Äh, skrev fel när jag citerade frågan om Skalmans BPH. Har fått halv iordning på min tidigare halvdöda dator så skriver lite här ändå
Skalman är Skalman och att gå in på en gräsplan är för honom att nu ska matte och han göra något och då skiter vi i annat - han var lite svårbeskriven sa dom, men han gav dom några goda skratt. Jag typ mestadels kopierar här det jag skrev på mitt facebook i helgen, för jag orkar inte skriva ut allting ordentligt just nu (är nyopererad och har ont)
Lördag:
BPH med Skalman idag och han va inte lätt att beskriva sa dom
Gå in på ett gräsfält med honom får honom att bara gå och titta på mig och vänta på att vi ska göra nåt kul
Leker yepp -gärna
fast helst med matte. Ointresserad av främlingar ute, men låter sig tas på.
Pissade på matstationen gjorde han sen
Överraskning va ingen överraskning för honom och tämligen ointressant. Skrammel likaså - han gick sen rätt in och snubblade på den istället då han ville ha fullt fokus på mig
När vi väntade på närmande av person så ringlade en stor huggorm iväg knappt 2 meter från mig , så den och matte var det enda av intresse där. Personen slängde han bara en snabb blick på och struntade helt i den tills jag typ tog i denne
Underlag va lite skumt, så några hopp blev det.
Dock gillade han inte helt skott idag och det var synd. Jag vet han inte gillar bomber hemma (när vi är inomhus) och går då mycket på hur Mini reagerar. Ute bryr han sig inte om skott här alls (bor nära skjutbana) och inte heller bomber - så att han hoppade till och tappade svansen på BPH va trist
Men en mycket trevlig hund sa dom, men som sagt lite svårbeskriven då han mesta tiden bara väntade och hoppades att han och jag skulle göra nåt kul - och inte bara gå runt så där. Dom frågade om jag tränade mycket lydnad, för han verkade hela tiden gå och vänta på kommando från mig sa dom - och det gör han ju ofta när han är lös. Antingen leker vi, jag ber honom gå nära eller göra annat och här fick han inget kommando så han frågade sig typ igenom hela banan med ständig ögonkontakt.
Så absolut kunde vissa saker varit bättre just där och då, men jag är nöjd med min kille för han fungerar bra i min vardag i mitt röriga och stökiga bostadsområde. Han är en glad skit som älskar folk - vuxna som barn, men gör man saker ute så finns inte tid för sånt.
Kan även tillägga att han hade parat på morgonen innan vi åkte till BPH, så hans dag blev rätt fullbokad.....saker sker inte alltid som planerat