Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det verkligen möjligt att en hund får 5a på skott utan att vara skotträdd? Enligt ägaren så är hunden inte skotträdd, och han ryckte bara till och stannade upp enligt ägaren. Känns som en efterhandskonstruktion..
Man kan välja att inte skjuta alla skotten och då blir det 5. Min låg på 3-4 och vi slutade skjuta för att inte skapa en rädsla = 5 i protokollet. Hunden är bedömd som skottfast på både BPH och MT.Är det verkligen möjligt att en hund får 5a på skott utan att vara skotträdd? Enligt ägaren så är hunden inte skotträdd, och han ryckte bara till och stannade upp enligt ägaren. Känns som en efterhandskonstruktion..
Okej! Så det skulle alltså kunna bli ett bättre resultat när de nu ska göra bph med andra ord?!Man kan välja att inte skjuta alla skotten och då blir det 5. Min låg på 3-4 och vi slutade skjuta för att inte skapa en rädsla = 5 i protokollet. Hunden är bedömd som skottfast på både BPH och MT.
Ja absolut. Kan finnas många orsaker till att man får reaktioner på skotten.Okej! Så det skulle alltså kunna bli ett bättre resultat när de nu ska göra bph med andra ord?!
I det Mh jag lagt upp fick hunden en fyra, han ryckte till, blev orolig, slutat leka och liksom vandrade omkring. Tror bara det sköts ett skott. Jag tycker det låter konstigt. Finns det ingen film?Är det verkligen möjligt att en hund får 5a på skott utan att vara skotträdd? Enligt ägaren så är hunden inte skotträdd, och han ryckte bara till och stannade upp enligt ägaren. Känns som en efterhandskonstruktion..
Inte vad jag vet iallafall! Det hade ju varit bra att lägga upp den med tanke på att de avlar på honom isåfall..I det Mh jag lagt upp fick hunden en fyra, han ryckte till, blev orolig, slutat leka och liksom vandrade omkring. Tror bara det sköts ett skott. Jag tycker det låter konstigt. Finns det ingen film?
I det Mh jag lagt upp fick hunden en fyra, han ryckte till, blev orolig, slutat leka och liksom vandrade omkring. Tror bara det sköts ett skott. Jag tycker det låter konstigt. Finns det ingen film?
Men ändå är de alltid skottfasta enligt uppgift. Sjukt vad folk har oturAv någon anledning finns det nästan aldrig filmer på hundar som fått 5 på skotten...
Men ändå är de alltid skottfasta enligt uppgift. Sjukt vad folk har otur
Ofta är oturen dessutom ärftlig
Ja det tycker jag. Dessutom bidrar det ju med statistik för rasen.Jag skulle ha deltagit på bph idag, men tyvärr är min hund skadad så vi fick stå över. Nu funderar jag på om det egentligen finns något syfte med att delta om vi skulle få en plats till höst. Kanske bättre att lägga pengarna på något annat? Kullsyster ska nog inte testas och min hund ska inte gå i avel. Är det värt att bara vara med för skoj skull?
Jag skulle ha deltagit på bph idag, men tyvärr är min hund skadad så vi fick stå över. Nu funderar jag på om det egentligen finns något syfte med att delta om vi skulle få en plats till höst. Kanske bättre att lägga pengarna på något annat? Kullsyster ska nog inte testas och min hund ska inte gå i avel. Är det värt att bara vara med för skoj skull?
Vad jag jag vet finns det ingen annan möjlighet än 5 på MH när man avbryter skotten. På BPH blir det motsvarande 0 i trygghet om man bara skjuter ett skott, men man kan läsa i protokollet om hunden bara är lite orolig eller mycket rädd. Överlag så upplever jag att man är mycket snabbare med att avbryta skotten på BPH än på MH. Visar hunden minsta lilla obehag när det är dags för skott 2 så chansar man inte.I det Mh jag lagt upp fick hunden en fyra, han ryckte till, blev orolig, slutat leka och liksom vandrade omkring. Tror bara det sköts ett skott. Jag tycker det låter konstigt. Finns det ingen film?
Jag skulle ha deltagit på bph idag, men tyvärr är min hund skadad så vi fick stå över. Nu funderar jag på om det egentligen finns något syfte med att delta om vi skulle få en plats till höst. Kanske bättre att lägga pengarna på något annat? Kullsyster ska nog inte testas och min hund ska inte gå i avel. Är det värt att bara vara med för skoj skull?
Om det är en sheltie så är ganska många beskrivna dvs man har en god bild över hur rasen är. Men din hunds resultat kommer ju kunna jämföras mot syskon, föräldrar osv.Jag skulle ha deltagit på bph idag, men tyvärr är min hund skadad så vi fick stå över. Nu funderar jag på om det egentligen finns något syfte med att delta om vi skulle få en plats till höst. Kanske bättre att lägga pengarna på något annat? Kullsyster ska nog inte testas och min hund ska inte gå i avel. Är det värt att bara vara med för skoj skull?
De kan ha slutat filma efter första skottet. Filmen slutar med att man ombeds kopplad hunden och gå lite så kanske gjorde man 2-4 under passivitet eftersom de inte får honom att leka mer efter skott 1.Vad jag jag vet finns det ingen annan möjlighet än 5 på MH när man avbryter skotten. På BPH blir det motsvarande 0 i trygghet om man bara skjuter ett skott, men man kan läsa i protokollet om hunden bara är lite orolig eller mycket rädd. Överlag så upplever jag att man är mycket snabbare med att avbryta skotten på BPH än på MH. Visar hunden minsta lilla obehag när det är dags för skott 2 så chansar man inte.
Okej! Så det skulle alltså kunna bli ett bättre resultat när de nu ska göra bph med andra ord?!