min del vet jag inte vad ni pratar om, men tydligen är man misstänkt för något om man är ny, så jag kan återgå till att bara läsa utan att kommentera;) Jag har däremot ett par arbetskamrater som har varit aktiva på bukefalos länge, jag kanske duger om jag skriver i deras namn?

Hej, du behöver väl inte be om ursäkt, eller? Men försöker du skriva i någon annans namn. Då bryter du ju mot bukefalos regler.

Mvh

moderator

Men nu förstår jag ingenting av vad du skriver om??

Förlåt men det här låter otroligt märkligt, vad är det som pågår här egentligen?

Det undrar vi också, så du är inte ensam.

Mvh

IngelaH

Hej, du behöver väl inte be om ursäkt, eller? Men försöker du skriva i någon annans namn. Då bryter du ju mot bukefalos regler.

Mvh

moderator

Det var på skoj, jag har inga planer på att låna deras namn. Lite ironiskt skämt för att kunna accepteras bara. Den ena har väldigt många tusen inlägg :D

Kl
Jag har bytt nicknamn men inte av anledningen av att kunna låtsas vara någon annan.
Jag kunde helt enkelt inte hitta hur jag skulle ta bort min gamla
hemsida från min profil. Jag förstår i och för sig fortfarande inte hur man kommer åt det man skrivit när man registrerade sig...
Förut kallade jag mig kulltorp och de uppgifterna som står där gäller inte längre. När jag skulle redigera så kunde jag inte komma in utan sidan bara står och "tuggar". Därav mitt byte av nick...

Annika

Hoppas inte du tror att du var en av kravlarna jag syftade på när jag tyckte att en del är otrevliga redan i första inläggen, för der var du ju inte. Byta nick måste man ju kunna göra av olika anledningar.

kl.

Tidigare i tråden diskuterades känsla och vem som som hade rätten att bestämma vad som var det rätta. Den som red och kände att det var rätt lr den som stod på backen och konstaterade att så inte var fallet.

Jag själv rider mkt på känsla och vill utveckla tekniken ffa. Man kan inte rida på bara känsla lr bara teknik, det är nog alla överens om, so far so good. Men om den som rider och känner att det är rätt, kan denne vara helt säker på att så är fallet? tänk om känslan har lurat en? Och har man aldrig fått den rätta känslan utan bara trott sig få den, kanske för att nån random tränare sagt att det varit rätt och man har själv trott det då.

Är det så att alla AR-ryttare har fel känsla? Nej det tror jag inte. Kan det var så att det är tekniken som behöver förbättras? Eller är det så att man tränar fel saker vid fel tillfälle och att känslan inte då spelar någon roll?

Ser jag någon som rider bedrövligt (olika definitioner av bedrövligt, men mindre god ridning kan vi kalla det för), eller kanske hävdar att dennes häst går i perfekt balans. Ja då kommer mina kritiska ögon direkt att påkopplas och ser jag då inte denna harmoni som ryttaren kanske påstår så påpekar jag då detta.

Men detta är oerhört ovanligt. De flesta verkar medvetna om att deras hästar inte gick i nån bra takt där, lr hade en dålig fattning där, lr fick inte till samlingen riktigt som velat. Oftast är det jag på backen som uppmuntrande försöker få ryttaren som kände att allt bara var skit att allt faktiskt inte var skit.

Men visst har jag stött på nån som hävdat att det gått lysande och man själv tyst undrar vad 17 denna person pratar om. Ännu mer fundersam har jag blivit när en som jag ansetts som pålitlig hävdat att x rider riktigt bra och det enda jag sett är så dålig ridning att man nästan blir arg. Då undrar jag ser jag andra saker som dessa personer inte gör? Det kan ju inte ni svara på såklart, men jag är övertygad om jag skulle visa en film av person x så skulle ni hålla med mig om att det var gräslig ridning. Och det är väl skitsamma kanske om det inte varit så att x och y hävdat att det var god ridning. Då undrar jag vad vissa på denna planet egentligen pusslar med.

Om man rider akademiskt verkar man automatiskt falla in som idiot, med eller utan hjälm.

/Migo

Men det är det väl ingen som tycker?:confused: Att alla inte tycker om akademiskt är ju uppenbart. Men jag har svårt att tro att nån som tar sig tiden att läsa och vara aktiv på ett forum skulle ödsla sin tid på att blanda sig med idioter. Det skulle inte jag gjort iaf. Då kan man ju böra undra vem som egentligen är en idiot ;)...

Sen tkr alla olika och det är bara att acceptera :).

