Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Det har varit folk som justerat ventilationen idag. Positivt är att köksfläkten faktiskt fungerar och fyller en funktion nu. MEN när fläkten inte är igång är det ett ständigt, ihärdigt pip (som ändrar ton stup i kvarten) från ventilationen :arghh: Inte vinden som susar utan irriterande pip
Jag läste i nån ointressant fbgrupp att det var något om att ventilationen inte var inställd rätt? Alternativt att ett filter för ljud saknades?
 
Stör mig också på att min hyresvärd vill höja hyran med 15% (!) och vägrar förhandla på vettigt sätt med hyresgästföreningen :( Hyresgästföreningen förklarar det som att de systematiskt drar ut på förhandlingarna bl.a. Kom igen, jag bor i lägenhet i original från 60-talet. Hur mycket ska man behöva betala för en risig lägenhet? Har bott här i 3 år och kommer nästa år betala runt 2800 kr mer i månaden än när jag flyttade in.
 
Stör mig också på att min hyresvärd vill höja hyran med 15% (!) och vägrar förhandla på vettigt sätt med hyresgästföreningen :( Hyresgästföreningen förklarar det som att de systematiskt drar ut på förhandlingarna bl.a. Kom igen, jag bor i lägenhet i original från 60-talet. Hur mycket ska man behöva betala för en risig lägenhet? Har bott här i 3 år och kommer nästa år betala runt 2800 kr mer i månaden än när jag flyttade in.

Menar du att inget renoverats sedan 60-talet...?! :eek:
 
Jag stör mig på att klockan är 22 så jag måste lämna in min mobil nu för jag gör det varje kväll och jag har somvanligt inte hunnit det som jag vill göra 🙃
 
Garageporten stod öppen igen när vi gick ut nu på morgonen. Hur länge har den stått öppen? Ingen vet. Nycklarna har hängt i ett stängt nyckelskåp, så ingen har kommit åt dem av misstag.

Blir knäpp på den jäkla porten! Öppnar lite hur som helst, när vi inte är hemma..
Enligt installatören ska det inte kunna hända, lik förbannat har det hänt ett tiotal gånger nu i sommar.

Porten är bara 2-3 gammal dessutom..
 
Stör mig på bristningar i fingrar.
IMG_0479.jpeg
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 821
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 548
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 414
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 732
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp