Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Borde inte förekomma på samma hund. Aktivitet handlar om en positiv känsla och osäkerhet är negativt. Kan kolla exakta definitioner när jag kommer hem.Nu är det länge sen jag höll på med BPH så jag kommer inte riktigt ihåg allt.
5 på skottaktivitet och 1 på skottosäkerhet innebär?
Borde inte förekomma på samma hund. Aktivitet handlar om en positiv känsla och osäkerhet är negativt. Kan kolla exakta definitioner när jag kommer hem.
Glömde kolla, ska försöka komma ihåg ikvällDu får jättegärna kolla när du kommer hem. Står så på avelsdata på en hund.
5 på skottaktivitet, det antar jag är på spindeldiagrammet? De går ju inte högre än 5, och anger att totala antalet kryss i aktivitet sammanlagt är minst 5 (enkelt förklarat, klicka på den lilla i-symbolen så får du mer info).Borde inte förekomma på samma hund. Aktivitet handlar om en positiv känsla och osäkerhet är negativt. Kan kolla exakta definitioner när jag kommer hem.
Vad säger uppfödaren? En del hundar är ganska omogna vid 12 mån, men det syns ju att de är unga när de gör det. För de flesta är det en lagom ålder.Hur tänker ni kring ålder på bph? Just nu är min hund anmäld till bph i höst på ett av de sista tillfällena innan vinter uppehåll, då är hon precis 12 månader. Nästa gång det drar igång är hon 19 månader. Jag anmälde till hösten eftersom jag tänkte att hon skulle hamna inom 12-18 månaders spannet, men är det dumt tycker ni att gå med en så ung hund som med stor sannolikhet kommer ha en släng av spökålder?
Uppfödaren säger att hennes hundar har varit väldigt spökiga vid 12 månader.Vad säger uppfödaren? En del hundar är ganska omogna vid 12 mån, men det syns ju att de är unga när de gör det. För de flesta är det en lagom ålder.
Lyssna på uppfödaren då är mitt råd.Uppfödaren säger att hennes hundar har varit väldigt spökiga vid 12 månader.
Jag misstänker att jag kan förvänta mig kraftigare flykt om jag gör det vid 12 månader jämfört med 19 månader? Men resten av resultaten borde inte bli så annorlunda?
Tack för ditt svar!Lyssna på uppfödaren då är mitt råd.
5 på skottaktivitet, det antar jag är på spindeldiagrammet? De går ju inte högre än 5, och anger att totala antalet kryss i aktivitet sammanlagt är minst 5 (enkelt förklarat, klicka på den lilla i-symbolen så får du mer info).
3 på aktivitet efter skott är
Rör sig aktivt -trampar runt, kan hoppa/studsa
Här är en hund som verkligen är igång, som verkligen har en stor positiv förväntan till skottet.
Utöver kryss i ”aktivitet efter skott” så kan man sätta kryss på ljud (också kopplat till positiva känslor), och istället för ”tid till kontroll” så anger man ”tid till aktivitetskontroll” på en 5-gradig skala där 5 är efter mer än 60 sekunder.
Fast en hund som inte har någon rädsla bör inte heller få siffror på osäkerhet? Feltryck?Tack för att du kollade upp det. Det är alltså en hund med positiva tankar kring skott och ingen skotträdsla om jag fattar det rätt.
Fast en hund som inte har någon rädsla bör inte heller få siffror på osäkerhet? Feltryck?
Jag var ju hos @Voff i helgen och gjorde också MH i söndags. Vilket gick fint! Dock tror jag att jag skulle tagit ut och låtit henne rasa av sig eller kört lite uppletande innan för hon var lite överspeedad och hade hög förväntan på lek hela tiden
Men det gick fint och fick kommentaren "enda felet med den här hunden är att det inte är jag som äger den." Av Reino Det blev man ju inte ledsen över!