Jag har bara läst här just på detta forum då och då men inte registrerat mej, det verkade krångligare än det var och sen är jag lite skeptisk till att registrera sej överallt på internet, det här är inte enda forumet eller sidan som kräver registrering för att skriva. Ofta leder såna där registreringar till att man får ovälkomna mail om det ena eller andra och man skriver sina uppgifter överallt. Men så har jag i alla fall gjort det. Då blir det enklare att även skriva lite ibland. Tydligen väcker det av någon underlig anledning problem??
Men en sak som jag tänkte på nu när det klagas på alla som ifrågasätter delar inom AR och som frågar och undrar saker: Tänk vad dött det skulle bli här om de försvann? Det leder i alla fall till livaktiga diskussioner, vill man hellre ha ett tyst forum utan diskussioner om ridning:confused:

Tidigare i tråden diskuterades känsla och vem som som hade rätten att bestämma vad som var det rätta. Den som red och kände att det var rätt lr den som stod på backen och konstaterade att så inte var fallet.
jag tycker att känslan ryttaren har och vad den på marken ser ska överensstämma.
Ser jag någon som rider bedrövligt (olika definitioner av bedrövligt, men mindre god ridning kan vi kalla det för), eller kanske hävdar att dennes häst går i perfekt balans. Ja då kommer mina kritiska ögon direkt att påkopplas och ser jag då inte denna harmoni som ryttaren kanske påstår så påpekar jag då detta.
det gör jag också.
Men detta är oerhört ovanligt. De flesta verkar medvetna om att deras hästar inte gick i nån bra takt där, lr hade en dålig fattning där, lr fick inte till samlingen riktigt som velat. Oftast är det jag på backen som uppmuntrande försöker få ryttaren som kände att allt bara var skit att allt faktiskt inte var skit.
Det beror ju också på vilken nivå ryttaren är i förhållande till den på marken. Om ryttaren är på en lägre nivå behöver ju denne lära sig hur det ska kännas för att kunna få rätt känsla.
Men visst har jag stött på nån som hävdat att det gått lysande och man själv tyst undrar vad 17 denna person pratar om.
o, ja.
Ännu mer fundersam har jag blivit när en som jag ansetts som pålitlig hävdat att x rider riktigt bra och det enda jag sett är så dålig ridning att man nästan blir arg. Då undrar jag ser jag andra saker som dessa personer inte gör? Det kan ju inte ni svara på såklart, men jag är övertygad om jag skulle visa en film av person x så skulle ni hålla med mig om att det var gräslig ridning. Och det är väl skitsamma kanske om det inte varit så att x och y hävdat att det var god ridning. Då undrar jag vad vissa på denna planet egentligen pusslar med.
Då har ju helt enkelt inte du och denne person samma åsikter om vad som är bra eller inte. Ni ser säkert olika saker, eller framför allt, lägger vikt vid olika saker/prioriterar olika.

Jag håller med. Det är annorlunda irl.

Här på Bukefalos är det faktiskt bara en liten klick som har andra åsikter.

vet du vad att det är nog inte en liten klick som har andra åsikter utan det är kanske en liten klick som orkar engagera sej och i alla fall försöka få en diskussion om det som ni håller på med inom AR. Därute IRL så är det mycket tuffare det är min erfarenhet. Folk kanske ställer artiga trevliga frågor till dem som rider akademiskt (vilket inte är så många om man ska vara ärlig) men man skrattar och skojar bakom ryggen om ridsättet och de sk skolorna och energilösheten, spö uppe i luften, hängande tyglar, och de fula sadlarna och så vidare. Så är det faktiskt i mina trakter i alla fall, jag säger inte att det gäller mej, för jag är ändå ibland lite intresserad av att se vad innehållet är.

Men jag är inte en som diskuterar mycket här, däremot de som gör det är den lilla klicken som faktiskt respekterar AR så mycket att man vill diskutera och försöka föra en diskussion om faktiskt ridning och ändå försöka ha en dialog, var glada för det!! :bow: Det är en form av respekt som inte alla har för ridstilen. Ganska få i min värld!

Det finns också sådana som tycker det är mer intressant att spendera sin tid IRL åt att utvecklas, hitta inspiration och utöka sitt kunnande än att ge sig f-n på att sätta dit eller övertyga ett liten sekt förledda AR-anhängare om att de har fel. Slöseri med tiden.

Respekt är att utgå från att människor har goda motiv för sina val - vilka de än är. Så är det i min värld.

Det finns också sådana som tycker det är mer intressant att spendera sin tid IRL åt att utvecklas, hitta inspiration och utöka sitt kunnande än att ge sig f-n på att sätta dit eller övertyga ett liten sekt förledda AR-anhängare om att de har fel. Slöseri med tiden.

Respekt är att utgå från att människor har goda motiv för sina val - vilka de än är. Så är det i min värld.

:bow:
Bra skrivet!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 588
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 521
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 341
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar