Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan inget om detta men tycker det ser rätt trevligt ut? De var väldigt snabba med att lägga ut resultaten
Visa bifogad fil 14595
Instruktionerna är enkla om ni kommer till platsen ett tag innan ni själva ska gå så kan ni titta på de som går innan.Vilken tur att jag läste Voffs kommentar om att det är ont om tider hos deras beskrivare, kom på att jag fick tipset att kolla höstens tider när de släpptes i april. Fanns tider kvar på BPH i oktober, så det får när hunden är 18 mån. Blev rekommenderad igår ifrån en lovordad testledare att vänta tills han är minst 15 mån pga sina inblandade raser. Ska bli så spännande, ni som gått BPH. Vad behöver man tänka på innan som "förare", är det smart att se ett BPH innan man går själv eller är instruktionerna enkla? Fick genomgång igår på alla moment men glömde fråga om mig själv
Inbjudan brukar komma ett par veckor innan.När ni har anmält er till bph, har ni fått någon inbjudan från arrangören efter att ni fått en plats?
Det kan vara bra att se någon film så man själv är förberedd men det är inte svårt för föraren. Det du ska tänka på är att inte agera om du inte fått instruktioner t ex kalla inte inte in hunden på eget bevåg.Vilken tur att jag läste Voffs kommentar om att det är ont om tider hos deras beskrivare, kom på att jag fick tipset att kolla höstens tider när de släpptes i april. Fanns tider kvar på BPH i oktober, så det får när hunden är 18 mån. Blev rekommenderad igår ifrån en lovordad testledare att vänta tills han är minst 15 mån pga sina inblandade raser. Ska bli så spännande, ni som gått BPH. Vad behöver man tänka på innan som "förare", är det smart att se ett BPH innan man går själv eller är instruktionerna enkla? Fick genomgång igår på alla moment men glömde fråga om mig själv
Det kan vara bra att se någon film så man själv är förberedd men det är inte svårt för föraren. Det du ska tänka på är att inte agera om du inte fått instruktioner t ex kalla inte inte in hunden på eget bevåg.
Du får använda långlina om det behövsJa, det blir svårt men förstod att det var en viktig del i bedömningen. Att se hur hunden löser situationen.
Måste hunden vara lös på vissa moment, enligt testledare så ska hunden släppas lös på vissa moment. Och nog för att min hund kan inkallning hemma, han är aldrig lös utanför hemmet så långlina hade varit mer lämpligt ifall han vill göra något annat.
När avgörs egentligen dragkampsintresset hos hunden i lekmomentet i bph? Har tittat på ett par videos men kan inte se att någon kampat med sin hund. Enda gången jag sett är när testpersonen står passiv och håller i leksaken och hunden drar i leksaken.
Frågar eftersom att min hund har ett enormt stort dragkampsintresse men vi har lärt henne att sluta kampa när man ställer sig helt passiv och tänker därför att momentet kan bli missvisande om det bara medöms när testpersonen står passiv med leksaken vid sidan.
Dragkampsintresse noteras under både den aktiva och passiva fasen. Men hunden måste bita och dra, att bara följa efter leksaken noteras inte.När avgörs egentligen dragkampsintresset hos hunden i lekmomentet i bph? Har tittat på ett par videos men kan inte se att någon kampat med sin hund. Enda gången jag sett är när testpersonen står passiv och håller i leksaken och hunden drar i leksaken.
Frågar eftersom att min hund har ett enormt stort dragkampsintresse men vi har lärt henne att sluta kampa när man ställer sig helt passiv och tänker därför att momentet kan bli missvisande om det bara medöms när testpersonen står passiv med leksaken vid sidan.
Då blev det lite klarare! Hade fått för mig att TL skulle dra leksaken på ett sätt så att hunden inte hann få fatt i leksaken  Noteras dragkampsintresset något i lek med föraren också? Vet t.ex. redan nu att min hund kommer komma tillbaka omedelbart med leksaken till mig efter att jag kastat den, får jag då ta tag i den och leka med henne?Dragkampsintresse noteras under både den aktiva och passiva fasen. Men hunden måste bita och dra, att bara följa efter leksaken noteras inte.
Såhär ser det ut på plattan Visa bifogad fil 14751
Då blev det lite klarare! Hade fått för mig att TL skulle dra leksaken på ett sätt så att hunden inte hann få fatt i leksaken  Noteras dragkampsintresset något i lek med föraren också? Vet t.ex. redan nu att min hund kommer komma tillbaka omedelbart med leksaken till mig efter att jag kastat den, får jag då ta tag i den och leka med henne?
Nej du får inte agera med hunden om den kommer tillbaka till dig och kampen med dig registreras inte. Däremot noteras eventuellt lekintresse med föraren (gula fält).Då blev det lite klarare! Hade fått för mig att TL skulle dra leksaken på ett sätt så att hunden inte hann få fatt i leksaken  Noteras dragkampsintresset något i lek med föraren också? Vet t.ex. redan nu att min hund kommer komma tillbaka omedelbart med leksaken till mig efter att jag kastat den, får jag då ta tag i den och leka med henne?
När avgörs egentligen dragkampsintresset hos hunden i lekmomentet i bph? Har tittat på ett par videos men kan inte se att någon kampat med sin hund. Enda gången jag sett är när testpersonen står passiv och håller i leksaken och hunden drar i leksaken.